Jag letar efter ett RPG från tidigt 90-tal. Körde det på PC, men vet inte om det är portat från något eller inte.
Det är i första-person med stillbilder; klickar för att gå typ hundra meter framåt eller vända sig om. Man var för det mesta utomhus. Tror det fanns random encounters, eller att man såg encounters innan man kom fram till dem.
När man väl stred tror jag det såg ut som i Heroes of Might and Magic; alltså med ett rutnät som man kunde röra sig på och kasta magier. Tror man såg snett uppifån sidan under striderna; möjligt att det var i första person fortfarande dock. Mycket banditer och rövare man slogs mot, men tror det fanns monster också.
Det är inte Drakkhen eller Might & Magic, men det liknar Might & Magic III när man är ute och går i världen, fast man går längre.
Några fler kännetecken:
- Grafiken är likt den i Myst 1; nästan som fotografier.
- Kommer ihåg att det var mycket "du måste göra detta för att ta dig förbi här".
- Main questen gick ut på att man skulle ta sig till en stad uppe i vänstra hörnet av kartan.
- Har för mig att man kunde gräva efter saker i marken också, men är inte säker.
- Kartan såg ut något sånt här: http://imgur.com/5OYh0
Har naggat mig i flera år om vad det heter!