Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-23, 23:29
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Jag söker det klassiska Snake spelet, som ofta finns i mobiltelefoner... jag undrar om den finns för någon konsol (även bara som ett mini-spel i ett annat spel vore bra), NES, SNES, Mega Drive, Master System eller vad som helst. Jag är inte intresserad av flash sidor.

Det enda jag har hittat är Anaconda, ett mini-spel i Timesplitters 2, men så populär som spelet är så borde den väl finnas för någon annan konsol också, eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Snake_%28video_game%29 ?
Citera
2011-02-23, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Snake_%28video_game%29 ?
Glömde säga att jag har redan googlat rätt mycket, har läst den sidan, det nämns inte ett enda snake spel till någon normal konsol (mest bara för absurda gamla datorer, mobiltelefoner och miniräknare). Känns lite konstigt för spelet är så populärt, den borde väl finnas till dom mer populära spelkonsolerna som nes, snes osv.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-02-23 kl. 23:45.
Citera
2011-02-24, 08:16
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Glömde säga att jag har redan googlat rätt mycket, har läst den sidan, det nämns inte ett enda snake spel till någon normal konsol (mest bara för absurda gamla datorer, mobiltelefoner och miniräknare). Känns lite konstigt för spelet är så populärt, den borde väl finnas till dom mer populära spelkonsolerna som nes, snes osv.
Snake Death finns till Xbox 360.
Senast redigerad av Justitiemord 2011-02-24 kl. 08:24.
Citera
2011-02-24, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Snake Death finns till Xbox 360.
tack, men jag skulle vilja ha det för en konsol innan dom allra nyaste (PS3, PS2, Xbox360, Xbox), eftersom jag vill kunna emulera det. wii och gamecube kan gå eftersom det finns rätt bra emulatorer för dom, men jag skulle helst vilja ha det för lite äldre konsoler.

anledningen att det är svårt att hitta kan vara att ett så enkelt spel skulle förstås inte sälja, så det enda sättet att inkludera det vore som ett mini-spel i ett annat spel, eller nån sorts atari collection.

otroligt att ett så här enkelt spel ska vara så svårt att hitta: http://www.youtube.com/watch?v=zw9S1eZxXLA

jag hittade dock några homebrew spel till GBA... jag skulle viljat ha något gjort av riktiga speltillverkare, men det får duga om jag inte hittar nåt annat.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-02-24 kl. 14:44.
Citera
2011-02-24, 14:53
Medlem
Justitiemords avatar
Här är en lista på olika snake-spel där en del tillverkare nämns.
Senast redigerad av Justitiemord 2011-02-24 kl. 14:59.
Citera
2011-02-24, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Här är en lista på olika snake-spel där en del tillverkare nämns.
jo, den har jag också kollat. det finns inget för vanliga kända konsoler som nes (atari 2600 är för gammal), snes, n64, mega drive, gameboy, playstation.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-02-24 kl. 15:04.
Citera
2011-02-24, 15:08
Medlem
Justitiemords avatar
Amiga finns det väl emulator till?
Marvin-mask
Citera
2011-02-26, 00:37
Medlem
Vallons avatar
Söker ett spel till NES, minns knappt någonting ifrån det men kommer ihåg att man var en ank-liknande figur som spöade fåglar så man kunde ta deras näbbar som svärd, om jag minns rätt om bana 2 så slingade man sig neråt i rep samtidigt som man spöade fåglar. Man kunde även köra 2 spelare.

Någon som har en idé vad jag pratar om? Har försökt googla "NES+duck" men får bara träffar på Duck Hunt.
Citera
2011-02-26, 01:16
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallon
Söker ett spel till NES, minns knappt någonting ifrån det men kommer ihåg att man var en ank-liknande figur som spöade fåglar så man kunde ta deras näbbar som svärd, om jag minns rätt om bana 2 så slingade man sig neråt i rep samtidigt som man spöade fåglar. Man kunde även köra 2 spelare.

Någon som har en idé vad jag pratar om? Har försökt googla "NES+duck" men får bara träffar på Duck Hunt.

Beskrivningen utav bana 2 får mig inte att tänka på något lika mycket som BattleToads:
http://www.youtube.com/watch?v=wPd9TzBFc40
Citera
2011-02-26, 02:55
Medlem
Söker pokemon emulator men har glömt av namnen på spelen:P Undrar vad dom hette dom första.
Citera
2011-02-26, 10:39
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likesumbootie
Söker pokemon emulator men har glömt av namnen på spelen:P Undrar vad dom hette dom första.

Om du menar namnen på de först pokémonspelen till gameboy så är det: Pokémon red, blue och yellow. Och så finns det ett japanskt vid namn Pokémon green. Nästa generations spel är Pokémon gold, silver och crystal, därefter tryter mitt minne...
Citera
2011-02-26, 14:00
Medlem
FTUs avatar
Tja, söker ett nintendo 8-bit spel. Tror man är en robot eller något liknande. Man är på andra planeter och härjar, vad jag minns så ser man allt uppifrån. Har för mig att man kan lägga ut bomber o grejer också. Hmm... så jävla längesen jag spelade det så svårt att ge en bra beskrivning. På omslaget så är det en bild på gubben som man är(ovanligt va?). Om det nu hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in