Tjena Flashback!
Söker ett spel som jag spelade på PC någon gång runt 2004 (har dock inte någon aning om det klassas som retro, menmen). Jag tror att spelet utgavs runt sekelskiftet. 2002 kanske? Det enda som jag kommer ihåg från spelet är att man var en snubbe (har för mig om att man kunde växla karaktärer) som gick runt i en stad, det fanns bl.a. ett hus, en skola och ett torg med en väldig folkmassa. Det var ett peka-och-klicka-spel, och man kunde ibland utföra små pussel för att komma vidare. Minns också att jag hamnade ibland i en liten cell, med bl.a. en affisch på The Spice Girls, och en/flera tegelsten/ar. Jag kom aldrig ut från cellen, om jag inte tryckte på Esc och stängde ner skiten. Spelet hette någonting i stil med "files", "archive" eller "x files", dock är det inte The X files, utan det är något annat spel. Omslaget till CD:n var en rätt mörk, nästintill svart bakgrund, med en vit krumelur på som liknade ett X.
Om någon vet vilket spel jag pratar om så är jag väldigt tacksam! Har grubblat på vad spelet heter i, tja, låt oss säga några år.
Tack på förhand!