2010-12-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag söker ett spel som liknar Adventure of Lolo-serien.

Det är inget specifikt spel jag har i åtanke utan jag tycker om små hjärnpussel. Finns det någon som spelat det och kan föreslå ett liknande spel till NES, eller SNES så vore jag väldigt tacksam.

Ifall någon har förslag på andra slags pusselaktiga spel så uppskattas även sådana svar!

Mvh

Fattar inte hur du kan tycka sånt är roligt
Citera
2010-12-31, 00:19
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Jag söker ett spel som liknar Adventure of Lolo-serien.

Det är inget specifikt spel jag har i åtanke utan jag tycker om små hjärnpussel. Finns det någon som spelat det och kan föreslå ett liknande spel till NES, eller SNES så vore jag väldigt tacksam.

Ifall någon har förslag på andra slags pusselaktiga spel så uppskattas även sådana svar!

Mvh
NES:
Lode Runner är en klassiker som jag personligen aldrig gillat men många andra gör ju tydligen det.
Boulder Dash likså.
Solomon's Key som redan nämnts är självklart.

SNES:
The brainies till SNES är bättre än det ser ut vid första anblick.
Lemmings har du säkert redan kört men annars är det ett bra tips. Även The Humans som är snarlikt och King Arthurs World som är lite en RTS-version av Lemmings. Det sistnämnda är otroligt bra.
Lost Vikings får inte missas.
Super Morph är ok.
Sist men inte minst har du Umihara Kawase. Nu har vi visserligen kommit rätt långt från upplägget i Lolo-spelen men det är ett av de bästa (och mest surrealistiska) pusselspel som någonsin gjorts.
Citera
2011-01-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Rock 'n' Roll Racing
aah tack! Nostalgi, ska försöka fixa emulator nu så fort jag kan.. Men tack alltså!
Citera
2011-01-02, 18:02
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
NES:
Lode Runner är en klassiker som jag personligen aldrig gillat men många andra gör ju tydligen det.
Boulder Dash likså.
Solomon's Key som redan nämnts är självklart.

SNES:
The brainies till SNES är bättre än det ser ut vid första anblick.
Lemmings har du säkert redan kört men annars är det ett bra tips. Även The Humans som är snarlikt och King Arthurs World som är lite en RTS-version av Lemmings. Det sistnämnda är otroligt bra.
Lost Vikings får inte missas.
Super Morph är ok.
Sist men inte minst har du Umihara Kawase. Nu har vi visserligen kommit rätt långt från upplägget i Lolo-spelen men det är ett av de bästa (och mest surrealistiska) pusselspel som någonsin gjorts.

Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Kickle Cubicle

http://www.youtube.com/watch?v=DLCXAqMqp-k

Fire n Ice (Solomons Key 2)

http://www.youtube.com/watch?v=1t782B0zK3Y

Får börja med NES-spelen innan jag ger mig in på SNES. Lite obekvämt när man måste använda 'för många' knappar på wii-moten!

Kickle Cubicle snubblade jag över för ett tag sedan, men det kändes väldigt... Ptja, saknade spelkänsla av någon anledning.

Solomons key spelen ska jag kika vidare på. Förstår inte hur jag kan ha missat det när jag letat runt.

Boulder Dash tackar jag också för, verkar vara vad jag letar efter!
Citera
2011-01-03, 16:00
Medlem
Citat:
Får börja med NES-spelen innan jag ger mig in på SNES. Lite obekvämt när man måste använda 'för många' knappar på wii-moten!

Kickle Cubicle snubblade jag över för ett tag sedan, men det kändes väldigt... Ptja, saknade spelkänsla av någon anledning.

Solomons key spelen ska jag kika vidare på. Förstår inte hur jag kan ha missat det när jag letat runt.

Så glömmer vi inte puzzle
http://www.youtube.com/watch?v=xFOgeWzxaQc

Nä jag bara skämta men detta är nice dock:
http://www.youtube.com/watch?v=dGgTk4i8K1U

Ser riktigt fattigt ut men har bara bra minnen av det.
Citera
2011-01-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Halloj!

Jag söker ett spel som är till Amiga eller eventuellt Commodore 64. Detta låter vagt som fan men man skuttar runt i en bana platformstyle till musiken från Benny Hill eller något jävligt likt iaf. Släng hit alla tips ni har, jag blir galen!
Ett spel jag tänker på då är Bubble Bobble : Rainbow Island

EDIT: Heter nog Rainbow Island: The Story of Bubble Bobble 2
Senast redigerad av Halfbeast 2011-01-03 kl. 19:04.
Citera
2011-01-03, 20:35
Medlem
Sniglarochkruts avatar
Söker ett gäng olika spel faktiskt.

Först och främst söker jag spel i stil med Monkey Island och Larry serierna.
Även spel i stil med Broken Sword serien
Och spel som Commandos och Desperados

Minns att man har spelat en jävla massa spel under årens lopp men det står fan helt still i skallen, dom här spelen är rätt fina tidsfördriv så fler spel i stil med dom vore kanon och skulle rädda mycket dödtid för mig!
Citera
2011-01-03, 21:41
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniglarochkrut

finns ganska många att välja bland.. tar några av mina favoriter.
Day of the Tentacle
Sam & Max hit the road
Grim Fandango
Full Throttle

Hmm.. blev i princip bara en uppräkning av dom flesta äventyrsspelen från Lucas arts. men om du inte spelat dom, och gillar Monkey island, så borde du inte bli besviken.
Citera
2011-01-04, 07:57
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Monkey Island
Simon the sorcerer.
Citat:
Larry
Space quest (2).

Föregående post hade bra förslag också.
Citera
2011-01-05, 17:03
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:

Glömde nämn Puzznic, rätt så simpelt men roligt och svårt. särskilt på de högre nivåerna.

http://www.youtube.com/watch?v=j_e3NsVFZHs&playnext=1&list=PL433CE13DC4A9 D0CE&index=2
Citera
2011-01-05, 17:48
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Goblins-serien kanske?
Citera
2011-01-05, 23:05
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Tidigare efterlyste jag ett spel till Spectrum ZX och det var mycket riktigt Gunfright, som någon sa.

Det fanns även ett annat spel som var i stort sett identiskt men där var man en riddare och skulle spöa spöken istället. Någon som vad det hette tro?

Fetar lite för att få uppmärksamhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in