Jag söker två spel.
Det första:
Man är en av fem gubbar, man startar med en som man senare kan byta till i telefonboxar.
Där man kan byta till en lång spinkig som hoppar högt, en tjock som är stark, en gammal gubbe som ser ut som en wizard som kan hovra länge och den sista som jag just nu inte komemr ihåg.
Alla gubbarna har en hammare eller liknande, som wizarden har en stav.
Man ska ta sig fram till en boss genom en labyrint liknande struktur, men inte av den typen det är svårt att hitta rätt.
Finns lite hinder på vägen, för det mesta klättrar man uppåt, men finns även ställen mat tar sig nedåt också.
På vägen till bossen så ska man slå sönder krukor som har olika saker i sig.
Tar man en sorts grejer och alla i rad, så får man en bonus.
Det svåra är att ta dom i rad, det är för att varje gång man missa en kruka så byter nästa kruka man slår sönder den saken som finns i.
Här kan man få rätt sak igen genom att slå i luften(detta verka få vara medvetna om när de spelar detta spel, pga jag personligen såg aldrig någon som gjorde detta).
Man har fem olika saker man kan få som kan ge bonus och extra gubbar, dessa är lokaliserade längst ned i mitten.
Även kunde man ta styrka och då lusta ens hammare/stav vitt.
Personligen tog jag alltid x2, så jag fick x8 sniken som man är

I slutet kom man till en boss, som skickade ut skott som var relativt enkla att undgå.
Men även kom det fram monster, efter ett antal slag mot bossen som var stationär så slutade den skjuta.
Sniken som man var där, så slutade man slå på bossen och bara dödade monster tills tiden nästan gick ut.
Och då dödade bossen och gick till nästa bana.
Var extremt duktigt på detta spel vet jag, där den bästa jag lyckades se hade kanske en mille i poäng.
Jag snittade en bra dag på 4-5,5miljoner.
Andra spelet är ett rymdspel, där man skjuter andra rymdfarkoster och skickar missiler som träffar marken.
På marken fanns det hus som sen hade bra grejer att fånga upp, som bättre skott, bättre missiler och bonus.
Sen i luften fanns det att man fick rymdskrot delar som man skulle samla tre stycken av för få dessa fördelar.
Så fick man vid aktivering bra saker, som eldkastare, sköld och annat.
Även här träffa man på bossar i slutet på varje bana.
Detta var jag också rätt hyfsad på och aldrig såg någon som tog över ~250k i poäng.
Men det var för jag var även här sniken och kom på om man samla alla de olika rymdskrot delarna.
Och hade alla setten var typ 5-7st set, då fick man 500k i bonus.
Hoppas sen någon av dessa finns i mame.
Tyvärr kan jag inte säga vilket år de kommer ifrån.
Men inte senare än -87 i alla fall.
Har plöjt igenom gäng år och bilder, men inte sett den.
Är ju en ofantligt massa bilder att kolla och inte alltid har de rätt igenkännande bilder för en att se.
det har man ju sett på en hel del andra spel man letat efter och vetat namnet på.