Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-04, 11:10
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geting
Var det svenskt så hette det väl Wannabe?

Precis, var det jat tänkte på.
https://www.flashback.org/t469403

Ingen aning om det är spelet han söker dock.
Citera
2011-03-04, 19:08
Medlem
Kimmelimmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geting
Var det svenskt så hette det väl Wannabe?

Jo, det stämmer nog, Wannabe heter det! Tackar!
Citera
2011-03-06, 03:15
Medlem
Jag och min bror spelade ett spel till PS enormt mycket för kanske 10-12 år sedan. Minnet är mycket vagt, men det var något typ av rollspel som man såg från sidan. Från vad jag kommer ihåg kunde man ha en massa items som potions och sådant, precis som i många andra RPGs. Det som kanske hjälper mest av allt är att man kunde springa omkring i stora bruna lövhögar där det ibland fanns items. Kommer inte ihåg så mycket mer annat än att det var grymt kul.
Citera
2011-03-06, 11:58
Medlem
Butondemass avatar
Söker ett spel till PC som jag körde för cirka 10 år sedan, minns att man flög runt i någon form av rymdskepp i en futuristisk stad och tror att man hade i uppdrag att leta upp och skjuta ner andra rymdskepp med missiler. Fanns även taxirymdskepp som åkte runt i staden, kom att tänka på spelet när jag spelade Halo Reach då designen påminde lite om det.
Citera
2011-03-06, 12:03
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Jag och min bror spelade ett spel till PS enormt mycket för kanske 10-12 år sedan. Minnet är mycket vagt, men det var något typ av rollspel som man såg från sidan. Från vad jag kommer ihåg kunde man ha en massa items som potions och sådant, precis som i många andra RPGs. Det som kanske hjälper mest av allt är att man kunde springa omkring i stora bruna lövhögar där det ibland fanns items. Kommer inte ihåg så mycket mer annat än att det var grymt kul.

Kanske Castlevania: Symphony of the Night?
Citera
2011-03-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kanske Castlevania: Symphony of the Night?

Nej, det var mycket gladare och ljusare färger. Det kan ha funnits någon drake med någonstans också, men är inte hundra på om det faktiskt var en drake. Har för mig att man använde den för att ta sig till ett annat ställe.
Citera
2011-03-06, 14:56
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Nej, det var mycket gladare och ljusare färger. Det kan ha funnits någon drake med någonstans också, men är inte hundra på om det faktiskt var en drake. Har för mig att man använde den för att ta sig till ett annat ställe.

fet chansning här men lövhögar påminner mig om Tombi! aka Tomba!

http://en.wikipedia.org/wiki/Tombi
Citera
2011-03-06, 15:02
Medlem
klättermuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss

+1

Det låter precis som Tombi (eller Tomba). Väldigt roligt spel.
Citera
2011-03-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giss

Herregud, det var det ju. TACK.
Citera
2011-03-06, 19:06
Medlem
MaelDuins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butondemas
Söker ett spel till PC som jag körde för cirka 10 år sedan, minns att man flög runt i någon form av rymdskepp i en futuristisk stad och tror att man hade i uppdrag att leta upp och skjuta ner andra rymdskepp med missiler. Fanns även taxirymdskepp som åkte runt i staden, kom att tänka på spelet när jag spelade Halo Reach då designen påminde lite om det.

Ganska säker på vilket spel du pratar om. Hade det på en gammal dator hos mina föräldrar, men minns inte exakt vad det hette. Det hade den titel på ett ord och slutade med ett futuristiskt årtal. typ Defentia 2087 eller något i den stilen.

Man gjorde uppdrag på olika sätt. Ibland skulle man frakta paket till olika hangarer, och ibland skulle man skjuta ner andra skepp. Minns att jag var lite besviken när det var så få skjuta-uppdrag.

Återkommer om jag kommer på något mer.

EDIT:
Department eller något. Definitivt något med department....

EDIT2:
Tror det förkortades TD eller DT och sedan årtalet, i Dos-menyn. Kan vara en ledtråd. Hittar inget på google än dock.
Senast redigerad av MaelDuin 2011-03-06 kl. 19:18. Anledning: Detaljer.
Citera
2011-03-06, 19:33
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butondemas

G-Police kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=ZTEIh0sLlc0#t=7m55s
Citera
2011-03-06, 20:25
Medlem
whatleys avatar
Letar efter ett gammalt sega mega drive (genesis) spel, söker framför allt efter namnet på det?
Det var ett krigs spel kommer jag ihåg, man befann sig på varsin vallgrav om jag inte minns fel
och turades om attack tror jag..

Nån som vet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in