Vet inte om det har frågats efter förut, men jag letar efter ett gammalt flygspel. Tror det heter Gripen eller något liknande men kan vara helt helt fel.
Man flyger ett stridsflygplan i en väldigt väldigt grön och kantig värld. Det finns gubbar o luftvärnskanoner på vissa ställen på marken, och hade man tur kunde man då och då se ett annat flygplan, även om detta sällan hände. Man kunde skuta på gubbarna och planen men jag tror inte att något hände, har inte för mig att det fanns något mål med spelet :P Men iofs var jag väl 10 när jag spelade det men ändå.
Har letat som fan men vet inte vad jag ska söka efter
När du säger "Gripen" så kom jag att tänka på en liten svensk flygsimulator som fanns som shareware eller liknande, fast om det var Gripen, Draken eller Viggen minns jag inte.
Tyckte annars det lät lite som F/A-18 Hornet 3.0 och Su-27 Flanker 1.5 (grönt och kantigt):
...men å andra sidan såg nästan alla flygsim ut ungefär så där fram till mitten på 90-talet (och t.ex. YSFlight än idag), så det är lite svårt att gå på.
Kom på att jag kanske minns fel, inte säkert att det var tomtar som man spelade som, kan ha varit typ dvärgar med skägg eller gubbar med skägg också...
Satt och kollade runt på Youtube nu och lyckades faktiskt hitta vilket spel det var! Det var "The Lost Vikings" som jag sökte efter! Antar att jag uppfattade vikingar som tomtar när jag var liten!
Söker ett pc spel där man kunde spela 1-2 personer som typ poliser eller liknande. Ett 2d game som man såg uppifrån och om man spelade två så delades skärmen när man gick ifrån varandra och man gick upp och ner på olika banor och fixade kraftigare vapen, pengar, sköt fiender etc. Spelade det runt 99-00 skulle jag ha för mig.
Hittade det nu av en slump när jag gick in på demu.org med massa dos spel! Det heter Cyberdogs!
Gaaaah vad många man missar nu då D:
Hade tänkt föreslå C-dogs eller Cyberdogs till Rembrandth PGA karaktärernas rundade utseende och missade ditt inlägg
Söker, på lillebrors uppdrag, efter ett PC-spel från 2000-ish. Du spelade en liten fisk som simmade runt i ett undervattenlandskap med koraller och annat havs-tjosan, och längs spelet fanns små miniatyrspel. Åldersmässigt var det nog riktat till 8-10-åringar. Hela spelet var supergulligt och färgglatt.
Tror inte det var nån av de stora bolagen som släppte spelet. Nån som känner igen det här?
EDIT: found it! "Freddi Fisk"!
Senast redigerad av pennylick 2011-08-31 kl. 19:43.
Anledning: found it!
Då är det min tur att komma med en vag beskrivning.
Actionspel från sent 90tal, möjligtvis tidigt 2000tal. Följde med som demo i tidningen PCgamer och de skrev såhär ungefär: "I framtiden är atmosfären gjord av 100% syre bara för att allt ska explodera bättre när man skjuter på det"
Kameran var ovanför karaktären och man gick mest och sköt på fiender och lådor och allt exploderade hela tiden. Hjälp mig!
Jag har en request!
Har sökt efter ett spel att bra tag, vad jag minns så hade jag de till datorn (90tal), såg lite ut som wolfenstein-3d men var inte riktigt samma typ av spel. Man gick runt och döda skelett och kollade gravar typ
Jag har en request!
Har sökt efter ett spel att bra tag, vad jag minns så hade jag de till datorn (90tal), såg lite ut som wolfenstein-3d men var inte riktigt samma typ av spel. Man gick runt och döda skelett och kollade gravar typ