Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-16, 07:47
Medlem
ciicebears avatar
Scud: Industrial Evolution var det tyvär inte, men tack för ett svar!!!
Citera
2012-11-18, 11:01
Medlem
Söker ett spel till Nintendo 8-bitars. Spelet gick ut på att du mötte olika gäng som du skulle spöa. Du kunde plocka upp stenar, baseballträn, järnrör etc. som tillhyggen. Man kunde även spela multiplayer (2pers samtidigt)
Citera
2012-11-18, 11:10
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke666
Söker ett spel till Nintendo 8-bitars. Spelet gick ut på att du mötte olika gäng som du skulle spöa. Du kunde plocka upp stenar, baseballträn, järnrör etc. som tillhyggen. Man kunde även spela multiplayer (2pers samtidigt)

River City Ransom eller Double Dragon.
Citera
2012-11-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
River City Ransom eller Double Dragon.

River city ransom var de! Thx
Citera
2012-11-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciicebear
Söker ett spel som är gammalt. Kommer ihåg att jag spela det i grundskolan, och att man var en typisk "amerikansk" hjälte.
Det som jag kommer ihåg som mest var att det fanns en värld man var i som var gjord av godis.

Har sökt som fan på google men hittar inget svar.
Någon som vet vilket spel det är?

Quote: "Söker ett spel från runt 95-97 till PC eller altenativt MAC. Man gick runt i olika värdar och var en gubbe som såg ut som den klassiska amerikanska "hjälten". Olika värdar bla en där de var ett godisland osv. Man såg det uppifrån och man kunde ha olika vapen."

Power Pete?

http://www.youtube.com/watch?v=agmL-etDnUk
Citera
2012-11-20, 17:51
Medlem
nx0ns avatar
Söker ett NES-spel.

Spelet är ett plattformsspel och utspelar sig på olika planeter och ute i rymden. Jag minns att man spelade som flera karaktärer dock var man tvungen att "rädda" de olika karaktärerna från olika planeter för att få tillgång till dem. Jag minns att man kunde spela som en anka, en pojke/man med ett hagelgevär(?) och en robot. Roboten spelade/räddade man på en planet gjord av is.

Lite luddigt beskrivet kanske men tack för svar!
Citera
2012-11-20, 17:57
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nx0n
Söker ett NES-spel.

Spelet är ett plattformsspel och utspelar sig på olika planeter och ute i rymden. Jag minns att man spelade som flera karaktärer dock var man tvungen att "rädda" de olika karaktärerna från olika planeter för att få tillgång till dem. Jag minns att man kunde spela som en anka, en pojke/man med ett hagelgevär(?) och en robot. Roboten spelade/räddade man på en planet gjord av is.

Bucky O'Hare
http://www.youtube.com/watch?v=MkMduzr5J6o
Citera
2012-11-21, 11:52
Medlem
lucazlindahls avatar
Hej! Jag söker ett gammalt spel som jag spelade för 10-15 år sen.
Det enda jag kommer ihåg är att huvudkaraktären var en liten flicka med jätte långt blont hår uppsatt i en hästsvans. Och om man dubbelhoppade "snurrade" hennes hår så man flög sakna ner. Det var ett spel som gick ut på att komma till olika världar osv. Tack på förhand!
Citera
2012-11-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nx0n
Söker ett NES-spel.

kan det va megaman..
Citera
2012-11-21, 16:42
Medlem
letar efter ett spel till min gamla amiga.. man är ett flygplan och kunde uppgradera vapen. kunde även spela 2 pers.. Någon aning????
Citera
2012-11-21, 19:56
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucazlindahl
Hej! Jag söker ett gammalt spel som jag spelade för 10-15 år sen.
Det enda jag kommer ihåg är att huvudkaraktären var en liten flicka med jätte långt blont hår uppsatt i en hästsvans. Och om man dubbelhoppade "snurrade" hennes hår så man flög sakna ner. Det var ett spel som gick ut på att komma till olika världar osv. Tack på förhand!

Hmm, minns att Tiny Kong i DK64 hadde den förmågan IAF.

http://www.youtube.com/watch?v=nWX-xpfdLV4#t=3m06s

Citat:
Ursprungligen postat av dahla85
letar efter ett spel till min gamla amiga.. man är ett flygplan och kunde uppgradera vapen. kunde även spela 2 pers.. Någon aning????

Hmm, U.N. Squadron? http://www.youtube.com/watch?v=zGUa3JkeyII#t=02m02s
Citera
2012-11-22, 06:43
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dahla85
1943: The Battle of Midway?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in