Kopierar ifrån min tidigare tråd:
[quote]Som riktigt liten grabb spelade jag ett peka o klicka spel i Myst stil. Vill minnas att vi startade det igenom att starta om datorn till DOS läge.
Demot började i ett rum. Har för mig man befann sig i pâ ett varmt, sandigt ställe och att det fanns en stor fläkt i taket.
Precis som i Myst gick det att klicka sig runt i en 2D miljö. Lyckades klicka mig ner till en elkontakt som man ficken stöt av och dog. Tyckte det var sâ läskigt sâ mer än sâ spelade jag inte.
Det är inte Amarzon [eller vad heter] som jag tänker pâ. Denna delen var pâ sandigare plats i färgskalan grâ, gul och röd. [Om inte bildminnet sviker] /QUOTE]
Spelet jag trodde heter Amarzon (eller liknande) kommmer jag inte på namnet på öht. Men det är inte det gamla Amazon till DOS som jag tänke på. (Spelet med Amazon liknande namn är även det 2D första persons peka och klicka spel á la Myst. På framsidan är det någon märklig farkost i en djungel.) Kommer någon på vilket spel det är får dom gärna skriva det.
Fick tips ifrån
Megalogic att spelet jag egentligen söker (inte "Amarzon") skulle heta Normality. Tyvärr är det inte det spelet jag söker. Även det skall vara 2D, första persons peka och klicka spel.
AMERZONE hette det ena spelet: http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/965/491/71/eZIeIpG8skXywVL.jpg . Bara komma på vad det där andra heter också...hmm.