Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-26, 00:13
Medlem
Söker efter ett doktor spel jag spelade när jag var yngre och då fick man göra sin egen sjukhus, bygga toaletter o vänte rum, salar för doktorerna osv...

Och en massa folk passerade in och ut (obviously)
skulle tro att de var något spel från 1998-2004 kanske

Tack i förhand...
Citera
2011-03-26, 00:18
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Söker efter ett doktor spel jag spelade när jag var yngre och då fick man göra sin egen sjukhus, bygga toaletter o vänte rum, salar för doktorerna osv...

Och en massa folk passerade in och ut (obviously)
skulle tro att de var något spel från 1998-2004 kanske

Tack i förhand...

Theme Hospital?
Citera
2011-03-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Theme Hospital?
jajamän, tack så mycket

tack för snabbt svar också
Senast redigerad av Rethen 2011-03-26 kl. 00:31.
Citera
2011-03-26, 21:31
Medlem
Saddl3rs avatar
Söker ett PC-spel som har några (Läs minst 7) år på nacken. Man är en riddare som bl.a. kan skjuta eldbollar. Spelet är i 3d och heter någonting med Crusader, om jag inte kommer ihåg fel.

Någon som vet vilket spel jag menar?
Citera
2011-03-26, 21:35
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Söker ett PC-spel som har några (Läs minst 7) år på nacken. Man är en riddare som bl.a. kan skjuta eldbollar. Spelet är i 3d och heter någonting med Crusader, om jag inte kommer ihåg fel.

Någon som vet vilket spel jag menar?

Crusaders Of Might And Magic?
http://en.wikipedia.org/wiki/Crusaders_of_Might_and_Magic
Citera
2011-03-26, 21:36
Medlem
Saddl3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Crusaders Of Might And Magic?
http://en.wikipedia.org/wiki/Crusaders_of_Might_and_Magic

Ja det är det, tack!
Citera
2011-03-27, 13:55
Medlem
brackvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackvatten
Kommer ihåg ett spel på commodore Amiga om jag inte kommer ihåg helt fel.
Man var en blond riddare med svärd och sköld (som skulle rädda en prinsessa tror jag).

Man såg det från sidan och det var 4 banor tror jag, man började i skogen, sedan skulle man ta sig igenom staden. Bana tre var ett piratskepp som skulle ta en till slottet och till sist slottet. Har för mig att när man klarade slottet så åkte man båt från slottet eller liknande.

Tack på förhand!

Bumpar denna då jag är väldigt nyfiken på vad det var för spel
Citera
2011-03-27, 15:30
Medlem
fiskmasen99s avatar
Spelade ett medeltida strategispel när jag var yngre men minns inte vad det hette. Det var runt 2000 jag spelade det. Men köpte trupper och flyttade armé, sedan när det blev krig så kom man in i slaget som Age of Empires, då gällde det att ta sig in i fortet och hissa flaggan, alternativt försvara. Man kunde hälla ut lava från borgen.
Citera
2011-03-27, 16:06
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmasen99
Spelade ett medeltida strategispel när jag var yngre men minns inte vad det hette. Det var runt 2000 jag spelade det. Men köpte trupper och flyttade armé, sedan när det blev krig så kom man in i slaget som Age of Empires, då gällde det att ta sig in i fortet och hissa flaggan, alternativt försvara. Man kunde hälla ut lava från borgen.

chansning här, men http://sv.wikipedia.org/wiki/Medieval:_Total_War ?
vet att i något utav Total War spelen så kan man hälla kokande olja från befästningar, osäker på om man kunde det i Medieval 1 dock.
Citera
2011-03-27, 16:33
Medlem
fiskmasen99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
chansning här, men http://sv.wikipedia.org/wiki/Medieval:_Total_War ?
vet att i något utav Total War spelen så kan man hälla kokande olja från befästningar, osäker på om man kunde det i Medieval 1 dock.
Det var likande, men sämre grafik. Man ska se gubbarna lite mer ovan från i strider och det är inte lika många soldater.
Citera
2011-03-27, 20:31
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmasen99
Det var likande, men sämre grafik. Man ska se gubbarna lite mer ovan från i strider och det är inte lika många soldater.
Warhammer: Dark Omen?
Citera
2011-03-27, 21:19
Medlem
onekinds avatar
Jag söker ett retro-spel. Jag har för mig att man kunde spela det på en typ 100mhz prolle-dator, windows 95, om ens det, runt ~96-97 kanske.

Jag har för mig, att man började på ett rymdskepp, och det var inte riktigt 3D, utan det var 2D. Jag har för mig, att man åker ifrån rymdskeppet, och kraschar på någon planet med nya invånare som har svans och ser nästan ut som människor. Kommer inte ihåg så bra. Det kan ha varit 3D också, när man fightas eller gick in i en grotta. Man hade en bag och det fanns VÄLDIGT många items man kunde plocka upp lite här och var.

Man kunde vara ute och inne, gå runt lite överallt i jungeln och på rymdskeppet i början osv.

Har även för mig att man hade ett party, dvs 1-2-3-4 personer bakom sig.

Jag har ingen aning vad spelet heter, jag vet bara hur det ser ut när man spelar, så en bild och ett namn på vad ni nu kan tro det är för spel jag menar skulle vara fint.

Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in