Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-04, 15:01
Medlem
Jag söker efter ett spel där man är en australienare med sin hund på månen/rymden. Det är i princip allt jag kommer ihåg. Det var på PC som jag spelade det.
Citera
2011-08-04, 21:11
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag söker ett spel som fanns till C64 tror jag eller så fanns det till Amagian man sprang runt olika baner dödade aliens, desto närmare slut level man kom till så såg banan ut som Alien2 näste med otäcka väggar
Citera
2011-08-04, 21:20
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag söker ett spel som fanns till C64 tror jag eller så fanns det till Amagian man sprang runt olika baner dödade aliens, desto närmare slut level man kom till så såg banan ut som Alien2 näste med otäcka väggar

Alien Breed
http://www.youtube.com/watch?v=N-aSztV1QLo#t=35m50s
Citera
2011-08-05, 13:30
Medlem
Jag letar efter ett PS1 spel. Det är typ ett bilspel, men man åker runt på en bana och skjuter andra bilar från sin egna bil. Man kan plocka upp olika vapen och ammo lådor på banan. Kommer ihåg en bana där man kunde åka skidlift med bilen, och så fanns det en buss som kunde släppa ut rök bakom sig. varje bil hade en egen special-vapen.

Nån som vet vilket spel jag letar efter?
Citera
2011-08-05, 13:52
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojl
Jag letar efter ett PS1 spel. Det är typ ett bilspel, men man åker runt på en bana och skjuter andra bilar från sin egna bil. Man kan plocka upp olika vapen och ammo lådor på banan. Kommer ihåg en bana där man kunde åka skidlift med bilen, och så fanns det en buss som kunde släppa ut rök bakom sig. varje bil hade en egen special-vapen.

Nån som vet vilket spel jag letar efter?
Twisted Metal?
Citera
2011-08-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Twisted Metal?

Nää, spelet jag söker är väldigt likt twisted metal dock.
Citera
2011-08-05, 19:54
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojl
Nää, spelet jag söker är väldigt likt twisted metal dock.

Vigilante 8

http://en.wikipedia.org/wiki/Vigilante_8
http://en.wikipedia.org/wiki/Vigilante_8:_Second_Offense
Citera
2011-08-08, 18:30
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Flashback?

http://www.youtube.com/watch?v=N46aR7BUjs8
Citera
2011-08-09, 00:16
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Jag letar efter ett arkadspel som jag körde en del runt tidigt 90-tal eller kanske sent 80-tal.

Det var sidscrollande action och jag har för mig att hjälten var någon slags barbar utrustad med piska. Jag tror det fanns fler vapen, men piskan är jag rätt säker på. Miljön på den första banan (jag kom aldrig längre ) gick i övervägande gyllenbrunt och jag har för mig att det fanns taggiga pelare i bakgrunden som man kunde klättra på. Och så kom det så klart en massa fula fiender man skulle kötta.
Jag kommer ihåg musiken, men den är inte så lätt att beskriva...

Jag är egentligen inte bergsäker på något av ovanstående, men tveka inte att tipsa om det så bara är något fragment som verkar bekant.

Det var inte Castlevania, men om mitt minne inte sviker mig så borde det här spelet vara någorlunda likt.
Senast redigerad av Banzai-Perkele 2011-08-09 kl. 00:19.
Citera
2011-08-09, 00:44
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Ha!

Det visade sig vara Black Tiger. Inte mycket som stämmer med de minnesbilder jag har, men det är definitivt spelet jag söker.
Citera
2011-08-09, 02:42
Medlem
Jag spelade ett spel förr men minns inte vad det heter. minns bara ett fåtal grejer som va med i spelet. kanske någon kan hjälpa mig minnas?

Handlade om trollkarlar iaf.
små miniatyr gubbar.
Små öar.
Man slog tärningar för att kunna gå.. portaler fanns, vill minnas att det var "svampportaler".
Man slogs även med andra gubbar.
Citera
2011-08-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wackogm
Jag söker efter ett spel där man är en australienare med sin hund på månen/rymden. Det är i princip allt jag kommer ihåg. Det var på PC som jag spelade det.

Man hoppade mellan planeter, jag tror man använde någon sorts rymdraket. Jag har för mig att det var en sorts top-down view, men jag är inte alls säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in