Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCoqSportif
Chip's Challenge? Stämmer någorlunda överens på din beskrivning även om det inte direkt är någon Pac Man-klon. Stötte själv på det här spelet för två dagar sedan, och hade inte spelat det sedan mitten av 90-talet på ett ungefär.

Tyvärr inte det spelet jag söker, vill minnas att man var en boll och som sagt åt kretskort som täckte hela banan (var alltså inte en enda ruta som inte hade ett föremål man kunde äta, eller bli krossad av.) Vet att min beskrivning är väldigt vag, men jag kan fråga morsan om hon minns något specifikt om spelet. Hon var lika besatt av det som jag själv.
Citera
2013-02-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnack
Tyvärr inte det spelet jag söker, vill minnas att man var en boll och som sagt åt kretskort som täckte hela banan (var alltså inte en enda ruta som inte hade ett föremål man kunde äta, eller bli krossad av.) Vet att min beskrivning är väldigt vag, men jag kan fråga morsan om hon minns något specifikt om spelet. Hon var lika besatt av det som jag själv.

Må spelet ha hetat: Supaplex? Gjorde en snabbsökning och råkade stöta på något som liknar precis det som du beskriver. Hoppas jag har rätt denna gången!
Citera
2013-02-12, 19:05
Medlem
Letar efter sett spel som jag verkligen inte minns namnet på. Det fanns på Super Nintendo och det gick ut på att man var antingen själv eller med en till spelare slå sig igenom olika banor, man använde sig av ett svärd oftast och slogs mot olika finder, fienderna var oftast monser av nått slag om jag itne minns fel, skellett och skit, fåglar fanns också som fiende. Det var ltie av ett mörkt spel.

Svårt att få fram en bättre förklaring, var så förbannat längesedan man lira det. Tack på förhand!
Citera
2013-02-12, 21:35
Medlem
PS Det är samma typ av spel som the kings of dragons, samma konscept fast andra karaktärer och motståndare samt story då...

http://www.youtube.com/watch?v=x9AxeQpDJRQ
Citera
2013-02-12, 22:40
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Letar efter sett spel som jag verkligen inte minns namnet på. Det fanns på Super Nintendo och det gick ut på att man var antingen själv eller med en till spelare slå sig igenom olika banor, man använde sig av ett svärd oftast och slogs mot olika finder, fienderna var oftast monser av nått slag om jag itne minns fel, skellett och skit, fåglar fanns också som fiende. Det var ltie av ett mörkt spel.

Svårt att få fram en bättre förklaring, var så förbannat längesedan man lira det. Tack på förhand!

Det här luktar Knights of the Round, alternativt Legend.
Citera
2013-02-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Det här luktar Knights of the Round, alternativt Legend.

Legend var spelet jag sökte, stort tack!
Citera
2013-02-16, 17:28
Medlem
korvmajsets avatar
Vad heter spelet?!

Det ja kommer ihåg är att man ska leta efter bönor, de har ögon, mun osv.
Man kunde göra andra saker med, som te.x baka eller dekorera bakverk har jag för mig.
Bönorna man hittat läggs i en påse.

I slutet kan man sätta bönorna i ett parishjul eller liknande.
Är någon slags karnival(eller va det heter) i slutet, det smälls raketer.

Ett gammalt spel. -90talet skulle ja tro.
Pc-spel.
Citera
2013-02-16, 18:14
Medlem
Adanas avatar
Letar efter ett spel som jag tror kom ut under tidigt 90-tal.

Spelet gick som jag minns ut på att ta sig från punkt a till punkt b med hjälp av stegar. Varenda steg man tog registrerades så det gällde att göra det på så få steg som möjligt. Jag tror att ordet "ladder" förekom i titeln men jag har lagt ner en hel del tid på google utan resultat så det är möjligt att det är fel.

Någon som känner igen spelet?
Citera
2013-02-16, 18:38
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Söker ett spel som förmodligen var samtida med NES, det enda jag minns var att det var ett plattformsspel där man styrde en bebis och kunde använde sin blöja som fallskärm?
Jack the Nipper 2. (Kanske ettan, kommer inte ihåg om blöjan kunde användas som fallskärm i den)
Citera
2013-02-17, 11:03
Medlem
swordh.s avatar
Har under den senaste tiden kommit på tre olika gamla spel jag skulle vilja veta namnen på!

1. Ett plattformsspel i 2D till NES. Huvudkaraktärerna, som också finns på fodralets framsida, är ett gäng färgglada figurer. En ser ut lite som en Michelin-gubbe i kroppen har jag för mig och har blå mössa på sig, eventuellt också solbrillor, men det kan vara någon av de andra som bär det. Fler ledtrådar än så här kan jag tyvärr inte komma på!

2. DOS- eller Windowsbaserat peka-och-klicka-äventyrsspel, liknar lite Simon the Sorcerer och sådana spel. Man spelar som en narr eller något i den stilen och tar sig snarare igenom banor en efter en istället för att kunna röra sig fritt i en stor värld. På en bana befinner man sig ute på ett öppet fält med bl.a. en höstack man ska göra något med. På en annan tror jag man ska spela schack. Dessutom har man bara begränsat antal liv och måste börja om på hela spelet om man får slut på chanser.

3. Windowsbaserat pussel-/problemlösningsspel från sent 90-tal. Grafiken är ganska rund överlag, perspektivet är snett uppifrån (3D) och man spelar som gula och glada, typ äggformade figurer. Spelet går ut på att ta sig ur lite luriga situationer, bl.a. leta upp en brandsäker dräkt och ta sig ur en brinnande skog.

Förmodligen har jag gett alldeles för vaga beskrivningar, men jag kommer verkligen inte på fler ledtrådar. Hoppas någon kan hjälpa!
Citera
2013-02-17, 12:11
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swordh.
Har under den senaste tiden kommit på tre olika gamla spel jag skulle vilja veta namnen på!

1. Ett plattformsspel i 2D till NES. Huvudkaraktärerna, som också finns på fodralets framsida, är ett gäng färgglada figurer. En ser ut lite som en Michelin-gubbe i kroppen har jag för mig och har blå mössa på sig, eventuellt också solbrillor, men det kan vara någon av de andra som bär det. Fler ledtrådar än så här kan jag tyvärr inte komma på!

2. DOS- eller Windowsbaserat peka-och-klicka-äventyrsspel, liknar lite Simon the Sorcerer och sådana spel. Man spelar som en narr eller något i den stilen och tar sig snarare igenom banor en efter en istället för att kunna röra sig fritt i en stor värld. På en bana befinner man sig ute på ett öppet fält med bl.a. en höstack man ska göra något med. På en annan tror jag man ska spela schack. Dessutom har man bara begränsat antal liv och måste börja om på hela spelet om man får slut på chanser.

3. Windowsbaserat pussel-/problemlösningsspel från sent 90-tal. Grafiken är ganska rund överlag, perspektivet är snett uppifrån (3D) och man spelar som gula och glada, typ äggformade figurer. Spelet går ut på att ta sig ur lite luriga situationer, bl.a. leta upp en brandsäker dräkt och ta sig ur en brinnande skog.

Förmodligen har jag gett alldeles för vaga beskrivningar, men jag kommer verkligen inte på fler ledtrådar. Hoppas någon kan hjälpa!

Det första kanske är Kirby?
Citera
2013-02-17, 13:31
Medlem
swordh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Det första kanske är Kirby?

Tack, men Kirby vet jag att det inte är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in