Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-01, 00:04
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Jag minns ett demo till playstation (1) som jag hade. Det gick ut på att jag var en boll av något slag där jag hoppade mellan plattor för att plocka olika saker osv.. Tyvärr kan jag inte beskriva bättre än så. Hmm... tänk er lite mer futuristiks stil över det hela och inte några typ träplattor som jag hoppar på. Skulle vara kul att testa spelet igen.

Kula World?
Citera
2011-10-01, 09:59
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Något i stil med B.R.E.E.D. ?
http://www.youtube.com/watch?v=15Ii3kqhFZg#t=1m53s
Nej, men kom på det efter lite googlande, MDK hette det , första spelet jag snipade i "och det är ju alltid kul"
http://www.youtube.com/watch?v=jAwHpAdNbaY
Måste rota igenom förrådet och se om jag hittar det
Citera
2011-10-01, 13:02
Medlem
Overminds avatar
Jag söker två spel. Som jag tror ingen kommer hitta. Jag kommer aldrig få se dom igen.

Jag tror spelen var till Super Nintendo eller Playstation 1. Jag kommer inte ihåg så mycket om spelen men ungefär:

1. Det är som Earthworm Jim t ex (från sidan alltså) och man ser ut som en geting eller ondingen i Earthworm Jim (Psy Crow). En bana är en ökenbana och... Tja, det är det enda jag kommer ihåg.

2. Ett till plattformsspel, det är ganska "lerig" grafik och man åker genom rör och möter fiender och bossar. Fan alltså. Jag kommer inte på något mer. Jag kan se någon bild i mitt huvud men nej... Det går inte.

Någon som har den minsta lilla lilla aning vad jag menar för spel?
Citera
2011-10-01, 22:46
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag söker två spel. Som jag tror ingen kommer hitta. Jag kommer aldrig få se dom igen.

Jag tror spelen var till Super Nintendo eller Playstation 1. Jag kommer inte ihåg så mycket om spelen men ungefär:

1. Det är som Earthworm Jim t ex (från sidan alltså) och man ser ut som en geting eller ondingen i Earthworm Jim (Psy Crow). En bana är en ökenbana och... Tja, det är det enda jag kommer ihåg.

2. Ett till plattformsspel, det är ganska "lerig" grafik och man åker genom rör och möter fiender och bossar. Fan alltså. Jag kommer inte på något mer. Jag kan se någon bild i mitt huvud men nej... Det går inte.

Någon som har den minsta lilla lilla aning vad jag menar för spel?

Det andra låter en aning som Metal Morph
http://www.youtube.com/watch?v=yY3Dbx_das0#t=3m35s

Ingen aning om vad det första kan vara :x ... men första banan i Super turrican 2 var ju i öknen , så kanske
http://www.youtube.com/watch?v=_tktCAvveKA#t=0m56s
Citera
2011-10-02, 07:36
Medlem
Barney Calhouns avatar
vilka minnen man får när man läser denna tråd,men är det någon annan som blivit besviken när man ska prova det gamla spelet igen? mitt värsta exempel är när jag hittade min spectrum 48k och en massa spelkassetter i en kartong när jag tömde förrådet vid en flytt. Jippi, här ska spelas tänkte jag, men när väl dom 5 laddningsminutrarna till mitt favvospel "Jet set Willy 2, fortsättningen på manic Miner" var slut så stängde jag av efter en minut, gud vad hemskt och trist det var,med sorg i hjärtat så lade jag ner den i kartongen igen, önskade jag inte hade provat, det hade varit bättre att minnas det som det var då,Allt var inte bättre förr.
Citera
2011-10-02, 10:33
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Det andra låter en aning som Metal Morph
http://www.youtube.com/watch?v=yY3Dbx_das0#t=3m35s

Ingen aning om vad det första kan vara :x ... men första banan i Super turrican 2 var ju i öknen , så kanske
http://www.youtube.com/watch?v=_tktCAvveKA#t=0m56s

Tack för dina förslag men det är inte dom spelen jag söker. Lite mer "gulligare" och "lerigare" grafik tror jag ena hade. Typ som Earth Worm Jim:

http://www.youtube.com/watch?v=vWqtWUaHHBc

Det ena spelet kunde man möta en boss som var en hund tror jag. Sen var det en stor värld tror jag också som man kunde se som typ i Super Mario World. Det var också ganska "lerig" grafik.
Citera
2011-10-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
vilka minnen man får när man läser denna tråd,men är det någon annan som blivit besviken när man ska prova det gamla spelet igen? mitt värsta exempel är när jag hittade min spectrum 48k och en massa spelkassetter i en kartong när jag tömde förrådet vid en flytt. Jippi, här ska spelas tänkte jag, men när väl dom 5 laddningsminutrarna till mitt favvospel "Jet set Willy 2, fortsättningen på manic Miner" var slut så stängde jag av efter en minut, gud vad hemskt och trist det var,med sorg i hjärtat så lade jag ner den i kartongen igen, önskade jag inte hade provat, det hade varit bättre att minnas det som det var då,Allt var inte bättre förr.

Håller med till viss del men samtidigt så är det helt underbart när man hittar det där gamla retrospelet i samlingen och tycker det är lika roligt om inte ännu roligare nu än vad det var då. Helt klart många spelminnen som blir förstöda av att man spelar de gamla spelen igen men det vägs upp av det där riktigt bra och speciella spelet som man t.o.m. anser har blivit bättre.
Citera
2011-10-03, 00:13
Medlem
Jag spelade ett spel i slutet av nittiotalet (tror de släpptes då också) när man var en människa och befann sig i någon form av en blå bubbla så åkte man i en bana och tävlade mot datorn. Spelet var i 3D och jag har för mig att man var i framtidisk miljö i någon storstad.

Skulle verkligen vilja spela detta igen. Tusen tack till den som vet.
Citera
2011-10-03, 18:38
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Håller med till viss del men samtidigt så är det helt underbart när man hittar det där gamla retrospelet i samlingen och tycker det är lika roligt om inte ännu roligare nu än vad det var då. Helt klart många spelminnen som blir förstöda av att man spelar de gamla spelen igen men det vägs upp av det där riktigt bra och speciella spelet som man t.o.m. anser har blivit bättre.
Jag ska lägga Half-Life 2 i en tidskapsel och ta fram det om 15 år,, hoppas du har rätt
Citera
2011-10-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gjoran123
Jag spelade ett spel i slutet av nittiotalet (tror de släpptes då också) när man var en människa och befann sig i någon form av en blå bubbla så åkte man i en bana och tävlade mot datorn. Spelet var i 3D och jag har för mig att man var i framtidisk miljö i någon storstad.

Skulle verkligen vilja spela detta igen. Tusen tack till den som vet.
Kan det vara Scorcher? Kom till SEGA Saturn & PC.
Citera
2011-10-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Kan det vara Scorcher? Kom till SEGA Saturn & PC.

Tusen Tack till dig! , vilka minnen!
Citera
2011-10-04, 15:43
Medlem
pebers avatar
Okej jag letar efter 3 spel.

1. Racingspel i framtiden, väldigt dystopiskt. Till PC. Kan ha varit Ubisoft som gjorde det. Sent 90-tal

2. Brädspel likt Tony Hawk fast man kör hover-brädor. Konsol

3. Racingspel där man kör bilar med så stora hjul att man kan flippa bilen upp och ner och fortsätta köra. PC.

STOOOR tack till den som hjälper mig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in