Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-10, 15:09
Medlem
Rembrandths avatar
Jag söker namnet på ett gammalt SNES-spel. Man styr ett flygplan/rymdskepp som flyger åt höger (man ser det från sidan) så ska man skjuta ner en massa fiender. Flygplanet var grått tror jag... Mycket mer än så kommer jag inte ihåg!

Snälla hjälp mig!
Citera
2011-08-10, 15:14
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag söker namnet på ett gammalt SNES-spel. Man styr ett flygplan/rymdskepp som flyger åt höger (man ser det från sidan) så ska man skjuta ner en massa fiender. Flygplanet var grått tror jag... Mycket mer än så kommer jag inte ihåg!

Snälla hjälp mig!
Hmm, finns en hel del spel som stämmer in på den beskrivningen - men drar en chansning.
U.N. Squadron?
Citera
2011-08-10, 16:19
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Hmm, finns en hel del spel som stämmer in på den beskrivningen - men drar en chansning.
U.N. Squadron?

Det är rätt! Tackar!
Citera
2011-08-10, 16:48
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wackogm
Citat:
Jag söker efter ett spel där man är en australienare med sin hund på månen/rymden. Det är i princip allt jag kommer ihåg. Det var på PC som jag spelade det.
Man hoppade mellan planeter, jag tror man använde någon sorts rymdraket. Jag har för mig att det var en sorts top-down view, men jag är inte alls säker.
Det här stämmer säkert inte, det är till SNES; men, men...
Secret of Evermore?
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Det är rätt! Tackar!
Varsågod!
Senast redigerad av Justitiemord 2011-08-10 kl. 16:54.
Citera
2011-08-10, 21:16
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Jag söker efter ett spel där man är en australienare med sin hund på månen/rymden. Det är i princip allt jag kommer ihåg. Det var på PC som jag spelade det.

Big Sky Trooper? Till Snes förvisso, men du kan ju kört det på emulator.
http://www.youtube.com/watch?v=jf-XjLPHo4w
Citera
2011-08-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Big Sky Trooper? Till Snes förvisso, men du kan ju kört det på emulator.
http://www.youtube.com/watch?v=jf-XjLPHo4w
Nej, det var det inte.
Citera
2011-08-18, 01:03
Medlem
Satt och funderade på ett spel jag bara har ett svagt minne av.
Någon form av krigspel/problemlösarspel som utspelar sig under andra världskriget och man har en grupp soldater med olika egenskaper för att lösa uppgifterna på varje bana, inget fps alltså.

Någon som vt vad jag yrar om?
Citera
2011-08-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Satt och funderade på ett spel jag bara har ett svagt minne av.
Någon form av krigspel/problemlösarspel som utspelar sig under andra världskriget och man har en grupp soldater med olika egenskaper för att lösa uppgifterna på varje bana, inget fps alltså.

Någon som vt vad jag yrar om?
commandos?
Citera
2011-08-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee.Stavros
commandos?

Tackar!
Citera
2011-08-18, 11:01
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Nej, det var det inte.

Du tänker kanske på secret of evermore?
Citera
2011-08-20, 16:24
Medlem
jonthe12s avatar
Vet inte om det klassas som direkt retro men jag minns att jag spelade det för några år sen.. Lite guitar hero liknande fast med vanlig kontroll då. Man ska trycka på knapparna i viss ordning snabbt osv. Väldigt anime/manga (kan inte skillnaden).. Man spelade gitarr mot olika skumma bossar för att få deras gitarr har jag för mig.

Väldigt roligt och kommer få en redig nostalgitripp så fort jag hör låtarna igen..
När kan det ha släppts? Ingen aning faktiskt.. 2004 nånting kanske? Men låt det inte missleda er.
Citera
2011-08-20, 16:45
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Vet inte om det klassas som direkt retro men jag minns att jag spelade det för några år sen.. Lite guitar hero liknande fast med vanlig kontroll då. Man ska trycka på knapparna i viss ordning snabbt osv. Väldigt anime/manga (kan inte skillnaden).. Man spelade gitarr mot olika skumma bossar för att få deras gitarr har jag för mig.

Väldigt roligt och kommer få en redig nostalgitripp så fort jag hör låtarna igen..
När kan det ha släppts? Ingen aning faktiskt.. 2004 nånting kanske? Men låt det inte missleda er.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gitaroo_Man ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in