Hej!
Jag har precis tagit upp jakten efter de gamla trevliga spelen som man spelade som liten. Far min köpte ibland tidningen "Komputer för alla" och med den tillkom alltid en CD full-laddad med demos!
Det spelet jag söker just nu är ett 2D spel och fanns på någon av dessa demo-CDs. Man kör en jeep med missiler på taket och spränger ner olika saker från luften, t.ex. helikoptrar med mera. Man styrde vänster eller höger med vänsterpil och högerpil och så sköt man med mellanslag.
Hoppas någon av er har hört talas om det förut och kanske kommer ihåg namnet?
Vet inte om det här spelet klassas som retro eller inte men om jag har postad fel var vänlig flytta mitt inlägg.
Spelet påminner om Diablo 2 fast man har 5champs (tror jag) att lira samtidigt, det enda skillnaden är att man bara levlar med den hjälten man kör med och de andra assisterar, men man kan bytta ut hjälten under slagen och levla med han.
Karaktärerna är ninja, samuraj-svärdsman, pilbåge-skytt, bruiser (tunga vapen) och magiker.
I spelet kan man köra olika formationer hur de ska stå samt man ska bekämpa mot ondska från helvete eller liknande.
Jag har fått hjärnsläpp och vet inte hur jag ska komma ihåg namnet på spelet, har försökt kolla runt på web-spelbutik och checka gamla retro spel men ingen framgång för den delen =/
Nä tyvärr, det var mycket bättre grafik. Nyare alltså, och man kunde inte köra banor, utan det var en och samma bild som man kunde röra sig till vänster och höger på!
Minns vi fick med det på skiva när jag var liten och mamma & pappa köpte en dator till familjen ( uppskattningsvis 14-15 år sen )
Spelstilen påminde om might & magic serien fast. Man började har jag för mig med att välja 1 karatär. Sen startade man i nåt rum med vad som såg ut som "rymdkapslar" överallt där andra karatärer låg. Man fick rädda dom karaktärer man ville har i sitt party (3st tror ja) genom att välja rymdkapslarna dom låg i.
Sen kom man ut i nån mörk fantasy värld. Minns det var väldigt svår för mig då så kom inte så långt men vill ha revansch nu när jag är äldre =)
Letar efter ett PCspel jag lirade när jag var yngre. Runt 94-97 skulle jag tro.
Det var ett bilspel som gick ut på att skjuta sönder dom andra bilarna (man var tvungen att ligga exakt bakom) . Det var inget vanligt typ driveby style med vanlig picka utan man hade ngt specialvapen i bilen. Det var stadsmiljöer och "vanliga" sportbilar..
Skulle kanske kunna vara Death Rally? Stämmer med året (1996) och möjligtvis med de andra sakerna också
Jag söker ett spel till pc som jag tror jag spelade i slutet av 90-talet. Det var ett äventyrsspel som började med att man skulle rymma från någon typ av fängelse. Jag tror rolfiguren sprang runt i en blå lång rock eller liknande. Man kunde välja olika sinnesstämningar som rollfiguren skulle ha, typ aggressiv eller smygande. Lite diffus beskrivning kanske men det är det enda jag kommer på.
Jag söker ett spel till pc som jag tror jag spelade i slutet av 90-talet. Det var ett äventyrsspel som började med att man skulle rymma från någon typ av fängelse. Jag tror rolfiguren sprang runt i en blå lång rock eller liknande. Man kunde välja olika sinnesstämningar som rollfiguren skulle ha, typ aggressiv eller smygande. Lite diffus beskrivning kanske men det är det enda jag kommer på.