Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-11, 16:19
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Hej

Jag söker ett spel där man spelar som Snobben. http://sv.wikipedia.org/wiki/Snobben

Man flyger flygplan och får göra olika uppdrag för att till sist möta den röde baronen i luftstrid. Konsolen är Ps2. Jag letade en stund på google men hittade bara någonting utgivet av microsoft. Jag tror inte det är rätt spel.

Någon som vet var det finns att köpa?

"Snoopy vs. the Red Baron"
http://www.youtube.com/watch?v=cefHiOX7zW4

...inte svårare än så.
Senast redigerad av robotwo 2011-04-11 kl. 16:25.
Citera
2011-04-11, 21:43
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
"Snoopy vs. the Red Baron"
http://www.youtube.com/watch?v=cefHiOX7zW4

...inte svårare än så.

Jo, hittade det. Men var i hela friden kan jag få tag på det?
Citera
2011-04-13, 00:51
Medlem
NicJays avatar
Söker efter ett spel som jag brukade spela på amiga 500 tror jag det var när jag var yngre

amerkanskt fotbollsspel typ fast alla såg ut som skäggiga vikingar
man kunde få powerups i form av en hare så sprang man snabb osv

man kunde även få tag i ett svärd eller liknande och hugga ihjäl motståndarna ( och använda deras huvuden som boll)

någon som vet vad jag pratar om?

edit
hittade spelet tack vare en polare
Brutal Sports Series Football
heter det
Senast redigerad av NicJay 2011-04-13 kl. 01:41.
Citera
2011-04-14, 14:00
Medlem
scryess avatar
Jag letar efter ett RPG från tidigt 90-tal. Körde det på PC, men vet inte om det är portat från något eller inte.

Det är i första-person med stillbilder; klickar för att gå typ hundra meter framåt eller vända sig om. Man var för det mesta utomhus. Tror det fanns random encounters, eller att man såg encounters innan man kom fram till dem.

När man väl stred tror jag det såg ut som i Heroes of Might and Magic; alltså med ett rutnät som man kunde röra sig på och kasta magier. Tror man såg snett uppifån sidan under striderna; möjligt att det var i första person fortfarande dock. Mycket banditer och rövare man slogs mot, men tror det fanns monster också.

Det är inte Drakkhen eller Might & Magic, men det liknar Might & Magic III när man är ute och går i världen, fast man går längre.

Några fler kännetecken:
  • Grafiken är likt den i Myst 1; nästan som fotografier.
  • Kommer ihåg att det var mycket "du måste göra detta för att ta dig förbi här".
  • Main questen gick ut på att man skulle ta sig till en stad uppe i vänstra hörnet av kartan.
  • Har för mig att man kunde gräva efter saker i marken också, men är inte säker.
  • Kartan såg ut något sånt här: http://imgur.com/5OYh0

Har naggat mig i flera år om vad det heter!
Citera
2011-04-15, 22:36
Medlem
athams avatar
Jag söker ett spel där man börjar som en motorcykel kille och man har en karta där man kan åka till olika ställen och klicka för att samla saker man behöver. Lite likt ett puzzle spel alltså. Kommer inte ihåg så mycket mer än att man just hade en motorcykel och att man någon gång under spelets gång skulle hitta en dunk bensin för att få igång sin(antagligen) motorcykel...

Hjälp uppskattas.
Citera
2011-04-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atham
Jag söker ett spel där man börjar som en motorcykel kille och man har en karta där man kan åka till olika ställen och klicka för att samla saker man behöver. Lite likt ett puzzle spel alltså. Kommer inte ihåg så mycket mer än att man just hade en motorcykel och att man någon gång under spelets gång skulle hitta en dunk bensin för att få igång sin(antagligen) motorcykel...

Hjälp uppskattas.

Gissning: Full throttle
Citera
2011-04-15, 23:51
Medlem
athams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Gissning: Full throttle

Bra gissning!
Tack, det var helt rätt!
Citera
2011-04-16, 00:52
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atham
Bra gissning!
Tack, det var helt rätt!
om du gillar full throttle kommer du antagligen älska grim fandango.. väldigt olika spel, men känns ändå som en uppföljare till full throttle (Tim Schafer sätter verkligen sin prägel till "stämmningen" i spelet)
tyvärr samma idotiska tangentbordskontroller som escape from monkey island, men är trots det antagligen den bästa spelupplevelsen jag har haft bortsett från day of the tentacle.
Citera
2011-04-16, 09:12
Medlem
athams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
om du gillar full throttle kommer du antagligen älska grim fandango.. väldigt olika spel, men känns ändå som en uppföljare till full throttle (Tim Schafer sätter verkligen sin prägel till "stämmningen" i spelet)
tyvärr samma idotiska tangentbordskontroller som escape from monkey island, men är trots det antagligen den bästa spelupplevelsen jag har haft bortsett från day of the tentacle.

Tack för tipset, ska definitivt kika lite på det också.
Citera
2011-04-16, 19:34
Medlem
Rallans avatar
Söker ett par gamla amiga 500 spel jag spelade i min barndom.

Första, man är en snubbe som ska skjuta sönder bollar (för varje gång de träffas så splittas de upp). Kommer ihåg att bakgrunden för varje bana var någon känd plats i världen (exempelvis Eiffeltornet).

Andra, man startade på ett hangarfartyg och skulle sedan flyga och bomba små öar. Dog alltid när man skulle landa planet på fartyget.

Tredje, ett fantasyspel där man spelade en gubbe i gröna trikåer. Det var ett side-scroll spel och om jag inte missminner så sköt man vad som såg ut som bollar. Efter ett tag så tycktes gubben i spelet bli äldre och fick skägg. Minns även att sista bossen var en drake.
Citera
2011-04-17, 06:54
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallan
Söker ett par gamla amiga 500 spel jag spelade i min barndom.
Första, man är en snubbe som ska skjuta sönder bollar (för varje gång de träffas så splittas de upp). Kommer ihåg att bakgrunden för varje bana var någon känd plats i världen (exempelvis Eiffeltornet).

Första heter PANG iaf
http://www.youtube.com/watch?v=djhdLcyU_nE
Citera
2011-04-17, 11:16
Medlem
Spelet jag söker är kanske inte jätteretro, men jag provar ändå... jag gissar att jag spelade det för ca 12 år sedan eller så... spelet var som ett ganska standard RPG/pusselspel om jag minns rätt, men med skillnaden att striderna (som var ganska få och utspridda, mer boss-stridsaktiga) var gjorda som i ett fightingspel á la tekken/streetfighter etc. Handlingen var något i stil med att ett monster (jag tror monstret var något slags experiment) på något vis släppts lös och orsakade förödelse, och man följde efter spåren av det för att fånga det igen. Jag minns något om en stor båt som man var på som jag tror kraschade. Jag vet inte vilken konsoll det kan ha varit på... SEGA/snes/psx kanske.

EDIT: Jag kom ihåg nu också att jag tror hela spelet gick på en timer, och att man fick olika slut beroende på hur lång tid man tog på sig
Senast redigerad av Sziklai 2011-04-17 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in