Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-02, 02:15
Medlem
Godkväll

Söker ett spel jag spelade på Amiga

Man var i rymden hade sitt skepp (2D) kunde även co-opa om man hade en Joystick förutom tangentbordet

Man skött ner allsköns skepp på vägen mot bossarna och fick uppgraderade vapen etc sen mötte man bossarna som kunde vara läskigt svåra ibland och hade sina weakspots ögon etc som man var tvungen att träffa för döda dem?
Citera
2011-09-02, 02:35
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Godkväll

Söker ett spel jag spelade på Amiga

Man var i rymden hade sitt skepp (2D) kunde även co-opa om man hade en Joystick förutom tangentbordet

Man skött ner allsköns skepp på vägen mot bossarna och fick uppgraderade vapen etc sen mötte man bossarna som kunde vara läskigt svåra ibland och hade sina weakspots ögon etc som man var tvungen att träffa för döda dem?
Project X?

Annars så låter det väldigt mycket som Life Force/Salamander, men det spelet kom till allt utom Amiga.
Citera
2011-09-02, 10:24
Medlem
Kul tråd. Ett spel som jag har funderat en jäkla massa år på vad det hette var till PC.

Påminnde mycket om dom gamla Larry spelen. Men att man var nån elak trollkarls slav eller liknande.
man gick runt i hans slott och kunde skriva command som "kick the cat" så sparkade man på hans katt. Det gick att rymma ifrån slottet och man hamna ute i en skog. där man kunde springa på diverse sagofigurer. rätt vad det var kunde trollkarln hitta en och straffade en på olika sätt.
kommer ihåg att jag inte kom särkilt långt på det. Men ett kul barndomsminne.
Citera
2011-09-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noctone
I mitten av nittio-talet spelade jag ett spel till PC där jag körde fast på en gång, efter mycket kämpande kastade jag det åt helvete. Har dock tänkt att det kunde vara kul att kolla upp spelet, jag har aldrig sett det efter jag testade det.

Det är ett klicka runt på skärmen,2d äventyrsspel som jag tror utspelar sig i nutid. Man börjar i ett sjukhusrum (det var här jag körde fast), det är gråa väggar och det finns ett skrivbord, en säng och en dörr med ett fönster. Med jämna mellanrum dyker ett ansikte upp i fönstret för att titta till en. På väggen kryper en insekt.

Ja det är det jag kommer ihåg, vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.

countdown?
http://www.mobygames.com/game/dos/countdown/
Citera
2011-09-02, 11:37
Medlem
Noctones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen
countdown?
http://www.mobygames.com/game/dos/countdown/

Ja det stämmer så var det. Tackar för länken.

Hittade detta på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=PzxtxYt2OsI&feature=related

Svårt så innihelvete kommer jag ihåg. Man såg ju inte vad som skulle klicks på. En pixel symboliserade tex en nyckel.
Citera
2011-09-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalThemuppet
Kul tråd. Ett spel som jag har funderat en jäkla massa år på vad det hette var till PC.

Påminnde mycket om dom gamla Larry spelen. Men att man var nån elak trollkarls slav eller liknande.
man gick runt i hans slott och kunde skriva command som "kick the cat" så sparkade man på hans katt. Det gick att rymma ifrån slottet och man hamna ute i en skog. där man kunde springa på diverse sagofigurer. rätt vad det var kunde trollkarln hitta en och straffade en på olika sätt.

Början låter som "Discworld" men att man går runt och träffar sagofigurer låter som "Simon the Sorcerer"
Citera
2011-09-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Början låter som "Discworld" men att man går runt och träffar sagofigurer låter som "Simon the Sorcerer"

kan mycket väl vara detta. dock dåligt med bilder på det allra första ute på nätet. Plus att när jag spelade det var det på en svartvit bärbar. men tack för hjälpen
Citera
2011-09-02, 13:02
Medlem
JKaneds avatar
Jag söker ett väldigt gammalt samurajspel jag spelade när jag var liten grabb. Det var en side-scroller och det gick ut på att man skulle hämnas sin familj på något vis. Spelet spelades på någon form av dator (vad jag har för mig). Jag tyckte spelet var väldigt svårt (jag var såklart väldigt ung), och jag dog alltid av någon kille som kastade knivar på mig. Spelet var rätt blodigt vad jag kan minnas.

Alla förslag är välkomna, tack på förhand!
Citera
2011-09-02, 13:50
Medlem
BerilacBrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Hexen?

Ne de var de inte, men när jag kollade på relaterade videos så hitta ja den!! Blood.
TACK SOM FAN!
Citera
2011-09-02, 14:49
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerilacBramble
Jag har en request!
Har sökt efter ett spel att bra tag, vad jag minns så hade jag de till datorn (90tal), såg lite ut som wolfenstein-3d men var inte riktigt samma typ av spel. Man gick runt och döda skelett och kollade gravar typ

Jahaaa, sorry.
Citera
2011-09-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalThemuppet

King's Quest 3
Citera
2011-09-02, 18:09
Medlem
Bones666s avatar
Oj oj oj, nu ska jag försöka förklara vilket spel jag är ute efter utan att verka alldeles förvirrad, haha.
Jag spelade detta spel på 80talet någon gång, ett PC-spel i rymden.
Det började med att man utbildade sin personal, olika färdigheter, olika typer av rang osv.
Sedan åkte man ut i solsystemet, man valde på en starmap och åkte då till valfri planet.
På planeten skickade man ut en liten farkost som man plockade upp olika mineraler och växter/djur/varelser med.
Dessa tog man med tillbaka till basen och fick pengar för och kunde uppgradera sitt skepp, vapen osv.
Nån som har nån susning???
Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in