Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-05, 18:46
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boleyn
Hej! För en hel del år sedan spelade jag och min lillebror ett spel som utspelades sig i någon form av manison/hotell. Jag tror att det var i ett "första-personsperspektiv" och man gick runt och klickade på grejer, och, antar jag, löste uppgifter. Jag var nog inte ens tio år när jag spelade det vilket gör att jag borde ha spelat det före 1998.

Jag kommer ihåg ett rum med en tavla med massa rosa i. Klickade man på tavlan trycktes två barnhänder genom tavlan och bildade avtryck, tror att det var något läskigt ljud också. Jag och min bror hade naturligtvis mardrömmar efter att ha sett det och fick inte spela det något mer efter den händelsen hur mycket vi än tjatade .

Någon som har någon idé om vilket spel det kan vara? Barnhänderna borde vara en sån grej man minns tycker jag...

Tack!

The 7th Guest. Det finns en uppföljare också som heter The 11th Hour.
Citera
2011-11-08, 01:49
Medlem
Jag söker ett skjutspel till Mac från 1995 någon gång.. man skjöt folk och räddade gisslan har jag för mig.. Fanns olika vapen som man kinden plocka upp och grejer.. any idea ?
Citera
2011-11-08, 08:48
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaaaaak
Jag söker ett skjutspel till Mac från 1995 någon gång.. man skjöt folk och räddade gisslan har jag för mig.. Fanns olika vapen som man kinden plocka upp och grejer.. any idea ?

Gunstar Heroes?

Fast det fanns väl inte ens till Mac..
Citera
2011-11-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
The 7th Guest. Det finns en uppföljare också som heter The 11th Hour.

Det är det, tack som fan!!!!!!!
Citera
2011-11-08, 16:19
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaaaaak

kanske Metal Slug av något slag?
Citera
2011-11-12, 16:54
Medlem
Söker ett spel som jag hade för mig hette Amazone eller liknande men jag verkar ha fel.

Tror jag spelade det runt 99-01. Det är ett pusselspel som utspelar sig i en djungel. Lite som Amnesia, alltså att man ska hitta saker såsom pinnar/nycklar som ska användas senare. Har för mig att spelet börjar i en hangar.

Skulle va trevligt om någon vet vilket det är.
Citera
2011-11-12, 21:44
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfmn
Söker ett spel som jag hade för mig hette Amazone eller liknande men jag verkar ha fel.

Tror jag spelade det runt 99-01. Det är ett pusselspel som utspelar sig i en djungel. Lite som Amnesia, alltså att man ska hitta saker såsom pinnar/nycklar som ska användas senare. Har för mig att spelet börjar i en hangar.

Skulle va trevligt om någon vet vilket det är.

Låter som "Flight of the Amazon queen", ett klassiskt peka och klicka spel.
om det är rätt spel så finns det numera gratis att ladda ner här om du är sugen att testa , spelade själv om det för nått år sen
http://www.download-free-games.com/freeware_games/amazon_queen.htm
Senast redigerad av Barney Calhoun 2011-11-12 kl. 21:45. Anledning: stavfel
Citera
2011-11-12, 22:47
Medlem
Vad heter spelet (NES eller SNES)

Jo, nu är det så att jag bara har ganska luddiga minnen av detta spelet (kommer bara ihågatt det va riktigt roligt) så det kanske behövs någon riktig inbiten för att svara mig :P Men som rubriken säger så ska spelet vara till NES eller SNES men kan faktiskt inte komma ihåg vilket, lirade bara hos en polare lite då och då.

Som jag kommer ihåg det, kan finnas vissa fel här , så spelar man som riddare. Man använder vapen som pilbågar och svärd, jag får också för mig att man kunde använda magi. Två personer kunde spela samtidigt (tror inte man kunde vara mer än två) i samma "lag" och hjälpas åt att klara banorna. Man ser det hela uppifrån, som i Zelda ungefär. Banorna innehöll olika saker som man kunde utrusta sig med och som man fick genom att slå sönder lådor/kistor och döda fiender.

Som sagt så vet jag att det är en väldigt svag beskrivning men efter att jag utan resultat kollat igenom massvis med screenshots på spel så hoppas jag att någon kanske vet vad jag pratar om.
Citera
2011-11-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme_90
Jo, nu är det så att jag bara har ganska luddiga minnen av detta spelet (kommer bara ihågatt det va riktigt roligt) så det kanske behövs någon riktig inbiten för att svara mig :P Men som rubriken säger så ska spelet vara till NES eller SNES men kan faktiskt inte komma ihåg vilket, lirade bara hos en polare lite då och då.

Som jag kommer ihåg det, kan finnas vissa fel här , så spelar man som riddare. Man använder vapen som pilbågar och svärd, jag får också för mig att man kunde använda magi. Två personer kunde spela samtidigt (tror inte man kunde vara mer än två) i samma "lag" och hjälpas åt att klara banorna. Man ser det hela uppifrån, som i Zelda ungefär. Banorna innehöll olika saker som man kunde utrusta sig med och som man fick genom att slå sönder lådor/kistor och döda fiender.

Som sagt så vet jag att det är en väldigt svag beskrivning men efter att jag utan resultat kollat igenom massvis med screenshots på spel så hoppas jag att någon kanske vet vad jag pratar om.

Låter som det skulle kunna vara Gauntlet
Citera
2011-11-12, 23:17
Medlem
Tusen tack, ÄNTLIGEN!!
Citera
2011-11-12, 23:41
Medlem
Jag försöker igen med en beskrivning!

Du är en kanin/hare som slåss mot andra svarta kaniner, inget stort spel.
Man kunde köra något slags demo och sedan var man tvungen att köpa det för fullgame.

Minns att man kom tillbaka till sin by och massa i byn var döda av dom onda kaninerna.
uppdraget var att hämnas. Man kunde ha kniv och springa på alla 4 eller gå på 2 ben.

Snälla! detta har drivtit mig till vansinne ett tag nu!
Citera
2011-11-13, 01:30
Medlem
Hejsan, jag söker ett spel som jag spelade för länge sedan. Det var ett pc-spel, och man var ett lejon. Man startade som unge, och så skulle man jaga mat, antagligen för att växa och så. Har googlat men det dyker bara upp lejonkungspel, vilket det inte är.

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in