2011-10-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Söker ett spel till PC!

Minns vi fick med det på skiva när jag var liten och mamma & pappa köpte en dator till familjen ( uppskattningsvis 14-15 år sen )

Spelstilen påminde om might & magic serien fast. Man började har jag för mig med att välja 1 karatär. Sen startade man i nåt rum med vad som såg ut som "rymdkapslar" överallt där andra karatärer låg. Man fick rädda dom karaktärer man ville har i sitt party (3st tror ja) genom att välja rymdkapslarna dom låg i.
Sen kom man ut i nån mörk fantasy värld. Minns det var väldigt svår för mig då så kom inte så långt men vill ha revansch nu när jag är äldre =)

Bump (A)
Citera
2011-10-27, 01:24
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin-08
Hej!

Söker ett gammalt spel på PC från 80-90 tal
Ditt "vapen" är en hand som skjuter magi & det jag kommer ihåg är att du är i en kyrka av något slag

Någon som vet?

Om det är urgammalt kan det vara Catacomb Abyss. Jo, det måste det vara för det passar in precis på din beskrivning. Det fanns på en shareware CD jag köpte i början på 90-talet. Kan det vara det första FPS:et någonsin?

http://www.youtube.com/watch?v=Lvkf0VpFkzY
Senast redigerad av Paddan1000 2011-10-27 kl. 01:32.
Citera
2011-10-27, 02:25
Medlem
Söker ett PC spel som jag spelade för 11 år sedan ca?
Man väljer ett "element" att vara, typ fire, earth osv i början, har för mig att det var en stor cirkel..
Har också för mig att namnet påminde mig om might and magic, men det är det ju uppenbarligen inte..
Så får man en stor gubbe (typ en hjälte för ditt "element") ...

mycket dålig beskrivning jag vet, men någon som kan hjälpa mig?
Citera
2011-10-27, 07:38
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackN
Man väljer ett "element" att vara, typ fire, earth osv i början, har för mig att det var en stor cirkel..
Har också för mig att namnet påminde mig om might and magic, men det är det ju uppenbarligen inte..

Stämmer inte direkt in på beskrivningen, men jag tänker på Hero Quest. Om man spelar wizard eller elf, så får man i början välja sina element.
Citera
2011-10-27, 12:10
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Stämmer inte direkt in på beskrivningen, men jag tänker på Hero Quest. Om man spelar wizard eller elf, så får man i början välja sina element.
Hero Quest är riktigt fint!
Citera
2011-10-27, 12:24
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackN

Kanske Lords of Magic?
Citera
2011-10-27, 15:41
Medlem
Jag letar efter ett spel som jag lirade på mitt Amiga tror jag.
Man kunde spela 2st, och man skulle blocka bollar/kulor som kom studsande bla.

Det var japanskt stuk på det hela och sköna ljudeffekter, någon som vet?
Citera
2011-10-27, 22:25
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Jag söker ett spel jag spelade på Sega i min ungdom. Jag har inte en aning om vad det hette men jag har för mig att man var någon typ av riddare och kunde rida på någon typ av dinosaurie som såg ut ungefär som den här.

Jag tror att man kunde vara en liten tjock dvärg, typ som Gimli i LOTR, en kvinna eller en lång kille.

Ett annat briljant spel var något typ av OS-spel. Man var en groda som hoppade tresteg, en mussla som hoppade på en tvättsvamp och en pingvin som jonglerade med kokosnötter.
Citera
2011-10-27, 23:03
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Jag söker ett spel jag spelade på Sega i min ungdom. Jag har inte en aning om vad det hette men jag har för mig att man var någon typ av riddare och kunde rida på någon typ av dinosaurie som såg ut ungefär som den här.

Jag tror att man kunde vara en liten tjock dvärg, typ som Gimli i LOTR, en kvinna eller en lång kille
Golden Axe
Citera
2011-10-27, 23:25
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Golden Axe
Tackar så mycket

Det andra spelet jag tänkte på var Aquatic games.
Citera
2011-10-28, 02:29
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriksson84
Jag letar efter ett spel som jag lirade på mitt Amiga tror jag.
Man kunde spela 2st, och man skulle blocka bollar/kulor som kom studsande bla.

Det var japanskt stuk på det hela och sköna ljudeffekter, någon som vet?
International Karate Plus?

http://www.youtube.com/watch?v=lMAjObaTqzA

Bollblockandet börjar vid 1:30
Citera
2011-10-28, 18:26
Medlem
Hallå!

Jag letar efter ett digimonspel till PS1 (Det kan ha varit fler konsoller) där man spelade matcher endast med korten som blev utlagda på bordet. Mycket mer än det kommer jag inte ihåg... Det skulle väl vara att början av spelet utspelades i ett Egyptenliknande landskap med pyramider osv. Sen tror jag man tas tillbaka till verkligheten där en kille får massa krafter ifrån denna tiden, som han (man själv) använder för att vinna striderna.

Jag skulle gärna vilja veta namnet på spelet jag tänker på och kanske till och med en sida att ladda hem det på?
Senast redigerad av Ulvesson 2011-10-28 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in