Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-01, 20:25
Medlem
DrDodges avatar
https://www.flashback.org/t833642
Citera
2010-07-01, 20:48
Medlem
MrMaras avatar
carmageddon kanske de kan vara ?
Citera
2010-07-01, 21:12
Medlem
Degerlundens avatar
Eller burnout
Citera
2010-07-01, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMara
carmageddon kanske de kan vara ?

jaaa! Så hette spelet! . tack som fan!

Kan stänga tråden nu.
Citera
2010-07-02, 02:00
Medlem
Derecks avatar
Har varit på jakt efter ett spel bra länge nu men det är inte helt lätt att få tag på/fungera.
Galet skönt spel med riktigt bra musik.

Daydreams Safecracker från 1996 med ett soundtrack av Rob 'n' Raz .

Hade varit mycket trevligt ifall någon sitter på en länk där man kan få tag på spelet eller spelmusiken!
Citera
2010-07-02, 14:12
Medlem
BigFatCones avatar
Infogade tråden "Förstöra varandras bilar :S".

Mvh,
Moderator

Citera
2010-07-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Ett äldre RTS till PC.

Det jag kommer ihåg som är ganska eget är att man fick "designa egna" tanks och sånt, inte riktigt designade dock utan man satte endast ihop ett par delar som fanns att välja på i princip.
Typ en heavy med ett sånt vapen på ungefär, kanske fanns nån 3e eller till och med 4e del att välja på, väldigt länge sen jag spelade det.

Gissar på att det kom ungefär när c&c spelades, grafiken var ganska lik warcraft 2 ifall jag inte har helt fel, om man tänker på hur "snyggt" det var alltså. Spelet var sci-fi, har för mig man kunde bygga olika murar (laser och betong tex)också fast det kan vara att jag blandar ihop det med nåt annat skräp som ligger kvar där i minnet.

Något säger mig att namnet började på D men det kan vara helt åt helvete.

Vissa delar av din beskrivning påminner om Dune 2000 (http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_2000), kan det vara så?
Citera
2010-07-02, 16:57
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Näe nu har jag nog lagt ner nästan 10 timmar på att gå igenom listor, googla olika sökord, bläddrat järnet på moby games osv, jag ger nog fan upp dethär spelet.
Det blev nog inte speciellt känt, men jag kommer ihåg att jag och brorsan körde över noll-modem/IPX.
Kanske det bara släpptes ett demo av det eller nånting och det aldrig blev klart...

Ifall det finns nån som har fler tips på vad det kan vara så säg bara till, någon där ute i världen måste ju känna till det.
Dune 2000 då?
Citera
2010-07-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Dune 2000 då?

Det ser ut att vara från ungefär samma tid baserat på grafiken och grafikbilden från mitt minne.
Fast det är inte Dune.

Spelet var väldigt likt på alla sätt och vis förutom just att man istället för att bygga tanks och sånt ur en lista sådär så byggde man ihop dom själv.

Har för mig att man valde en kropp och ett vapen man skulle ha på tanken och möjligtvis nåt mer sen satte man igång produktionen, fast jag kommer inte ihåg exakt hur det gick till bara.
Kan ha varit att man klickade på sina factories och valde med hjälp av små ikoner vilket vapen och storlek på kroppen till tanken och sedan tryckte på build typ, jag minns som sagt inte precis hur det gick till men jag kommer ihåg att det gick snabbt och simpelt att "designa" sina tanks.

Känns jobbigt att mitt minne sviker mig ganska hårt också, det var väldigt länge sen jag spelade det så jag kommer inte ihåg mer än just det att man byggde ihop tanksen själv istället för att välja på färdiga. Antagligen fick man ju bygga olika byggnader för att få teknologi till nya vapen och sånt till sina tanks och det mesta var precis som dune eller c&c.
Citera
2010-07-02, 21:25
Medlem
Leksingens avatar
Vet inte om det räknas som ett retro spel men men:
Spelade ett spel förrut, man var någon tjej tror jag som skulle in i ett spökhus med en kameraman som följde efter vart man än gick, och väl där inne i huset kom det zombies, man kunde skjuta dom i magen så dom fick håll där, skjuta bort armar och ben, huvuden osv. Spelade bara demot kom jag ihåg, det första man såg när man kom in var en typ som en stor hall, en stor fontän i början, bakom den en hiss tror jag det var. kom inte ihåg vad man skulle göra, kom bara ihåg att jag aldrig klara det. skulle va roligt om någon visste vad det hete så man kunde lira lite igen.
Citera
2010-07-02, 21:52
Medlem
Elegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Vet inte om det räknas som ett retro spel men men:
Spelade ett spel förrut, man var någon tjej tror jag som skulle in i ett spökhus med en kameraman som följde efter vart man än gick, och väl där inne i huset kom det zombies, man kunde skjuta dom i magen så dom fick håll där, skjuta bort armar och ben, huvuden osv. Spelade bara demot kom jag ihåg, det första man såg när man kom in var en typ som en stor hall, en stor fontän i början, bakom den en hiss tror jag det var. kom inte ihåg vad man skulle göra, kom bara ihåg att jag aldrig klara det. skulle va roligt om någon visste vad det hete så man kunde lira lite igen.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Devil_Inside

Kanske den?
Citera
2010-07-02, 22:11
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegro
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Devil_Inside

Kanske den?
Tack så mycket!
Citera