Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-28, 20:22
Medlem
Subways avatar
Söker framförallt ett namn på denna klassiker, men gärna även länk till en bra gratis version man kan ladda ner.

Spelet (eller spelEN kanske man ska säga eftersom det finns hur många versioner som helst..) jag snackar om är det som man har en liten platta längst ner som man styr horisontellt för att försöka få en liten boll att studsa på den. Ovanför finns massa brickor som slås sönder när bollen studsar på dem. Målet är att förstöra alla brickor.
Ni har garanterat spelat nån typ av detta spel!
Det behöver inte vara orginalet, bara någon skaplig gratis version av det. Kan inte hitta det eftersom jag inte har en aning om vad jag ska söka på...

Tacksam för all hjälp!
Citera
2011-08-28, 20:30
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subway
Söker framförallt ett namn på denna klassiker, men gärna även länk till en bra gratis version man kan ladda ner.

Spelet (eller spelEN kanske man ska säga eftersom det finns hur många versioner som helst..) jag snackar om är det som man har en liten platta längst ner som man styr horisontellt för att försöka få en liten boll att studsa på den. Ovanför finns massa brickor som slås sönder när bollen studsar på dem. Målet är att förstöra alla brickor.
Ni har garanterat spelat nån typ av detta spel!
Det behöver inte vara orginalet, bara någon skaplig gratis version av det. Kan inte hitta det eftersom jag inte har en aning om vad jag ska söka på...

Tacksam för all hjälp!
breakout. en känd version är arkanoid
googla på javaspel så hittar du säkerligen gott om gratisvarianter
Citera
2011-08-28, 20:32
Medlem
Subways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
breakout. en känd version är arkanoid
Tusen tack!
Citera
2011-08-29, 19:23
Medlem
Rembrandths avatar
Söker två spel till SNES som jag inte minns namnen på!

1a: Man spelar som en stenåldersmänniska i ett stenålderslandskap. Är man multiplayer så spelar båda samtidigt!

2a: Man spelar som figurer som liknar små tomtar har jag för mig... Ganska svårt spel tror jag, man ska typ göra en massa uppdrag på olika banor. I ett av uppdragen skulle man spränga datorer i luften.

Ganska lite info, jag vet, men ganska många år sedan jag spelade dessa senast!
Citera
2011-08-29, 19:38
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Söker två spel till SNES som jag inte minns namnen på!

1a: Man spelar som en stenåldersmänniska i ett stenålderslandskap. Är man multiplayer så spelar båda samtidigt!

2a: Man spelar som figurer som liknar små tomtar har jag för mig... Ganska svårt spel tror jag, man ska typ göra en massa uppdrag på olika banor. I ett av uppdragen skulle man spränga datorer i luften.

Ganska lite info, jag vet, men ganska många år sedan jag spelade dessa senast!

1. Joe & Mac?
Citera
2011-08-29, 20:10
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
1. Joe & Mac?

Tack, det var rätt!

Nu är det bara det andra spelet också som någon ska försöka lista ut vilket det är!
Citera
2011-08-30, 00:15
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Man spelar som figurer som liknar små tomtar har jag för mig... Ganska svårt spel tror jag, man ska typ göra en massa uppdrag på olika banor. I ett av uppdragen skulle man spränga datorer i luften.

Kom på att jag kanske minns fel, inte säkert att det var tomtar som man spelade som, kan ha varit typ dvärgar med skägg eller gubbar med skägg också...
Citera
2011-08-30, 00:24
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Kom på att jag kanske minns fel, inte säkert att det var tomtar som man spelade som, kan ha varit typ dvärgar med skägg eller gubbar med skägg också...

http://www.youtube.com/watch?v=pAovO9kxsR8 ?
Citera
2011-08-30, 05:44
Medlem
Dr0sters avatar
Kopierar ifrån min tidigare tråd:

[quote]Som riktigt liten grabb spelade jag ett peka o klicka spel i Myst stil. Vill minnas att vi startade det igenom att starta om datorn till DOS läge.

Demot började i ett rum. Har för mig man befann sig i pâ ett varmt, sandigt ställe och att det fanns en stor fläkt i taket.

Precis som i Myst gick det att klicka sig runt i en 2D miljö. Lyckades klicka mig ner till en elkontakt som man ficken stöt av och dog. Tyckte det var sâ läskigt sâ mer än sâ spelade jag inte.

Det är inte Amarzon [eller vad heter] som jag tänker pâ. Denna delen var pâ sandigare plats i färgskalan grâ, gul och röd. [Om inte bildminnet sviker] /QUOTE]

Spelet jag trodde heter Amarzon (eller liknande) kommmer jag inte på namnet på öht. Men det är inte det gamla Amazon till DOS som jag tänke på. (Spelet med Amazon liknande namn är även det 2D första persons peka och klicka spel á la Myst. På framsidan är det någon märklig farkost i en djungel.) Kommer någon på vilket spel det är får dom gärna skriva det.

Fick tips ifrån Megalogic att spelet jag egentligen söker (inte "Amarzon") skulle heta Normality. Tyvärr är det inte det spelet jag söker. Även det skall vara 2D, första persons peka och klicka spel.

AMERZONE hette det ena spelet: http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/965/491/71/eZIeIpG8skXywVL.jpg . Bara komma på vad det där andra heter också...hmm.
Senast redigerad av Dr0ster 2011-08-30 kl. 05:49.
Citera
2011-08-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Jag söker två spel. Båda till C64an.

Det första spelet innehåller en karaktär som kan få en power-up och bli typ ... robotaktig och lite starkare. Det var ett ganska mörkt (till utseendet) platformsspel som började med att man gick neråt på skärmen. Alltså inte direkt sidoscrollande. När jag tänker på spelet tänker får jag alltid upp bilder i huvudet av denna karaktär, dom känns rätt lika.

http://midnightshowing.com/wp-content/uploads/2009/08/20zzr7r.jpg

Tack!

Turrican kanske?
Citera
2011-08-30, 17:04
Medlem
Söker ett pcspel som borde vara från 90talet...*host* Jag minns inte så hysteriskt mycket av det förutom att det kom i en samlingsbox min pappa köpte till mig, som även innehöll Betrayal in Antara. Tidigt rpg antar jag...

Man börjar på ett rymdskepp, mänsklig man. Man tar sig på något vis ned till en planet befolkad av kattmänniskor, där man skaffar ett party. Hur man ser gubben växlar mellan firstperson med taskig 3dmiljö och översikt liknande...pokemonspelen
Striden är turnbaserad.

Jag vet att min beskrivning är usel, men var tvungen att chansa här eftersom jag blivit hysteriskt sugen efter att ha spelat om Betrayalspelen.
Citera
2011-08-30, 20:56
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Söker ett pcspel som borde vara från 90talet...*host* Jag minns inte så hysteriskt mycket av det förutom att det kom i en samlingsbox min pappa köpte till mig, som även innehöll Betrayal in Antara. Tidigt rpg antar jag...

Man börjar på ett rymdskepp, mänsklig man. Man tar sig på något vis ned till en planet befolkad av kattmänniskor, där man skaffar ett party. Hur man ser gubben växlar mellan firstperson med taskig 3dmiljö och översikt liknande...pokemonspelen
Striden är turnbaserad.

Jag vet att min beskrivning är usel, men var tvungen att chansa här eftersom jag blivit hysteriskt sugen efter att ha spelat om Betrayalspelen.

Svarade på detta redan på sida 185
Spelet heter "Albion"
http://www.youtube.com/watch?v=pkKuhXprbxM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in