Snälla hjälp med att hitta detta! Tror det var till NES.
Iaf så var detta ett plattformslir och man spelade en pojke (tror jag) som jag har för mig drömde. Det kan ha hetat nånting med Neo... eller ja. Enda jag minns från spelet var att man kunde typ kasta godis som attacker. Alternativt så var godisarna bara till för att söva djur, som man sedan kunde rida på. Något i den stilen. En bana tror jag utspelade sig i någon leksaksvärld där man var jätteliten och åkte på ett leksakståg... Fick aldrig klara detta och skulle vara mycke glad om någon kunde droppa vad detta hette! Tack på förhand!
Jag är rätt säker på att jag tänker på samma spel, men jag är osäker på om man var en trollkarl i spelet som jag tänker på.
Vad jag minns (säg till om ni vet vilket spel jag menar, letat hur länge som helst):
Man kan spela två spelare (osäker på om man kan spela ensam, men det går säkert), och med hjälp av varandra så ska man öppna dörrar, få nycklar och få bort fällor. Minns att grafikgrejerna var typ 32x32 eller 16x16 pixels, inte särskilt detaljerad grafik (åtminstone på spelarna). Är inte helt säker på om det finns monster, men det kan vara så att man blir jagad på vissa banor.
Väldigt gammalt spel iaf, 2D var det och man såg det framifrån (går till vänster/höger och upp/ner)
Måste få reda på vad spelet heter innan jag får extrem abstinens!
Har för mig att det utspelade sig i ett slott, nån grotta och lite utomhus (inte säker på sista)
Tänker nog på samma som du. Har letat som en galning och äntligen hittat det, Lurid Land heter det
Iaf så var detta ett plattformslir och man spelade en pojke (tror jag) som jag har för mig drömde. Det kan ha hetat nånting med Neo... eller ja. Enda jag minns från spelet var att man kunde typ kasta godis som attacker. Alternativt så var godisarna bara till för att söva djur, som man sedan kunde rida på. Något i den stilen. En bana tror jag utspelade sig i någon leksaksvärld där man var jätteliten och åkte på ett leksakståg... Fick aldrig klara detta och skulle vara mycke glad om någon kunde droppa vad detta hette! Tack på förhand!
Jag söker namnet på ett spel till Sega Master System.
Typ ett "skräckspel" där en flicka går i sömnen och uppdraget är att skjuta horderna med monster som försöker attackera henne.
Man styr ett hårkors och skjuter, egentligen gjort för att spelas med en "Zapper" pistol men det hade man ju inte tillgång till som liten parvel...
Minns att man tog kål på fladdermöss på första banan och jag tror att flickan hade en röd klänning, vi snackar vaga minnen här.
Jag söker namnet på ett spel till Sega Master System.
Typ ett "skräckspel" där en flicka går i sömnen och uppdraget är att skjuta horderna med monster som försöker attackera henne.
Man styr ett hårkors och skjuter, egentligen gjort för att spelas med en "Zapper" pistol men det hade man ju inte tillgång till som liten parvel...
Minns att man tog kål på fladdermöss på första banan och jag tror att flickan hade en röd klänning, vi snackar vaga minnen här.
Jag söker ett spel där man var en bebisängel
Vill minnas att man kunde "hoppa" in i folks kroppar och styra dem, var till PC hoppas någon kan känna igen det
Jag söker ett spel där man var en bebisängel
Vill minnas att man kunde "hoppa" in i folks kroppar och styra dem, var till PC hoppas någon kan känna igen det