Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-02, 01:20
Medlem
letar efter ett spel (ev. för barn, minns inte det var läskigt då :P) där man är nåt sorts spöke i ett peka-klicka perspektiv på nåt mörkt ställe (utomhus i början). introfilmen var inuti nåt slott om jag inte minns fel. när man gick till vissa ställen triggas en cutscene där läskiga "monster" hade nån dialog eller liknande. om du känner igen detta fråga gärna nåt om det så kanske jag minns
tack på förtass
Citera
2016-09-02, 01:29
Medlem
TarzansFarsas avatar
Jag söker efter ett spel som fanns på dom gamla macintosh datorna (2002-2003) där man körde ett rymdskepp i en labyrint och så skulle man åka bakom andra och skjuta dom för att få poäng. Man kunde även spela LAN med andra. Någon som vet vilket spel jag menar?
Citera
2016-09-02, 21:12
Jag söker ett fightingspel som var på arkad /Neo-Geo. Sidoscrollande beat em up spel med där 3 karaktärer fanns med. En normalbyggd kille, en tjej och den ballare biffiga killen med mohawk-frilla som hette Frank. Klarade man spelet med Frank så visades en bild på honom på slutet hur han öppnat ett korvstånd efter allt fightande.

Nån som vet? Det här är ca 90-92 nån gång.
Citera
2016-09-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Courtaud
Jag söker ett fightingspel som var på arkad /Neo-Geo. Sidoscrollande beat em up spel med där 3 karaktärer fanns med. En normalbyggd kille, en tjej och den ballare biffiga killen med mohawk-frilla som hette Frank. Klarade man spelet med Frank så visades en bild på honom på slutet hur han öppnat ett korvstånd efter allt fightande.

Nån som vet? Det här är ca 90-92 nån gång.

kan detta röra sig om Legionnaire? det enda jag hittade med 3 karaktärer och nån Frank
Citera
2016-09-07, 00:59
Medlem
RolandOfGileads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viickk
letar efter ett spel (ev. för barn, minns inte det var läskigt då :P) där man är nåt sorts spöke i ett peka-klicka perspektiv på nåt mörkt ställe (utomhus i början). introfilmen var inuti nåt slott om jag inte minns fel. när man gick till vissa ställen triggas en cutscene där läskiga "monster" hade nån dialog eller liknande. om du känner igen detta fråga gärna nåt om det så kanske jag minns
tack på förtass

Kan det vara "Casper - Det snälla spöket"?
Citera
2016-09-07, 01:03
Medlem
RolandOfGileads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Ingen som vet?

Nr. 1 låter som Playing with Fire!
Citera
2016-09-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolandOfGilead
Kan det vara "Casper - Det snälla spöket"?

nä tyvärr inte.. detta var lite mer skräck-inriktat. bra förslag- tack ändå!
Citera
2016-09-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolandOfGilead
Nr. 1 låter som Playing with Fire!
Tyvärr var det inte det. Tack för förslaget!
Citera
2016-09-13, 18:35
Jag söker ett fighting-spel från 98-99 till pc. Kommer ihåg man kunde spela som tecknade djur och robotar som slogs mot varandra. Någon som vet titeln?
Citera
2016-09-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag söker ett fighting-spel från 98-99 till pc. Kommer ihåg man kunde spela som tecknade djur och robotar som slogs mot varandra. Någon som vet titeln?

Battle Beast?
https://www.youtube.com/watch?v=8MHOmw59GQU
Citera
2016-09-16, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Battle Beast?
https://www.youtube.com/watch?v=8MHOmw59GQU

Wow tack!! 95 trodde jag verkligen inte det var ifrån. Spelade jag febrilt på min 233mhz, Compaq. Värstingdatorn 98.
Citera
2016-09-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
Hej!

Det här är väl inget spel jag letar efter egentligen men kul om någon kommer ihåg. Till Commondore 64 var det ett spel eller ngt slags demo grej när en figur runkar och till slut sprutar. Någon som kommer ihåg det här sjuka spelet/demot?

Annars var H.E.R.O. ett spel jag gillade väldigt mycket.

Piccolo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in