Citat:
Ursprungligen postat av boonting
1. Sam & Max?
2. Det ringer en klocka i huvet, fan att jag inte vet vad spelet heter. Något med Castle ska det vara iaf.
1. Sam & Max var det inte, men jag tror nog vi nästan kan glömma att någon skulle ha spelat just detta spelet. Är rätt säker på att det var någon sorts lågbudgetspel, tillverkat ganska "sent" i "point and click"-erans glansdagar. Förmodligen inköpt 1997 (kan ha varit begagnat).
Försöker minnas mer av det, men det enda jag med säkerhet minns är kaninen, som var iklädd typ kostym, lite "pimpig". Denne var en figur någonstans i spelet, och när man klickade på denne när ingen storyline-progression var igång sade han för det mesta då "You wanna date my sister?" (kom precis på en till "I ain't got all day here!") eller något sådant. Minns som sagt även att det var snö, möjligen något med nordpolen och jultomten att göra. Spelet var helt i 2d, rätt sunkig upplösning på grafiken (dock inte pixligt som de gamla monkey island spelen alltså, utan mer som bakgrundsbilderna i FF7). Det verkar vara allt jag minns av det, så jag tror nog det blir näst intill omöjligt att finna.
2. Får spana vidare lite då. Detta spel känns som att det vore lätt att hitta!
Edit: Hittade spelet till GameBoy i alla fall;
Faceball 2000. Var väl inte riktigt samma upplägg som jag vill minnas, men onekligen är det spelet jag tänkte på.