Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
PC? Möjligtvis Tyrian isåfall.

Ja, PC. Ser inte ut att vara Tyrian när jag googlar, men älskar den typen av spel så tackar ändå!
Citera
2012-11-08, 20:14
Medlem
ciicebears avatar
Söker ett spel som är gammalt. Kommer ihåg att jag spela det i grundskolan, och att man var en typisk "amerikansk" hjälte.
Det som jag kommer ihåg som mest var att det fanns en värld man var i som var gjord av godis.

Har sökt som fan på google men hittar inget svar.
Någon som vet vilket spel det är?

Quote: "Söker ett spel från runt 95-97 till PC eller altenativt MAC. Man gick runt i olika värdar och var en gubbe som såg ut som den klassiska amerikanska "hjälten". Olika värdar bla en där de var ett godisland osv. Man såg det uppifrån och man kunde ha olika vapen."
Citera
2012-11-11, 02:34
Medlem
Spiralvisps avatar
Tjenare. Söker ett Lego-spel till pc som jag lirade på windows 98?/XP (kommer inte ihåg när). Spelet gick ut på att rikta lasrar och förbereda en väg för gubben som skulle springa. Tack på förhand.
Citera
2012-11-12, 18:35
Medlem
Tehvees avatar
Antar att detta klassas som retro.

spelet jag söker är et sidescrolling-spel. Tror att det var cirka 12-13 år sedan jag spelade det. Man är ett gult ägg. har för mig att man kan plocka upp någon sorts ryggsäck med propeller på så man kan flyga. Har också för mig att spelet hade någon typ av level-editor.

Nån som känner igen?
Citera
2012-11-12, 19:53
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehvee
Antar att detta klassas som retro.

spelet jag söker är et sidescrolling-spel. Tror att det var cirka 12-13 år sedan jag spelade det. Man är ett gult ägg. har för mig att man kan plocka upp någon sorts ryggsäck med propeller på så man kan flyga. Har också för mig att spelet hade någon typ av level-editor.

Nån som känner igen?
speedy eggbert
Citera
2012-11-12, 20:11
Medlem
Tehvees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
speedy eggbert

yey, det var rätt! Tackar!
Citera
2012-11-15, 03:52
Medlem
Söker ett spel som handlade om konst och att måla, troligen från 90-talet(tror jag spelade på win 95 eller 98). Har för mig att det funkade lite som paint men med andra funktioner.

Man var i ett hus och man kunde ta en hiss eller en brandstång mellan olika våningar, och som vägledare hade man en blå gubbe med en lång näsa som kan ha hetat något i stil med McAfee eller något sånt. Spelet var i tecknad stil och ganska surrealistiskt vad jag minns.
Citera
2012-11-15, 10:58
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsejam
Söker ett spel som handlade om konst och att måla, troligen från 90-talet(tror jag spelade på win 95 eller 98). Har för mig att det funkade lite som paint men med andra funktioner.

Man var i ett hus och man kunde ta en hiss eller en brandstång mellan olika våningar, och som vägledare hade man en blå gubbe med en lång näsa som kan ha hetat något i stil med McAfee eller något sånt. Spelet var i tecknad stil och ganska surrealistiskt vad jag minns.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fine_Artist
Citera
2012-11-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giss
http://en.wikipedia.org/wiki/Fine_Artist

TACK!
Citera
2012-11-15, 20:54
Medlem
ciicebears avatar
Ingen som vet vilket spel jag snackar om?
Citera
2012-11-16, 04:06
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciicebear

Du får kopiera in din efterlysning igen om du vill ha hjälp.
Citera
2012-11-16, 07:30
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Söker ett spel som är gammalt. Kommer ihåg att jag spela det i grundskolan, och att man var en typisk "amerikansk" hjälte.
Det som jag kommer ihåg som mest var att det fanns en värld man var i som var gjord av godis.

Har sökt som fan på google men hittar inget svar.
Någon som vet vilket spel det är?

Quote: "Söker ett spel från runt 95-97 till PC eller altenativt MAC. Man gick runt i olika värdar och var en gubbe som såg ut som den klassiska amerikanska "hjälten". Olika värdar bla en där de var ett godisland osv. Man såg det uppifrån och man kunde ha olika vapen."

Citat:
Låter lite som Scud, men ganska osäkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in