Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-19, 16:24
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
Streets of Rage?
nepp
Citera
2012-07-20, 18:14
Medlem
På medeltiden, dvs tidigt 90-tal spelade vi dessa spel (troligen äldre än så) på 286r:

Både var till för att lära oss mattematik

Det ena utspelade sig i en pyramid och det andra i en grotta /tunnel.
Citera
2012-07-20, 19:54
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
På medeltiden, dvs tidigt 90-tal spelade vi dessa spel (troligen äldre än så) på 286r:

Både var till för att lära oss mattematik

Det ena utspelade sig i en pyramid och det andra i en grotta /tunnel.

Cheops Pyramid?
Citera
2012-07-20, 20:56
Medlem
Bret-Harts avatar
Det hade vi på högstadiet,gjorde vi 10 tal i boken fick vi gå in i datarummet och spela det
Citera
2012-07-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Cheops Pyramid?

Det ena kan ha hetat något sådant. Det andra då?
Citera
2012-07-20, 21:12
Medlem
robotwos avatar
Vi hade ett som hette Chefrens Pyramid iaf, den versionen vi hade tror jag var runt '98 eller så.
Tror inte vi hadde det där med grottan dock
Citera
2012-07-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Vi hade ett som hette Chefrens Pyramid iaf, den versionen vi hade tror jag var runt '98 eller så.
Tror inte vi hadde det där med grottan dock

Nja. Den jag spelade var betydligt äldre. Spelades i Dos 16 färger.

Edit mattetunneln kanske det andra hette. Skulle älska Om dessa fanns som video på yt
Citera
2012-07-21, 01:04
Medlem
Ett spel jag har från barndoms minne. Ska berätta för dig vad jag minns för att göra det mer detaljerat:

Det är svensk tal, man är på någon typ av arabiskt land. man klickar sig fram med musen till olika ställen. Tro även spelet gick ut på att lösa olika mysterium eftersom man kunde gå in i en grotta. Sen kommer jag även ihåg att han (personen man är) går in i en by och kommer fram till nån kärring och ber honom dricka ur hennes öl, sen kunde man klicka på vilka svar man ville ge tillbaka. Allt man gjorde var att klicka sig fram helt enkelt.

Någon som vet vilket spel jag syftar på?? skulle bli skit glad
Citera
2012-07-21, 04:12
Medlem
InnerSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Ett spel jag har från barndoms minne. Ska berätta för dig vad jag minns för att göra det mer detaljerat:

Det är svensk tal, man är på någon typ av arabiskt land. man klickar sig fram med musen till olika ställen. Tro även spelet gick ut på att lösa olika mysterium eftersom man kunde gå in i en grotta. Sen kommer jag även ihåg att han (personen man är) går in i en by och kommer fram till nån kärring och ber honom dricka ur hennes öl, sen kunde man klicka på vilka svar man ville ge tillbaka. Allt man gjorde var att klicka sig fram helt enkelt.

Någon som vet vilket spel jag syftar på?? skulle bli skit glad

Jag skulle nog våga gissa på att det är "Pyramiden - Gåtan vid Nilens strand" du söker.
Citera
2012-07-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerSoul
Jag skulle nog våga gissa på att det är "Pyramiden - Gåtan vid Nilens strand" du söker.

fick också det d'är svaret av någon. men hitatr nga bilder/filmer på det spelet för att se om det är den, laddade även ner en torrent som ej verkar funka... skulle vara snällt om du kunde fixa
Citera
2012-07-21, 14:39
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
fick också det d'är svaret av någon. men hitatr nga bilder/filmer på det spelet för att se om det är den, laddade även ner en torrent som ej verkar funka... skulle vara snällt om du kunde fixa

Google?
Citera
2012-07-24, 18:09
Bannlyst
Jag söker titel ett rymdspel till Sega Mega Drive..

Minns inte så mycket, var bara 5-6 år när jag hade spelet, minns dock att spelet var gjort av Electronic Arts.

Fattade aldrig vad man skulle göra, minns bara att man sprang runt på en rymdstation/rymdskepp, var verklighetsbaserat tror jag så inga fiender eller vapen. Tror man skulle springa runt och planera sin rymdresa, men kom aldrig så långt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in