Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-12, 01:39
Medlem
bluecafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Super Adventure Island

http://www.youtube.com/watch?v=-tXEldOPBXE

Det är det! Tack!

Edit: Nog mindes jag spelet som svårt, men detta är ju rent masochistiskt! One-shottad av minsta fiende och inget sätt att spara? Galet
Senast redigerad av bluecafe 2013-01-12 kl. 02:00.
Citera
2013-01-12, 13:28
Medlem
offyougos avatar
Ett pc-spel jag lirade för kanske 13 år sedan.
Man var en pirat som skulle klara sig genom olika bannor, ett plattformsspel.
Har för mig att man hade ett svärd att slogs med, att man samlade guld och diamanter genom bannorna.

Tyvärr allt jag kommer ihåg.
Citera
2013-01-13, 03:01
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offyougo
Ett pc-spel jag lirade för kanske 13 år sedan.
Man var en pirat som skulle klara sig genom olika bannor, ett plattformsspel.
Har för mig att man hade ett svärd att slogs med, att man samlade guld och diamanter genom bannorna.

Tyvärr allt jag kommer ihåg.

Låter spontant som Claw faktiskt. Finns tråd här.
Citera
2013-01-14, 00:40
Medlem
keluars avatar
Detta spelet fanns till SEGA Mega Drive och tillhör därmed den tidseran.
Det var ett fightingspel i "nutid", typ moderna städer på kvällen/natten. Jag minns inte om man var ensam eller hade en annan gubbe med sig.

Det som utmärker detta spel är att man kunde trycka på nån knapp och få förstärkning från polisen (eller nåt). Då sköt en polisbil ut någon raket eller så som dödade alla fiender på aktuell skärm. Detta fungerade på alla banor utom den sista, på den sista var man nämligen inomhus, i någon sorts korridor. Klarade aldrig denna bana så det är inte säkert att den var sist... Minns faktiskt bara denna banan och den första, som var typ en stängd affärsgata som man gick längs.

Eventuellt kunde man ta upp typ baseballträ och kedjor men är inte säker. Jag tror man kunde slå sönder telefonkiosker o så också. Mitt minne kan svika men har någon nån idé om vilket spel det kan va, chansa gärna. Skulle vilja se detta spel igen.
Citera
2013-01-14, 00:43
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Detta spelet fanns till SEGA Mega Drive och tillhör därmed den tidseran.
Det var ett fightingspel i "nutid", typ moderna städer på kvällen/natten. Jag minns inte om man var ensam eller hade en annan gubbe med sig.

Det som utmärker detta spel är att man kunde trycka på nån knapp och få förstärkning från polisen (eller nåt). Då sköt en polisbil ut någon raket eller så som dödade alla fiender på aktuell skärm. Detta fungerade på alla banor utom den sista, på den sista var man nämligen inomhus, i någon sorts korridor. Klarade aldrig denna bana så det är inte säkert att den var sist... Minns faktiskt bara denna banan och den första, som var typ en stängd affärsgata som man gick längs.

Eventuellt kunde man ta upp typ baseballträ och kedjor men är inte säker. Jag tror man kunde slå sönder telefonkiosker o så också. Mitt minne kan svika men har någon nån idé om vilket spel det kan va, chansa gärna. Skulle vilja se detta spel igen.

Inget jag har spelat själv men Google säger Streets of Rage.
http://www.youtube.com/watch?v=sLpS_s1PaXM
Citera
2013-01-14, 00:57
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Inget jag har spelat själv men Google säger Streets of Rage.
http://www.youtube.com/watch?v=sLpS_s1PaXM

Fan vad fett! Det är det spelet. Vad googlade du på egentligen?

Det ser inte särskilt barntillåtet ut, men det var ett riktigt bra spel. Minns stämningen i spelmiljön.
Citera
2013-01-14, 01:01
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Vad googlade du på egentligen?

Något i stil med "genesis fighting game police support".
Citera
2013-01-14, 01:12
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Något i stil med "genesis fighting game police support".

Aha, kunde inte tänka mig att det gick o googla fram, fel hade jag! Tackar och bockar!
Citera
2013-01-14, 06:17
Medlem
SgtPepper_hejs avatar
Jag söker ett spel jag antagligen spelade någon gång strax innan millennieskiftet.

Spelet gick ut på att man skulle döda små, vad jag har för mig var, tomtenissar med en samling vapen.

Jag vet att man kunde använda bl.a. en stämpel med "merry christmas" eller liknande och jag har även för mig att man även kunde ha ihjäl dem med en sådan där elektrisk kalkonkniv.

Bakgrunden till det hela var om jag minns korrekt genomskinligt. De små tomtarna (kanske en centimeter långa) sprang liksom runt på skrivbordet.

Jag tror inte man kunde förlora, eller ens få några poäng utan det var nog mest någon form av skämt.

Om någon minns vad detta var skulle jag vara ytterst tacksam, har funderat på detta i flera år.

Det är sjukt vad som sätter sig på hjärnan.
Citera
2013-01-14, 15:06
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SgtPepper_hej
Jag söker ett spel jag antagligen spelade någon gång strax innan millennieskiftet.

Spelet gick ut på att man skulle döda små, vad jag har för mig var, tomtenissar med en samling vapen.

Jag vet att man kunde använda bl.a. en stämpel med "merry christmas" eller liknande och jag har även för mig att man även kunde ha ihjäl dem med en sådan där elektrisk kalkonkniv.

Bakgrunden till det hela var om jag minns korrekt genomskinligt. De små tomtarna (kanske en centimeter långa) sprang liksom runt på skrivbordet.

Jag tror inte man kunde förlora, eller ens få några poäng utan det var nog mest någon form av skämt.

Om någon minns vad detta var skulle jag vara ytterst tacksam, har funderat på detta i flera år.

Det är sjukt vad som sätter sig på hjärnan.

Du menar inte julversionen av Desktop Destroyer?
http://www.desktop-destroyer.com/desktop-destroyer-christmas
Det gick väl mest ut på att man skulle avreagera sig på datorn, men i denna version är "vapnen" utbytta mot lite juligare varianter.
Citera
2013-01-14, 18:02
Medlem
Söker ett PC-spel jag har väldigt lite minne utav. Säg att det kom ut för 10-12 år sedan. Jag vill minnas att man var på en rymdstation och öh.. Ja, jag minns inte. Strategi kommer jag ihåg att det var iaf. Tror det fick ganska bra betyg i tidningar också. Och det är inte X-com spelen eller liknande.

Edit: Tror det var lite humor inblandat i spelet också.
Senast redigerad av mASStaMind 2013-01-14 kl. 18:05.
Citera
2013-01-14, 20:51
Medlem
SgtPepper_hejs avatar
Citat:
Du menar inte julversionen av Desktop Destroyer?
http://www.desktop-destroyer.com/desktop-destroyer-christmas
Det gick väl mest ut på att man skulle avreagera sig på datorn, men i denna version är "vapnen" utbytta mot lite juligare varianter.

Äntligen! Tack!

Riktigt antiklimax dock. Senast jag spelade detta var det helt fantastiskt kul. Nu var det inte mycket att hänga i granen. hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in