Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-11, 16:17
Medlem
Aanval-honds avatar
Okaj, jag söker ett gammalt spel till pc, säkert ung. 10 år gammalt. Har letat runt överallt men kan inte hitta det, förmodligen för att jag har så lite att gå på, det som jag kommer ihåg från det gamla liret är följande:

Tror det var någon sorts Diablo kopia när jag ser tillbaka på det såhär i efterhand. Det var alltså ett överblicks-perspektiv, vet inte däremot om det var lika loot-inriktat som Diablo, tror det var mer npc-interaktion.

Man började i en skog har jag för mig och träffade en gubbe vid en bro ganska tidigt in i spelet.

Kom ihåg att man kunde vara pilskytt... ja.

Det fanns en liten by med en taverna i, också ganska tidigt in i spelet har jag för mig, där man kunde få med sig en barbarisk kvinna som kompanion.

Och slutligen, namnet tror jag hade något med "hex" eller "witch" i sig, kanske även "war", kunde varit ung. "Witchwar". Och framsidan på cd-rom fodralet hade något som liknade "vikinga-drakar" runt kanterna med namnet i mitten, TROR jag, inget är säkert

Det är all info jag har, hoppas verkligen kunna hitta det här gamla spelet igen någonstans. Och önskar er detektiver lycka till
Citera
2011-12-11, 16:21
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aanval-hond
[b]Okaj, jag söker ett gammalt spel till pc, säkert ung. 10 år gammalt. Har letat runt överallt men kan inte hitta det, förmodligen för att jag har så lite att gå på, det som jag kommer ihåg från det gamla liret är följande:
Hexplore
Citera
2011-12-11, 16:24
Medlem
Aanval-honds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Hexplore

4 minuter, kortast möjligast svar. Du är min hjälte! Och fy fan vilken nostalgi-kick! Dem där porträtten alltså, hur har jag kunnat glömt dem?!

Tack som fan! Du har gett mig tidernas kick alltså
Citera
2011-12-12, 18:44
Medlem
Hjälp.
jag söker ett spel från börjar på 2000-talet.
Det jag minns var att det fanns en god och en ond sida. Men valden en hero som var med och slogs. Den onda sidan hade typ zombies och monsters. Minns att replikerna var väldigt roligt.
Man fick ett demo med Pc-tiningen om det hjälper

Hjälp någon
Citera
2011-12-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w4rper
Jag gör ett hopplöst försök!

Spelet är ett RTS och jag har tyvärr inte så många detaljer att gå på. Spelade ett spel när jag var ca 6-7 år gammal. Det enda jag kommer ihåg, var att det var stora flygande pyramider(dessa utgjorde någon form av bas). Från denna kunde du skapa trupper(tanks, flygplan whatever?).Om jag inte misstar mig kunde man även se ur dennas perspektiv.

En bana av spelet, var i en storstad vad jag kommer ihåg och i slutet av varje bana teleporterades man vidare till nästa. Eller jag tror det iaf. Det var någon form av stor blå kupol som man skulle ta sig till för att klara av banan. Det här är så diffust! Hoppas någon vet vad jag snackar om! xD

Någon som vet vad jag snackar om?

Future cop: LAPD tänkar iaf jag på när jag hör din beskrivning.
Citera
2011-12-12, 21:45
Medlem
fbkuuks avatar
Söker ett gammal windows 95 eller 98 fightingspel. 2D såklart och jag kommer ihåg att det fast minst 3 olika gubbar. Ena hette nå i stil med Kozak och var ett muskelberg som kunde karate, den andra var en ninja som hette yoshimura eller liknande och trejde var en kontorskille var en hand var som en hypnodisk. Spelade detta spelet när jag var mindre. Det var vid samma tid som man spelet tidingsspelet "paper boy" där man cyklade och kastade post i brevlådor.

Är det något som vet namnet på spelet eller har någon bild på det? vore en enorm nostalgisk upplevelse att se!
Citera
2011-12-12, 21:51
Medlem
fbkuuks avatar
Söker även ett fps-skjutspel där man bara ser siktet. Man börjar med en magnum med 5 skott. Man är nån typ av polis som ska ta sig igenom olika banor där det står en massa förbrytare och ska försöka skjuta ner dig. Det finns 3 olika grundbanor där den första börjar på en tågperrong som man ska ta sig igenom till tågen och sedan ut till bilarna där andra banan börjar. Där börjas det med att man är inne i en juvelbutik där man ska skjuta ihjäl rånarna sedan ska man följa efter dem i bil till man kommer till ett våningshus där en typ av boss står. Efter det så är det Fartygsbanan där man börjar i "båtperrongen" och ska gå på båten.

Det är ett ganska känt spel ändå och finns på arkader. Någon som vet?
Citera
2011-12-12, 22:40
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbkuuk
Det är ett ganska känt spel ändå och finns på arkader. Någon som vet?

Virtua Cop 2?
http://www.youtube.com/watch?v=9ADTexv4zoU
Citera
2011-12-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunk1
Future cop: LAPD tänkar iaf jag på när jag hör din beskrivning.

Nej tyvärr det var fel spel :/
Citera
2011-12-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbkuuk
Söker ett gammal windows 95 eller 98 fightingspel. 2D såklart och jag kommer ihåg att det fast minst 3 olika gubbar. Ena hette nå i stil med Kozak och var ett muskelberg som kunde karate, den andra var en ninja som hette yoshimura eller liknande och trejde var en kontorskille var en hand var som en hypnodisk. Spelade detta spelet när jag var mindre. Det var vid samma tid som man spelet tidingsspelet "paper boy" där man cyklade och kastade post i brevlådor.

Är det något som vet namnet på spelet eller har någon bild på det? vore en enorm nostalgisk upplevelse att se!

Body Blows
Citera
2011-12-13, 02:02
Medlem
fbkuuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Virtua Cop 2?
http://www.youtube.com/watch?v=9ADTexv4zoU
Haha var det så dålig grafik ändå? den ägde ju då!
Citat:
Ursprungligen postat av Testpelle
Body Blows
Herregud!! kommer ihåg att jag satt med en joystick och lirade detta. Ser faktiskt tråkigare ut än vad det var då

Tack till er båda
Citera
2011-12-13, 21:09
Medlem
Jag söker namnet på ett gammalt pusselspel där man skulle guida en boll genom att bygga en "frukost uppfinning", dvs man låter bollen rulla över en vipparm som tänder en lampa som i sin tur lyser på en råtta i en bur osv osv.

Jag minns inte när det var jag spelade spelet, men det var länge sedan. Det var på antingen en 286:a eller en 386:a vill jag minnas.

Jag tror spelet hette något på "Tim" eller dyligt. Kan dock vara ute och cykla. Har försökt att googla men hittar inget..

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in