Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-26, 16:45
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazool
Jag söker ett spel som jag nästan vågar påstå är till ps1, kan finnas en liten chans att spelet skulle vara till n64, men jag skulle säga att chansen är 80 mot 20%.

Det är ett racing spel liknande Mario Kart eller Crash Bandicoot Team RAcing. Kommer inte riktigt ihåg hur karaktärerna såg ut men det var inte människor skulle jag nog våga säga. Och så har jag ett svagt minne av att dom inte tävlar i bilar eller gokarts utan att dom springer istället.

Inte så mycket att gå på för att det var så längesen jag spelade det, dessutom var det hos en kompis jag inte umgicks så värst mycket med heller men hoppas någon här vet vilket spel jag menar

Tack på förhand!

http://www.youtube.com/watch?v=_f91gjCSoPM ?
Citera
2012-08-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.youtube.com/watch?v=_f91gjCSoPM ?

Det spelet ja! Tack som fan!
Citera
2012-08-27, 17:15
Medlem
Jag söker ett spel jag hade på SEGA.

Det va ett fighter spel där man kunde välja att vara 3 biffiga karaktärer.

En blond snubbe, en svart snubbe och en riktigt sexig brunett brud.

Sjukt roliga ljud och såvidare, hela spelet var ett fightingspel där meningen var att bara fortsätta framåt och möta bossar, döda kriminella osv.

Måste nog vara ett stort spel för SEGA Genisis 16-Bit eftersom jag tror att detta var 2an på spel-serien!
Citera
2012-08-27, 19:15
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okosh
Jag söker ett spel jag hade på SEGA.

Det va ett fighter spel där man kunde välja att vara 3 biffiga karaktärer.

En blond snubbe, en svart snubbe och en riktigt sexig brunett brud.

Sjukt roliga ljud och såvidare, hela spelet var ett fightingspel där meningen var att bara fortsätta framåt och möta bossar, döda kriminella osv.

Måste nog vara ett stort spel för SEGA Genisis 16-Bit eftersom jag tror att detta var 2an på spel-serien!
Streets Of Rage 2 var det.
Klassiskt Beat em up. En stendöd genre för övrigt.
Citera
2012-08-27, 21:38
Medlem
Hejsan!
Söker ett spel jag brukade spela för säg 10 år sedan när jag gick på högstadiet.

Spelet gick ut på att man var ett flygplan eller rymdskepp, man flög sedan på en väg i många olika färger. Ibland kom det hål i vägen man fick "hoppa" undan för, ibland kom det andra hinder man skulle akta sig för. Som jag minns gick spelet väldigt fort och det fanns många olika färggranna banor.

Spelet gick att ladda ner på en hemsida och var väldigt litet.

Nån som har en aning?
Citera
2012-08-27, 23:31
Medlem
intoxis avatar
Hej, söker ett spel jag spelade i mina ungdomsdagar, det handlade om ett hotell och man hjälpte möss med diverse saker... Claes månsson var med och gjorde röster i spelet, kan dock inte hitta något om det!

Ord som klingar i huvudet är typ "kalabalik på hotellet" eller något liknande som titel..

Tacksam för all hjälp!
Citera
2012-08-28, 02:05
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixnay
Hejsan!
Söker ett spel jag brukade spela för säg 10 år sedan när jag gick på högstadiet.

Spelet gick ut på att man var ett flygplan eller rymdskepp, man flög sedan på en väg i många olika färger. Ibland kom det hål i vägen man fick "hoppa" undan för, ibland kom det andra hinder man skulle akta sig för. Som jag minns gick spelet väldigt fort och det fanns många olika färggranna banor.

Spelet gick att ladda ner på en hemsida och var väldigt litet.

Nån som har en aning?

ZAXXON kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=toSxQ3QHaTc
Citera
2012-08-28, 13:02
Medlem
Jag söker namnet på ett gammalt strategispel som spelades i isometrisk vy. Spelgrafiken liknar den ur The Horde (2D/3D). Människorna var medelålders men åldrades hela tiden. Männen och kvinnorna kunde ha samlag och bebisar föddes för att ge nya bybor. Kvinnorna mjölkade ofta kossor medan männen blev soldater. Jag tror att vargar kunde komma för att attackera byn men är inte säker.
Citera
2012-08-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Streets Of Rage 2 var det.
Klassiskt Beat em up. En stendöd genre för övrigt.

Ååhhhhh bästa, tack <3
Citera
2012-08-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
ZAXXON kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=toSxQ3QHaTc

Nej tyvärr, man ser i vinkel bakom skeppet/planet.
Sen kan man inte skjuta heller.
Citera
2012-08-28, 16:44
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantoII13
Jag söker namnet på ett gammalt strategispel som spelades i isometrisk vy. Spelgrafiken liknar den ur The Horde (2D/3D). Människorna var medelålders men åldrades hela tiden. Männen och kvinnorna kunde ha samlag och bebisar föddes för att ge nya bybor. Kvinnorna mjölkade ofta kossor medan männen blev soldater. Jag tror att vargar kunde komma för att attackera byn men är inte säker.
Jag tror jag vet vilket spel du menar, körde det på nån demo-skiva på 90-talet. Googlade snabbt och hittade Cultures / Cultures 2, kan det vara det?
Citera
2012-08-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixnay
Nej tyvärr, man ser i vinkel bakom skeppet/planet.
Sen kan man inte skjuta heller.

Gissar på antingen Kosmonaut eller SkyRoads.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in