Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-27, 02:18
Bannlyst
Spel

Hej jag söker namn på ett spel till PC.
Det jag kommer ihåg av det va att Det är som Starcraft och Red Alert fast man va i öknen och i öknen fanns det ett djur under marken som kunde äta upp ens trupper om man hade otur. Det är rät gammalt och så vet jag att det ska ha kommit en nyare variation sen av det också.
Citera
2009-12-27, 02:22
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Team.qL
Hej jag söker namn på ett spel till PC.
Det jag kommer ihåg av det va att Det är som Starcraft och Red Alert fast man va i öknen och i öknen fanns det ett djur under marken som kunde äta upp ens trupper om man hade otur. Det är rät gammalt och så vet jag att det ska ha kommit en nyare variation sen av det också.
Kan det vara Dune 2000?
Citera
2009-12-27, 02:28
Bannlyst
Dune!

Citat:
Ursprungligen postat av asker
Kan det vara Dune 2000?

Haha så va de det hette!
Tack så mycket! <3 Tankar nu
Citera
2009-12-27, 13:03
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phaethon
När jag gick på mellanstadiet (tror jag) ca 1998 så fanns det ett spel installerat på skolans datorer som vi spelade i princip varenda rast. Jag vill minnas att det hette något i stil med "Spelet om Sverige" eller "Sverigespelet". Det var ett frågespel där man reste runt i Sverige och besökte alla landskap, och fick svara på frågor för att ta sig vidare, lite Backpacker-stil på det. Någon som vet vad jag syftar på, och var man kan få tag på det?

Var det Sverigejakten?

http://www.diu.se/nr2-98/nr2-98.asp?artikel=jakten
Citera
2009-12-27, 14:07
Medlem
Phaethons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Var det Sverigejakten?

http://www.diu.se/nr2-98/nr2-98.asp?artikel=jakten

Minns inte spelet så, men tror att Sverigejakten var installerat också, skall ladda ner och testa!

EDIT: Hittade vilket spel jag sökte, det heter "Spelet om Sverige", men verkar vara omöjligt att få tag på. Någon som vet vart det finns?
Citera
2009-12-29, 00:44
Medlem
kleskens avatar
Jag söker ett spel i samma stil som Curse of Monkey Island. Det jag kommer ihåg av spelet är att man är ett gäng ungdomar som hamnar i en grotta, några ramlar ner i ett hål och gruppen splittras.

Målet är att samla alla igen och ta sig ut ur grottan, tecknat men ändå ganska mörkt spel.

Spelade det på pc för drygt 8-10 år sen.
Citera
2009-12-29, 11:11
Medlem
Söker ett spel jag spelade på Windows 95. Är inte helt klar över detaljerna, men spelet var tecknat (2D) och enligt peka-och-klicka-principen. Huvudpersonen hade blont hår och röda kläder. Har för mig att storyn började med att ens farkost hade landat (kraschlandat?) vid någon kohage (eventuellt hade man åkt tillbaka i tiden). Därefter är jag osäker, men jag tror mig minnas en sekvens där kossor forslades in i något slags maskin (kanske var det rymdvarelser med i bilden). Man slungade även en ko in på en borggård med hjälp av en katapult.

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-01-02, 18:20
Medlem
claxors avatar
Jag söker ett gammalt spel jag läste om, men aldrig spelade, där man var en elev på en skola. Spelet var i 2d och sett från sidan, och var om jag inte minns fel gratis. Jag läste om det i en gammal PC-tidning (minns inte vilken) för kanske 5-6 år sedan, och det var även då retro

Jag minns att skribenten i artikeln skrev om Alice Cooper's "School's out for summer"

Uppskattar hjälp!
Senast redigerad av claxor 2010-01-02 kl. 18:25.
Citera
2010-01-03, 21:09
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claxor
Jag söker ett gammalt spel jag läste om, men aldrig spelade, där man var en elev på en skola. Spelet var i 2d och sett från sidan, och var om jag inte minns fel gratis. Jag läste om det i en gammal PC-tidning (minns inte vilken) för kanske 5-6 år sedan, och det var även då retro

Jag minns att skribenten i artikeln skrev om Alice Cooper's "School's out for summer"

Uppskattar hjälp!

Var spelet för PC?

Annars låter det som School Daze för c64
Citera
2010-01-04, 00:02
Medlem
Färgienhinks avatar
Minns ett spel jag körde när jag varl liten som var riktigt skojj. I spelet så är man en röd stutssboll som ska ta sig igenom olika banor, men man kan byta skepnad 1 gång på varje bana, till ett bowlingklot, ett moln och ett vattendroppe. I en annan form kan man komma förbi vissa hinder, men också dö av en del hinder.

Någon borde veta vilket spel jag menar
Citera
2010-01-04, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink
Minns ett spel jag körde när jag varl liten som var riktigt skojj. I spelet så är man en röd stutssboll som ska ta sig igenom olika banor, men man kan byta skepnad 1 gång på varje bana, till ett bowlingklot, ett moln och ett vattendroppe. I en annan form kan man komma förbi vissa hinder, men också dö av en del hinder.

Säkert fel men, kula world?

http://www.youtube.com/watch?v=Ol1usmZs9r8
Citera
2010-01-04, 00:04
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink

Super Morph
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in