Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalted
Tyvärr inte... Den bästa liknelsen jag kan komma på kan jämföras med Dracula: Resurrection

Kan det vara nått av Gabriel Knight spelen?
Citera
2013-02-07, 02:13
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLinaPulver
Kan det vara nått av Gabriel Knight spelen?

Eller Legend of Kyrandia (1 eller 2).
Citera
2013-02-07, 16:51
Medlem
skytraxs avatar
söker efter en liten special version av Quake2 som hette något i stil med q2ace.
Spelet var typ bara några mb stort och den enda banan som fanns var the edge och de gick bara att spela multiplayer lan. Har letat som fan efter detta men lyckas inte komma någon vart med mitt googlande, HJÄLP!!
Citera
2013-02-10, 04:02
Medlem
piper55s avatar
Letar ett dos spel som gick ut på att lösa olika matematiska problem enda jag minns var nåt med ett rymdskepp olika banor och gubbarna (kan ha varit aliens) eller gubben hade lila kläder. har googlat men kammat hem noll.
Citera
2013-02-11, 17:11
Moderator
memymos avatar
Så. Nu när man lagt sig i en fas av Pont n Click spel så söker jag ett gammalt som jag bara spelade demot på.

Det jag kommer ihåg av det är första biten i spelet.

Man är i en värld där det bara finns 1 tv kanal. Man är fast i ett rum då bovärden låst in dig. I lägenheten ska man pussla ihop olika saker för att sedan få upp fönstret. Där slutar demot. Ganska svag förklaring, men någon kanske spelat det.

Känner jag vill testa färdigt detta spel nu när alla Lucasarts spelen tagit slut.
Citera
2013-02-11, 17:50
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Så. Nu när man lagt sig i en fas av Pont n Click spel så söker jag ett gammalt som jag bara spelade demot på.

Det jag kommer ihåg av det är första biten i spelet.

Man är i en värld där det bara finns 1 tv kanal. Man är fast i ett rum då bovärden låst in dig. I lägenheten ska man pussla ihop olika saker för att sedan få upp fönstret. Där slutar demot. Ganska svag förklaring, men någon kanske spelat det.

Känner jag vill testa färdigt detta spel nu när alla Lucasarts spelen tagit slut.

Normality?
Citera
2013-02-11, 18:15
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Normality?

Den tackar vi för
Citera
2013-02-11, 18:24
Medlem
vattenpipskamelens avatar
söker ett spel som jag spelade på NESticle när jag var liten, det var ett motorcross spel i 2d....mer än så kommer jag inte ihåg
Citera
2013-02-11, 18:27
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
söker ett spel som jag spelade på NESticle när jag var liten, det var ett motorcross spel i 2d....mer än så kommer jag inte ihåg

http://www.youtube.com/watch?v=Om5spS-8i0I ?

Exite bike?
Citera
2013-02-11, 18:32
Medlem
Smerchs avatar
Söker ett spel som förmodligen var samtida med NES, det enda jag minns var att det var ett plattformsspel där man styrde en bebis och kunde använde sin blöja som fallskärm?
Citera
2013-02-12, 11:48
Medlem
Jag söker ett spel som jag brukade spela på PC någon gång på mitten av 90-talet tror jag. Det var ett lite klurigt pac-man liknande spel som gick ut på att man skulle äta sig igenom hela banor bestående av kretskort, men det fanns stenar och andra föremål som man kunde gräva loss och använda till sin fördel, dels mot monster men även för att ta sig förbi vissa hinder osv. Jag minns inte så jätte mycket av spelet men det var väldigt olikt alla andra pac-man spel jag spelat, har även för mig att det fanns grymt många banor.

Har kollat lite listor över pac-manspel och det verkar inte finnas med där, så därför misstänker jag att det är något helt annat. Ingen som känner igen detta? Det var givetvis i 2D.
Citera
2013-02-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnack
Jag söker ett spel som jag brukade spela på PC någon gång på mitten av 90-talet tror jag. Det var ett lite klurigt pac-man liknande spel som gick ut på att man skulle äta sig igenom hela banor bestående av kretskort, men det fanns stenar och andra föremål som man kunde gräva loss och använda till sin fördel, dels mot monster men även för att ta sig förbi vissa hinder osv. Jag minns inte så jätte mycket av spelet men det var väldigt olikt alla andra pac-man spel jag spelat, har även för mig att det fanns grymt många banor.

Har kollat lite listor över pac-manspel och det verkar inte finnas med där, så därför misstänker jag att det är något helt annat. Ingen som känner igen detta? Det var givetvis i 2D.

Chip's Challenge? Stämmer någorlunda överens på din beskrivning även om det inte direkt är någon Pac Man-klon. Stötte själv på det här spelet för två dagar sedan, och hade inte spelat det sedan mitten av 90-talet på ett ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in