2012-01-11, 18:27
Medlem
AssassinFX6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkatten
Hjälp.
jag söker ett spel från börjar på 2000-talet.
Det jag minns var att det fanns en god och en ond sida. Men valden en hero som var med och slogs. Den onda sidan hade typ zombies och monsters. Minns att replikerna var väldigt roligt.
Man fick ett demo med Pc-tiningen om det hjälper

Hjälp någon

Kan det vara Get Medieval? Kommer inte ihåg om man kunde välja ond eller god sida, men valde man barbaren så droppade han oneliners, typ filmrepliker av Schwarzenegger.
Citera
2012-01-12, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbie1986
Hej, Jag söker ett gammalt PC-spel. Det var ett tennis-spel där man spelade på ATP-touren. Man skapade sin egen spelare, fördelade en viss mängd poäng över diverse olika egenskaper, som t.ex. forehand och serve, och sedan började man spela sig uppåt i världsrankningen, med start på plats 100. Ju mer man klättrade på världsrankningen, ju bättre kunde man göra sin spelare. Spelet följde ATP-tourens spelschema.

Pete Sampras Tennis 97, Roland Garros 97 eller Davis Cup Complete Tennis är det förmodligen.
Citera
2012-01-13, 12:50
Medlem
Jag söker ett strategi-spel för PC, tror att man laddade ner det (det var så litet). Borde ha varit sent 90-tal. Man kunde välja mellan fyra olika "raser" och det utspelade sig antagligen på någon annan planet eftersom jag vill minnas att det heter någonting med "space". Varje ras hade en egen färg, jag minns att jag brukade spela med den lila rasen. Man skulle skydda sitt moderskepp, blev det nedskjutet så var det över. Moderskeppet såg nästan ut som ett runt sköldpaddsskal. Ringer det en klocka för någon?
Citera
2012-01-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old Insight
Super Mario All-Stars är ju givet, alla tre NES Mario-spel i en förpackning. Sen så finns det ju Donkey Kong Country 1/2/3 som är lätta att ta upp och börja lira, finns så klart svårare delar med. TMNT IV: Turtles in Time är ett scrollande beat-em up som också är rätt lätt att hoppa in i, button smashing funkar i början men det blir svårare senare. Super Castlevania IV är inte överdrivet svårt heller till en början. Super Mario Kart är ju också ett enklare, men kul spel.

Likaså Final Fight serien och Mouse Pigg...
Citera
2012-01-15, 16:03
Medlem
miness avatar
tycker att ungen bör lära sig att spela den hårda vägen, precis som alla vi andra födda tidigare än 90talet fick göra. genom att dö, dö och dö lite till.

tror det är nyttigt för barn att börja spela de äldre lite mer krävande spelen, för att förhoppningsvis inte bli så jävla gnälliga som dagens spelare är.

har märkt att yngre spelare är så jävla whiniga, vilket ingen i min ålder är eller för den delen var när vi var runt 12-18. tror helt klart det har att göra med att vi växte upp med snorsvåra spel där du inte kom någonstans med gnällande

låt ungen pressa megaman 3 i ett par veckor så han lär sig
Citera
2012-01-15, 18:22
Medlem
Sichtis avatar
Super Double Dragon är ett enkelt beat em up till SNES!

http://www.youtube.com/watch?v=27Ukz-L-MXU
Citera
2012-01-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Super Double Dragon är ett enkelt beat em up till SNES!

http://www.youtube.com/watch?v=27Ukz-L-MXU

Whow! Super Double Dragon! Älskar det spelet! Fan vad man har lirat det mycket under 90-talet... Ett av mina favvospel!

Final Fight och Super Double Dragon Toast eller vad det heter med Jimmy Dean o sköldpaddorna var också riktigt grymt!
Citera
2012-01-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mines
tycker att ungen bör lära sig att spela den hårda vägen, precis som alla vi andra födda tidigare än 90talet fick göra. genom att dö, dö och dö lite till.

tror det är nyttigt för barn att börja spela de äldre lite mer krävande spelen, för att förhoppningsvis inte bli så jävla gnälliga som dagens spelare är.

har märkt att yngre spelare är så jävla whiniga, vilket ingen i min ålder är eller för den delen var när vi var runt 12-18. tror helt klart det har att göra med att vi växte upp med snorsvåra spel där du inte kom någonstans med gnällande

låt ungen pressa megaman 3 i ett par veckor så han lär sig

Kan inte annat än att hålla med! Själv är jag årsmodell 1985... Och då fick man tåla att dö en hel del... Tycker också att dagens ungdomar är väldigt griniga....
Citera
2012-01-17, 00:28
Medlem
KattNackes avatar
Söker ett gammalt spel, har inte allt för mycket information.

Side-scrolling
Flera spelare (ensam spelare skiftade mellan flera karaktärer)
Du kontrollerade flera karaktärer som såg ut som byggarbetare (gul hjälm, blåa/vita kläder)
Använde en hammare/slägga för att ta sig förbi olika hinder

Ett scenario:
Du/ni är på en skottipp, karaktär 1 ställer sig på en planka som lutar mot en tunna, karaktär 2 slår med hammaren/släggan för att karaktär 1 ska flyga över hindret och öppna luckan på en diskmaskin så att karaktär 2 kan komma förbi.

Tack på förhand!
Citera
2012-01-17, 00:39
Medlem
Tjenixen!

Jag söker ett spel jag hade till Gameboy för många år sedan.
Det är ett 2d plattformsspel. Du är en riddare och ska döda skelett.
I bakgrunden spelas en medeltida musik. Har jag inte helt fel hade det ett kort namn..

Någon som känner igen detta?

Vänliga hälsningar
Citera
2012-01-17, 17:34
Medlem
ojskis avatar
starlance eller något sådant hette det, kom runt -00

-97 till -00 var det gyllene tiden för spelande (för mig)
Citera
2012-01-17, 20:09
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackzi
Tjenixen!

Jag söker ett spel jag hade till Gameboy för många år sedan.
Det är ett 2d plattformsspel. Du är en riddare och ska döda skelett.
I bakgrunden spelas en medeltida musik. Har jag inte helt fel hade det ett kort namn..

Någon som känner igen detta?

Vänliga hälsningar

Kanske "Fortress of Fear"?
http://www.youtube.com/watch?v=LSLlTyFBThY#t=2m47s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här