Har googlat utan att finna.
Var det Worms ett eller var det någon specialutgåva som släpptes för mac?
Skulle vara sjukt kul att köpa idag
Infogade din trådstart i rätt tråd.
Till saken: jag blev nyfiken och sökte lite men det verkade närmast omöjligt att hitta någon rak info så till sist kollade jag Amazon, där man brukar hitta det mesta och här är vad som fanns:
Söker ett spel som jag spelade på PC för ett bra tag sedan.
Jag minns sakerna mycket sporadiskt, jag ursäktar om det blir lite yrt.
Man får i början välja bana, finns circka 8st skulle jag säga. Varje bana har olika miljöer, och karaktären man styr skilljer sig från bana till bana.
En karaktär jag kommer igåg är en cowboy, minns också en gubbe i rymddräkt.
Spelet är lite pussel aktikt av sig. Man går/äter/slår sig igenom marken och man måste akta sig för stenar som rasar om man inte tänker efter riktigt.
Fienderna består av lite olika saker, men på cowboy banan har jag för mig att det var flygande yxor. Dessa tog man sig förbi genom att tajma med deras rörelsemönster.
Man såg snett uppifrån/från sidan typ. Ungefär som bomberman fasst uppåt är uppåt och inte bortåt (xD).
Det gick ut på att samla saker har jag för mig, tror att det var hjärtan på en bana, och nått annat på dem andra banorna.
Har för mig att det hette nånting med 'rock'.
tack på förhand
//flax
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Finns väl många varianter på det här, men 'Boulder Dash' kanske?
Efterlyser ett spel som jag körde på barnens hus i Helsingborg i början på 00-talet, grafiken var 2d och man sprang runt två spelare och sköt/boxades på tåg/bilar o liknande i en stad. Det är det enda jag kommer på.. men två gubbar körde man hela tiden som skulle sammarbeta.
Jag söker ett datorspel som jag spelade för 100 år sedan som gick ut på att man kunde ta olika jobb, exempelvis janitor, clerk eller jobba på bank. Sedan skulle man jobba sig uppåt och tjäna mer pengar.
Men sedan var man tvungen att gå hem och sova för att få ny kraft.
Jag söker ett datorspel som jag spelade för 100 år sedan som gick ut på att man kunde ta olika jobb, exempelvis janitor, clerk eller jobba på bank. Sedan skulle man jobba sig uppåt och tjäna mer pengar.
Men sedan var man tvungen att gå hem och sova för att få ny kraft.
Någon som vet vad de heter?
Fanns det dataspel för hundra år sen,det visste jag inte,detta förändrar ju allt