Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-03, 12:42
Medlem
Toothies avatar
Vad heter det gamla Mac-spelet?

Fanns ett gammalt spel jag lirade mycket som grabb, det kördes på dom gamla lådmacarna, typ Mac classic o liknande.
Svartvitt förstås.

Man är en tjuv som ska springa runt och samla in alla pengasäckar runt en bana medans poliser springer runt och försöker fånga dig.
Man kunde borra i marken och på så sätt skapa hål som man antingen kunde ta sig ned genom nivåer genom eller fånga poliserna i.

När man samlat tillräckligt många säckar dök det upp en stege till toppen av banan som man skulle klättra upp för för att vinna.

Någon som vet vad det heter?
Citera
2010-07-03, 12:46
Medlem
Testa här
https://www.flashback.org/t833642
Citera
2010-07-03, 16:40
Medlem
multimegas avatar
Lode runner hette det.
Citera
2010-07-03, 20:24
Medlem
BigFatCones avatar
Infogade tråden "Vad heter det gamla Mac-spelet?"
Citera
2010-07-04, 00:06
Medlem
Toothies avatar
Load runner!
Tack
Citera
2010-07-05, 22:17
Medlem
Nihennas avatar
Söker ett gammalt PC-spel, det är i romersk/grekiska antikens era och jag minns bara att en av karaktärerna heter Magnum (minns det eftersom att det kan förknippas med glassen ), att man springer förbi något coliseum-liknande samt att när man dör så kommer en skalle med horn och en olivkrans på fram.
Citera
2010-07-06, 18:39
Bannlyst
Jag söker ett wrestlingspel till konsolen NES 8 bit. Mitt minne från det spelet är tyvärr riktigt svagt men jag har för mig att en av de spelbara karaktärerna var en grönt monster som påminde lite grann om Blanka från Street Fighter.
Citera
2010-07-06, 19:42
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellas-Verona
Jag söker ett wrestlingspel till konsolen NES 8 bit. Mitt minne från det spelet är tyvärr riktigt svagt men jag har för mig att en av de spelbara karaktärerna var en grönt monster som påminde lite grann om Blanka från Street Fighter.

Pro Wrestling ?

Fanns ett "träskmonster" med där som härstammade från Amazonas. Hälften människa och hälften piraya.
Citera
2010-07-07, 14:43
Medlem
Elegros avatar
Vad heter spelet till Amiga 600?

Jag söker efter ett spel som jag minns väldigt lite av, så ta alla "hints" som ungefärliga.

Boxshotten var till färgskalan antingen grön, lila eller en blandning. En mörk man håller ett futuristiskt vapen. Stämningen på bilden är Cyberpunk. (Nej, det är inte Syndicate).

Själva spelet var antingen en Shoot 'em Up eller Action Adventure.

Tack på förhand.
Citera
2010-07-07, 14:43
Medlem
Elegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Söker ett gammalt PC-spel, det är i romersk/grekiska antikens era och jag minns bara att en av karaktärerna heter Magnum (minns det eftersom att det kan förknippas med glassen ), att man springer förbi något coliseum-liknande samt att när man dör så kommer en skalle med horn och en olivkrans på fram.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rome:_AD_92

Det var det första jag kom att tänka på.
Citera
2010-07-07, 15:08
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegro
Vad heter spelet till Amiga 600?

Jag söker efter ett spel som jag minns väldigt lite av, så ta alla "hints" som ungefärliga.

Boxshotten var till färgskalan antingen grön, lila eller en blandning. En mörk man håller ett futuristiskt vapen. Stämningen på bilden är Cyberpunk. (Nej, det är inte Syndicate).

Själva spelet var antingen en Shoot 'em Up eller Action Adventure.

Tack på förhand.
Stämmer säkert inte, men Rogue Trooper kanske?
Citera
2010-07-08, 03:01
Medlem
legalizedhaherbs avatar
tror detta va till playstation fast de va ett peka och klicka spel..
man började iallafall som en trollkarl i en källare av något slag och skulle gå upp som i ett torn där man kunde peka på folk och prata med dom..
spelade de dock när ja var mellan 4-7 år så minnet svackar duktigt, kommer ihåg att framsidan på spelförpakningen va en sköldpadda i rymden som hade någon sorts värld på ryggen...

kommer fortfarande ihåg hur mystiskt de va... kom dock inte speciellt mycket längre än till slottsgården där de fanns någon grind eller så...

vill så gärna spela de nu då jag har fått en hjärncell som faktiskt fungerar ibland !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in