Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peonen
Hej
för länge sedan i början på 2000-talet började min pappa prenumerera i Pc tidningens K demo. Lite då och då fick vi en skiva fullt med demo spel och andra program. En gång fick vi ett fodral med två skivor (tror jag) som hade sammanlagt 201 eller 101 spel. Fodralet var Grönt och det stod 201 spel på det. Sen så har jag för mig att det var något med 101 som var rött. Men hursomhelst, är det någon som har kanske någon lista på alla spel? Kan man få tag på det här på något sätt?

http://thepiratebay.se/torrent/3708927/117_Spel

Det fanns många sådana skivor som släpptes runt den tiden. Det här är en av dem. Innehåller bland annat Virus the game, Wackamole, Doom 95, Duck Hunt 2 och Winbowl.
Citera
2012-12-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Spelade ett spel hemma hos en kompis i mitten av 90-talet. Var ett 2d-spel där man på något sätt styrde en, vad jag har för mig, riddare i svart rustning. Man var i en mörk skog, vi fattade aldrig vad man skulle göra. För efter ett tag kom vi till en björn och bara dog.

Någon som vet vilket spel jag talar om?

Kan vara en miljon olika point n click-spel egentligen men jag tippar på Plague of the moon.
Citera
2012-12-20, 15:04
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantoII13
Kan vara en miljon olika point n click-spel egentligen men jag tippar på Plague of the moon.

Tack för försöket. Men Plague of The Moon var det inte, det var inte heller något point n click spel om jag minns korrekt. Var mer av ett 2d-plattformsspel där man kunde röra sig antingen åt höger eller vänster, när man kom till kanten av skärmen kom man till ett nytt ställe. Efter ett tag så ändrades bakgrunden och det började blixtra och det kom då fram en björn och vi förlorade alltid. Var riktigt sunkig grafik och vi spelade det runt 96-98 någon gång, dock kan spelet i sig kan ha varit betydligt äldre.
Citera
2012-12-20, 19:45
Medlem
silverrävens avatar
[quote=sokolov]Efter lite diskussioner fram och tillbaks kom vi fram till att det kanske skulle vara bra med en "Jag söker ett spel"-tråd just för Retro-delen och sagt och gjort: här är den!
Tanken är helt enkelt att de som frekventerar Retro sällan eller iaf inte i samma utsträckning är intresserad av senaste FPS:et utan snarare obskyra Nintendo-spel som endast släpptes i 50 ex.

sokolov får äran att stå som skapare av tråden eftersom det var av hans trådstart som idén kom!

/Mod

Hej letar efter ett spel på Pc från år 1997-2001 som jag och polaren var helt besatta i man var ett litet 3 kantigt plan Röd mot grön och det finns två laddnings stationer där man kunde ladda upp sig oftast inte det fanns mångder med olika vapen ett som jag kommer ihåg var ispistol blev man träffad blev man en isklump i några sek träffade man marken gick man sönder men överlevde om det var långt fall, i Spelet gick det att skjuta sönder väggar innanför spelramen för att skapa egna vägar kolla länken den banan minns jag skulle gjort min dag helg månad år om någon har info om vad det heter

Länk till bild

http://www.filedump.net/index.php?pic=namnls1356020782.png
Citera
2012-12-20, 20:27
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverräven
Hej letar efter ett spel på Pc från år 1997-2001 som jag och polaren var helt besatta i man var ett litet 3 kantigt plan Röd mot grön och det finns två laddnings stationer där man kunde ladda upp sig oftast inte det fanns mångder med olika vapen ett som jag kommer ihåg var ispistol blev man träffad blev man en isklump i några sek träffade man marken gick man sönder men överlevde om det var långt fall, i Spelet gick det att skjuta sönder väggar innanför spelramen för att skapa egna vägar kolla länken den banan minns jag skulle gjort min dag helg månad år om någon har info om vad det heter

Länk till bild

http://www.filedump.net/index.php?pic=namnls1356020782.png
Gravity Force
Senast redigerad av Justitiemord 2012-12-20 kl. 20:33.
Citera
2012-12-20, 21:27
Medlem
silverrävens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Gravity Force

tja fen minns ej att man kunde spela singleplayer men tusen tack sökte på youtube för två spelare då är det riktigt likt får kolla lite mer det ser ut som de men vet inte riktigt om det är de men tack som f.N

det var inte de spelet riktigt nära
Senast redigerad av silverräven 2012-12-20 kl. 22:18.
Citera
2012-12-20, 23:04
Medlem
powerkings avatar
Söker bra "Hack'n'Slash" även kallat Action-RPG spel till Megadrive eller Playstation 1. Helst inte alltför gulligt.
Citera
2012-12-20, 23:33
Medlem
robotwos avatar
Om du vill ha ett Action RPG till megadrive måste du (om du inte redan gjort det) pröva "the Story of Thor"
Citera
2012-12-21, 17:18
Medlem
silverrävens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverräven
tja fen minns ej att man kunde spela singleplayer men tusen tack sökte på youtube för två spelare då är det riktigt likt får kolla lite mer det ser ut som de men vet inte riktigt om det är de men tack som f.N

det var inte de spelet riktigt nära

är typ som detta men ändå inte fick det på i ett paket vet ej om det var disk eller cdrom
http://www.youtube.com/watch?v=s_YAe6nvr6E

är det svårt att programera ett sådant spel?
Citera
2012-12-22, 14:27
Medlem
Tjena Flashback!

Söker ett spel som jag spelade på PC någon gång runt 2004 (har dock inte någon aning om det klassas som retro, menmen). Jag tror att spelet utgavs runt sekelskiftet. 2002 kanske? Det enda som jag kommer ihåg från spelet är att man var en snubbe (har för mig om att man kunde växla karaktärer) som gick runt i en stad, det fanns bl.a. ett hus, en skola och ett torg med en väldig folkmassa. Det var ett peka-och-klicka-spel, och man kunde ibland utföra små pussel för att komma vidare. Minns också att jag hamnade ibland i en liten cell, med bl.a. en affisch på The Spice Girls, och en/flera tegelsten/ar. Jag kom aldrig ut från cellen, om jag inte tryckte på Esc och stängde ner skiten. Spelet hette någonting i stil med "files", "archive" eller "x files", dock är det inte The X files, utan det är något annat spel. Omslaget till CD:n var en rätt mörk, nästintill svart bakgrund, med en vit krumelur på som liknade ett X.

Om någon vet vilket spel jag pratar om så är jag väldigt tacksam! Har grubblat på vad spelet heter i, tja, låt oss säga några år.

Tack på förhand!
Citera
2012-12-22, 21:52
Medlem
johanjosefssons avatar
Söker ett spel från typ 1996? 1997? Man åkte omkring vid ett hus och sköt ihjäl massa gröna jultomtar. Ja. Tomte som skjuter ihjäl andra jultomtar. Har för mig att alla "fiendetomtar" bar grönt istället för rött och att dom hade släde dom åkte runt i luften med. Vapnen var nog typ nåt kulspruteliknande. Påminde lite om Doom.

Spelet var i 3D och när man skjutit ihjäl fienden så verkade det som att spelet inte tog slut. Man kunde gå omkring där på tomten till huset utan att veta vart man skulle göra härnäst. Verkade inte som att det gick att gå in i huset.

Vi garvade arslet av oss när vi spelade detta för första gången. Skjuta ihjäl tomtar? Så jävla sick! Skulle vara hysteriskt kul att få reda på vad det här spelet hette.
Senast redigerad av johanjosefsson 2012-12-22 kl. 22:10.
Citera
2012-12-23, 17:32
Medlem
Hejsan.

Jag söker ett spel jag jag spelade som lite. Kanske mellan 8-12 år, hyfsat säker på att det var på Super Nintendo.

Det enda jag egentligen kommer ihåg är att det var fyra gubbar man spelade med samtidigt(fast bara en kunde vara aktiv åt gången).

Jag har för mig att dessa var vikingar av något slag.

Edit: Man spelade i 2D från sidan. Kanske gör det lite lättare för någon.
Senast redigerad av forsgren 2012-12-23 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in