Jag letar efter ett spel som jag spelade på en riiiktigt ancient mac, ni vet dom där första som kom när man började ha datorer i hemmen. Var väldigt liten när jag spelade det här, så jag kommer inte ihåg så mycket.. Det jag minns är att man befann sig i en grotta, och man kunde åka hiss mellan olika våningar. Minns inte vad man skulle göra eller vad det gick ut på, men i ett av rummen fanns det myror i någon slags glasbehållare(?). Vi kallade det bara "grottan". Det här var det allra första spelet jag kommer ihåg att jag har spelat, så det vore ju kul att hitta lite bilder på det! Någon som kommer ihåg något liknande?
Jag letar efter namnet på ett gamalt amiga spel, det gick ut på att man var en gubbe som skulle ta sig igenom olika bannor med hinder och dödliga laserstrålar som man skulle ta sig förbi. Man kunde också klättra på stegar. Någon som vet vad det heter?
Jag letar efter ett Star Wars spel av Lucasarts, som kom antagligen i början/mitten av nittiotalet, som såg ut som gamla Zelda ungefär. Var alltså ett rollspel. Fanns ett exakt likadant fast med Indiana Jones-tema istället.
Jag letar efter ett Star Wars spel av Lucasarts, som kom antagligen i början/mitten av nittiotalet, som såg ut som gamla Zelda ungefär. Var alltså ett rollspel. Fanns ett exakt likadant fast med Indiana Jones-tema istället.
Någon som vet vad jag menar?
StarWars: Yoda Stories och Indiana Jones and his Dektop Adventures
Liknade mer Chip's Challenge tycker jag dock
Jag är helt säker. 100%
Jag köpte robotspelet tillsammans med Batman Returns, Ecco The Dolphin och ett bil"spel" man skulle trycka åt olika hål vid rätt sekvens för att inte krascha.
Minns alla spelen, utom just detta.
Det är fruktansvärt, det tär på mig.
Edit; Nej, inte Blackhole Assault heller. Fel slags grafik.
Man kan ha befunnit sig på månen eller annan planet och slagits också.
Jag blir deprimerad av det här.
Jag letar efter namnet på ett gamalt amiga spel, det gick ut på att man var en gubbe som skulle ta sig igenom olika bannor med hinder och dödliga laserstrålar som man skulle ta sig förbi. Man kunde också klättra på stegar. Någon som vet vad det heter?
Alright, nu söker namnet på ett jävligt gammalt FPS jag brukade spela när jag var liten.
Jag vill minnas att det hade ordet Tech i namnet och att det utspelade sig i framtiden. Lite steampunkigt kanske? Hmm.... PLEEEEASE!!! JAG MÅSTE HA DET IGEN!
Jag söker ett peka-och-klicka-spel till dator jag spelade när jag var liten, man spelade som en flicka samt en pojke som var fast i en spökstad, minns att man gick in i ett kök så kom knivar flygandes mot en och myror bar runt på köttbitar. Man sparade även på något som såg ut som en demon... Har googlat som en idiot med hittar inget.
Alright, nu söker namnet på ett jävligt gammalt FPS jag brukade spela när jag var liten.
Jag vill minnas att det hade ordet Tech i namnet och att det utspelade sig i framtiden. Lite steampunkigt kanske? Hmm.... PLEEEEASE!!! JAG MÅSTE HA DET IGEN!