Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-30, 18:55
Tjo!

Jag söker namnet på ett spel som fanns till åtminstone Amiga 500. Man är "troligen en israel" som ska desarmera en bomb o rädda gisslan ur nån byggnad. Först hittar man en pistol, sen ett gevär o till sist en UZI.

Man knatar om kring i korridorer och trappor o går in i olika rum, det hela är 2-dimensinelt.

Nån som vet vilket jag menar? Vit bakgrund o svarta konturer.
Citera
2013-05-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tjo!

Jag söker namnet på ett spel som fanns till åtminstone Amiga 500. Man är "troligen en israel" som ska desarmera en bomb o rädda gisslan ur nån byggnad. Först hittar man en pistol, sen ett gevär o till sist en UZI.

Man knatar om kring i korridorer och trappor o går in i olika rum, det hela är 2-dimensinelt.

Nån som vet vilket jag menar? Vit bakgrund o svarta konturer.

Det första jag tänkte på var Persian gulf inferno. Är det det?
Citera
2013-05-30, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn
Det första jag tänkte på var Persian gulf inferno. Är det det?
Jaaa... Visst är det den! Hade fel om att det var vit bakgrund. Men nu minns jag, Jalla, jalla...
Citera
2013-05-31, 22:17
Medlem
Jag söker efter ett spel som jag spelade när jag var liten.

Det var ett lärospel, där man kraschade på en planet och fick göra olika pussel för att få en del till skeppet så man kunde flyga hem. Kommer ihåg att jag hatade att skeppet var så osymmetriskt. Pusslen man fick göra vart typ olika matte frågor och mönster/färger. Detta var på nångång mellan 97-01
Citera
2013-06-01, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misco
Jag söker efter ett spel som jag spelade när jag var liten.

Det var ett lärospel, där man kraschade på en planet och fick göra olika pussel för att få en del till skeppet så man kunde flyga hem. Kommer ihåg att jag hatade att skeppet var så osymmetriskt. Pusslen man fick göra vart typ olika matte frågor och mönster/färger. Detta var på nångång mellan 97-01

Matteraketen?
Citera
2013-06-06, 04:15
Medlem
Hej,

Jag söker ett spel jag spelade på internet för ca 10 år sedan,
Allt utspelar sig i rymden med varsina rymdskepp och man kunde vara upp till fyra på samma dator.
Man kunde släppa trupper och andra saker på asteroiderna som kunde hjälpa till att skjuta ner kompisarna.

Någon som vet?
typ auts nå sånt har jag vagt minne av att de heter.
Citera
2013-06-07, 13:04
Medlem
jettesnels avatar
Ett ps1-spel, man spelade som en "rockstjärna" med elvisfrisyr och en elgitarr på ryggen, man kan kunde eventuellt använda gitarren som vapen, ljudet från gitarren skadade fienderna kanske, kommer inte riktigt ihåg. Det var rätt svårt har jag för mig. Andra banan, tror jag, åkte man en båt.

Någon som vet?
Senast redigerad av jettesnel 2013-06-07 kl. 13:15.
Citera
2013-06-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Ett ps1-spel, man spelade som en "rockstjärna" med elvisfrisyr och en elgitarr på ryggen, man kan kunde eventuellt använda gitarren som vapen, ljudet från gitarren skadade fienderna kanske, kommer inte riktigt ihåg. Det var rätt svårt har jag för mig. Andra banan, tror jag, åkte man en båt.

Någon som vet?

johnny bazookatone?
Citera
2013-06-07, 21:37
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
johnny bazookatone?

Grymt kul spel!Många roliga minnen
Citera
2013-06-08, 00:41
Medlem
Hej jag försöker komma pa namnet pa ett spel jag körde pa datorn när jag var mindre, 16-bitars tror jag det var. Man spelade som en gul gubbe som till utseendet nästan sag ut som ett batteri, har för mig att du letade eftrr batterier för hälsa och att han blev skadad av vatten, man behövde hoppa över svara plattformer för att undvika det. Spelet var alltid väldigt svart för mig skulle vara kul att spela det igen och ge det ett nytt försök sa är det nagon som kommer pa vilket spel det är jag snackar om sa snälla skriv här! Tack pa förhand.
Citera
2013-06-09, 10:22
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
johnny bazookatone?
Yes! Tack så mycket.
Citera
2013-06-09, 10:28
Medlem
VonObens avatar
Någon gång i trakterna runt 1985-1987 spelade jag ett spel på PC/Dos där man styrde runt någonting obestämbart i något som liknade en blå labyrint på svart bakgrund. Det fanns små gula eller vita ringer eller prickar som antingen var motståndare eller något man skulle samla.

Eventuellt kunde man skjuta något och eventuellt kunde detta något studsa mot labyrintväggen.

Känner någon igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in