Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-13, 00:10
Medlem
Jag samlar spel till Gamecube och undrar ifall spelet Scaler någonsin kom ut i PAL-version till den konsollen? Enligt wiki-sidan om spelet ska det ha släppts i början av 2005, men jag har aldrig sett röken av spelet, och aldrig sett något ex på Ebay eller tradera. Någon som vet något?
Citera
2011-10-15, 05:43
Medlem
Mystiqes avatar
Vet inte om det här spelet klassas som retro eller inte men om jag har postad fel var vänlig flytta mitt inlägg.

Spelet påminner om Diablo 2 fast man har 5champs (tror jag) att lira samtidigt, det enda skillnaden är att man bara levlar med den hjälten man kör med och de andra assisterar, men man kan bytta ut hjälten under slagen och levla med han.

Karaktärerna är ninja, samuraj-svärdsman, pilbåge-skytt, bruiser (tunga vapen) och magiker.

I spelet kan man köra olika formationer hur de ska stå samt man ska bekämpa mot ondska från helvete eller liknande.

Jag har fått hjärnsläpp och vet inte hur jag ska komma ihåg namnet på spelet, har försökt kolla runt på web-spelbutik och checka gamla retro spel men ingen framgång för den delen =/

mvh M
Citera
2011-10-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Vet inte om det här spelet klassas som retro eller inte men om jag har postad fel var vänlig flytta mitt inlägg.

Spelet påminner om Diablo 2 fast man har 5champs (tror jag) att lira samtidigt, det enda skillnaden är att man bara levlar med den hjälten man kör med och de andra assisterar, men man kan bytta ut hjälten under slagen och levla med han.

Karaktärerna är ninja, samuraj-svärdsman, pilbåge-skytt, bruiser (tunga vapen) och magiker.

I spelet kan man köra olika formationer hur de ska stå samt man ska bekämpa mot ondska från helvete eller liknande.

Jag har fått hjärnsläpp och vet inte hur jag ska komma ihåg namnet på spelet, har försökt kolla runt på web-spelbutik och checka gamla retro spel men ingen framgång för den delen =/

mvh M

Kan det vara Gauntlet Dark Legacy?

http://www.youtube.com/watch?v=3j-LsjOY-NI
Citera
2011-10-19, 08:30
Medlem
Masturblijas avatar
Söker två spel som med största sannolikhet släppts tidig 90 tal. Jag kommer inte ihåg speciellt mycket då jag mest sett andra spela det i skolan (Vi småttingar fick flytta oss för de äldre tuffingarna). Jag vet att man var någon kille i blåa kläder, vyn var uppifrån ungefär som i diablo. Man gick runt och dödade monster, jag minns ett monster som såg ut som någon elefant som står på en pelare och snurrar samt skjuter.

Det andra var ett arkadspel där man kontrollerade en robot, perspektivet var också uppfirån minns jag, roboten påminner starkt om typ mechas från anime. Det var ett skjutarspel och roboten fick uppgraderingar av vapen, allt utspelade sig på marken roboten flög inte vad jag minns. Har letat efter namnet på detta spel väldigt länge.
Citera
2011-10-19, 09:12
Medlem
Letar efter ett gammalt spel till C64 det enda jag kommer ihåg var att man var en gubbe som hade en stereo på axeln eller liknande, tror man var tvungen att hitta batterier till den med. Vill minnas att man såg snett uppifrån men är osäker på detta.

Sen fanns det något spel där man var någon boll av något slag som studsade omkring i ett slott. Även detta till C64.

Minns dessvärre inte så mycket mer än det men kul om någon kunde komma på vad dom heter.
Citera
2011-10-20, 01:24
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnye
Letar efter ett gammalt spel till C64 det enda jag kommer ihåg var att man var en gubbe som hade en stereo på axeln eller liknande, tror man var tvungen att hitta batterier till den med. Vill minnas att man såg snett uppifrån men är osäker på detta.

Ghettoblaster?
http://www.thelegacy.de/pics/screen/g/Ghettoblaster.gif

Citat:
Ursprungligen postat av jonnye
Sen fanns det något spel där man var någon boll av något slag som studsade omkring i ett slott. Även detta till C64.

Cauldron 2?
http://www.youtube.com/watch?v=7bQmK1L1vV4
Senast redigerad av Ninjor 2011-10-20 kl. 01:27.
Citera
2011-10-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Ghettoblaster?
http://www.thelegacy.de/pics/screen/g/Ghettoblaster.gif

Cauldron 2?
http://www.youtube.com/watch?v=7bQmK1L1vV4

Fullträff, tackar för det
Citera
2011-10-20, 10:42
Medlem
Tjena!

Letar efter ett PCspel jag lirade när jag var yngre. Runt 94-97 skulle jag tro.
Det var ett bilspel som gick ut på att skjuta sönder dom andra bilarna (man var tvungen att ligga exakt bakom) . Det var inget vanligt typ driveby style med vanlig picka utan man hade ngt specialvapen i bilen. Det var stadsmiljöer och "vanliga" sportbilar..
Citera
2011-10-20, 16:48
Medlem
Blifullidags avatar
Hallå.
Nu när Kaddaffi dog kom jag och tänka på ett gammalt spel jag spelade på Amiga 500 runt 90-91 men kan inte minnas vad det hette.
Det var en sorts strategispel där man kunde utveckla kärnvapen. Man skulle hota andra länder och som sista åtgärd använde man atombomben. Att lyckas utveckla atombomben var väldigt viktigt och gjorde du det fick du ett övertag.
Man kunde välja mellan ett antal karaktärer bla en snubbe som liknade Kaddaffi, och flera andra kändis-diktatorer. Bla Saddam också och så satte man världen i gungning.
Det gick ut på att utpressa andra länder ungefär.
Nån som minns vad det hette?
Citera
2011-10-20, 17:33
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Hallå.
Nu när Kaddaffi dog kom jag och tänka på ett gammalt spel jag spelade på Amiga 500 runt 90-91 men kan inte minnas vad det hette.
Det var en sorts strategispel där man kunde utveckla kärnvapen. Man skulle hota andra länder och som sista åtgärd använde man atombomben. Att lyckas utveckla atombomben var väldigt viktigt och gjorde du det fick du ett övertag.
Man kunde välja mellan ett antal karaktärer bla en snubbe som liknade Kaddaffi, och flera andra kändis-diktatorer. Bla Saddam också och så satte man världen i gungning.
Det gick ut på att utpressa andra länder ungefär.
Nån som minns vad det hette?

Nuclear War
Citera
2011-10-20, 18:20
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Nuclear War
Tack!
Fast det var ju inte alls som jag beskrev det där. Det var ju ett tag sen man spelade det. 20 år sen.
Senast redigerad av Blifullidag 2011-10-20 kl. 18:27.
Citera
2011-10-22, 12:23
Medlem
Hej!
Jag har precis tagit upp jakten efter de gamla trevliga spelen som man spelade som liten. Far min köpte ibland tidningen "Komputer för alla" och med den tillkom alltid en CD full-laddad med demos!
Det spelet jag söker just nu är ett 2D spel och fanns på någon av dessa demo-CDs. Man kör en jeep med missiler på taket och spränger ner olika saker från luften, t.ex. helikoptrar med mera. Man styrde vänster eller höger med vänsterpil och högerpil och så sköt man med mellanslag.
Hoppas någon av er har hört talas om det förut och kanske kommer ihåg namnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in