Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-04, 17:29
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peber
Okej jag letar efter 3 spel.

1. Racingspel i framtiden, väldigt dystopiskt. Till PC. Kan ha varit Ubisoft som gjorde det. Sent 90-tal

2. Brädspel likt Tony Hawk fast man kör hover-brädor. Konsol

3. Racingspel där man kör bilar med så stora hjul att man kan flippa bilen upp och ner och fortsätta köra. PC.

STOOOR tack till den som hjälper mig .

2. Airboarder 64 (Nintendo 64)?
Airblade (Playstation 2)?

3. Rollcage alternativt Rollcage: Stage 2
Citera
2011-10-05, 09:11
Medlem
pebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
2. Airboarder 64 (Nintendo 64)?
Airblade (Playstation 2)?

3. Rollcage alternativt Rollcage: Stage 2

Rollcage - CHECK!

Airblade - CHECK!

och bilspelet var tydligen POD!

Tack!
Citera
2011-10-05, 22:20
Medlem
OSKEEERs avatar
Söker ett spel som jag kommer ihåg från när jag var liten, osäker om det var till Macintosh eller Amiga64.

Anyways, det var en stor bana och man var ett rymdskepp tror jag, högst upp i mitten på skärmen fanns det en klocka som räknade ner, när tiden tog slut kom det ett stort monster flygande efter dig, han ligger och sover tills tiden tagit slut. Kommer ihåg att jag och en kompis alltid åkte runt och letade efter monstret/bossen, tejpade för tiden och sket på oss när han vaknade till liv och jagade oss, kommer ihåg att han spärrade upp ögonen. Att försöka fly från monstret var det roligaste, varje gång man åkte ur skärmen vann man pyttelite tid innan han kom in på den nya skärmen.

Lillbrorsan kommer också ihåg spelet och han trodde att det var massa små monster också som inte var lika snabba, låter troligt då det vore sjukt om det bara var bossen! Tror bossen var rund och stor som fan om man jämför med gubben man själv styr

Hoppas verkligen någon förstår vad jag pratar om, försökt att googla men verkar inte hitta något, svårt när man inte har något namn eller dylikt.
Senast redigerad av OSKEEER 2011-10-05 kl. 22:23.
Citera
2011-10-08, 17:22
Medlem
chibibottos avatar
Jag söker ett spel, för windows 95 (tror jag att det var kan också ha varit windows 3.1)
Eller man kanske ska förklara det som ett rit och filmskapande program för barn.
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket av det, mer än att det var en tecknad gubbe i det med stor näsa som guidade en och sa roliga kommentarer. Det var väldigt färgglatt. tror min minnas att det gick i färgerna lilla och grönt.
Det är inte the magic theater eller Microsoft 3D movie maker (men spelet jag söker är från samma tidsera som microsoft 3d movie maker).

Förhoppningsvis vet någon vilket "spel" jag menar. Jag har sökt förgäves på nätet.
Citera
2011-10-09, 13:28
Medlem
Gör ett nytt försök: Söker ett spel från mitten på nittiotalet tror jag där man var en gubbe med ljust hår som man såg uppifrån. Man sprang runt i olika världar och de va något typ av "godisbana" och även en bana där man kunde skjuta dinosaurier. Tror att spelet var till windows 3.1.
Citera
2011-10-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kire88
Gör ett nytt försök: Söker ett spel från mitten på nittiotalet tror jag där man var en gubbe med ljust hår som man såg uppifrån. Man sprang runt i olika världar och de va något typ av "godisbana" och även en bana där man kunde skjuta dinosaurier. Tror att spelet var till windows 3.1.
Power Pete?
Citera
2011-10-10, 08:01
Medlem
JA! Tack så jävla mycket! Vilka grymma minnen från detta spel. Tack mannen!
Citera
2011-10-11, 20:15
Medlem
skallburks avatar
När jag var cirka 6-7 år (ungefär 13 år sedan) så brukade jag och min bror spela ett spel där man var ett gult ägg. På det spelet så byggde man egna banor och kunde använda skateboards osv. Det var 2d och var ett plattformsspel, om jag inte minns fel.
Antagligen suger spelet dase, men skulle vara kul att testa det igen och återuppleva gamla minnen med min broder. Skulle vara kul om någon vet vad spelet hette
Citera
2011-10-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skallburk
När jag var cirka 6-7 år (ungefär 13 år sedan) så brukade jag och min bror spela ett spel där man var ett gult ägg. På det spelet så byggde man egna banor och kunde använda skateboards osv. Det var 2d och var ett plattformsspel, om jag inte minns fel.
Antagligen suger spelet dase, men skulle vara kul att testa det igen och återuppleva gamla minnen med min broder. Skulle vara kul om någon vet vad spelet hette
Speedy Eggbert?
Citera
2011-10-12, 07:13
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSKEEER
Söker ett spel som jag kommer ihåg från när jag var liten, osäker om det var till Macintosh eller Amiga64.

Anyways, det var en stor bana och man var ett rymdskepp tror jag, högst upp i mitten på skärmen fanns det en klocka som räknade ner, när tiden tog slut kom det ett stort monster flygande efter dig, han ligger och sover tills tiden tagit slut. Kommer ihåg att jag och en kompis alltid åkte runt och letade efter monstret/bossen, tejpade för tiden och sket på oss när han vaknade till liv och jagade oss, kommer ihåg att han spärrade upp ögonen. Att försöka fly från monstret var det roligaste, varje gång man åkte ur skärmen vann man pyttelite tid innan han kom in på den nya skärmen.

Lillbrorsan kommer också ihåg spelet och han trodde att det var massa små monster också som inte var lika snabba, låter troligt då det vore sjukt om det bara var bossen! Tror bossen var rund och stor som fan om man jämför med gubben man själv styr

Hoppas verkligen någon förstår vad jag pratar om, försökt att googla men verkar inte hitta något, svårt när man inte har något namn eller dylikt.
Låter lite som Blasteroids, men jag kan vara helt fel ute.
Citera
2011-10-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffe567
Jag söker ett spel från sent 90-tal till tidigt 2000tal. Man var någon gubbe med alvöron och det utspelade sig i något slottliknande ställe, sen slogs man ofta med ett spjut. Kommer bland annat ihåg att man dödade stora råttor. Någon som känner igen det?
P.S inte Zelda.

Låter som början på Fallout 2, vilket också stämmer tidsmässigt.
Citera
2011-10-12, 18:45
Medlem
skallburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Speedy Eggbert?

haha tack <3, måste laddas ner omgående! Om det hittas dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in