2010-11-17, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
1. Sam & Max?

2. Det ringer en klocka i huvet, fan att jag inte vet vad spelet heter. Något med Castle ska det vara iaf.
1. Sam & Max var det inte, men jag tror nog vi nästan kan glömma att någon skulle ha spelat just detta spelet. Är rätt säker på att det var någon sorts lågbudgetspel, tillverkat ganska "sent" i "point and click"-erans glansdagar. Förmodligen inköpt 1997 (kan ha varit begagnat).

Försöker minnas mer av det, men det enda jag med säkerhet minns är kaninen, som var iklädd typ kostym, lite "pimpig". Denne var en figur någonstans i spelet, och när man klickade på denne när ingen storyline-progression var igång sade han för det mesta då "You wanna date my sister?" (kom precis på en till "I ain't got all day here!") eller något sådant. Minns som sagt även att det var snö, möjligen något med nordpolen och jultomten att göra. Spelet var helt i 2d, rätt sunkig upplösning på grafiken (dock inte pixligt som de gamla monkey island spelen alltså, utan mer som bakgrundsbilderna i FF7). Det verkar vara allt jag minns av det, så jag tror nog det blir näst intill omöjligt att finna.

2. Får spana vidare lite då. Detta spel känns som att det vore lätt att hitta!

Edit: Hittade spelet till GameBoy i alla fall; Faceball 2000. Var väl inte riktigt samma upplägg som jag vill minnas, men onekligen är det spelet jag tänkte på.
Senast redigerad av oddman84 2010-11-17 kl. 03:12.
Citera
2010-11-17, 12:40
Medlem
K1NGpins avatar
Spel som jag har letat i åratal!

Tja!

Det första ordentliga spelet som jag har spelat på PC.
Det är ett gammalt DOS-spel.

Det går ut på att man är en privat detektiv och ska avslöja otrogna män genom att finna och filma dem. Under tiden slåss man med massa punksters och knullar brudar för att få liv eller vapen.

Någon?

P.S. Försökte på en annan tråd men fick inget svar. Vet inte riktigt var jag ska posta...
Citera
2010-11-17, 13:02
Medlem
SodRs avatar
Söker äventyrsspel till 16-bitars konsolerna (Sega och SNES).

Har båda maskinerna men tyvärr inte så speciellt många spel att spela. Så här på äldre dar har jag blivit lite kräsen, rätt trött på alla side-scrollers och shoot-em ups. Medan de här två konsolerna var aktuella hade ju äventyrsspelen sin storhetstid på PC, med många fantastiska spel som Beneath a steel sky etc. Detta måste ju ha spridit sig till tv-spelen, eller?

Hursomehelst, finns det några äventyrsspel öht till dessa maskiner, dvs. lite mer stilistiska och med story (och gärna puzzel/mysterier blandat med action etc)? Har kikat på another world och flashback till Sega Mega Drive, och båda ser rätt balla ut. Även Shadowrun och backhawk till SNES kanske kan vara något, någon som spelat dem (verkar dock vara svåra och dyra att få tag på)?

Är tyvärr inte så överdrivet förtjust i RPG:s trots att jag ofta gillar storyn eller Zelda spelen för den delen.

Mottager gärna tips
Citera
2010-11-17, 16:11
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1NGpin
Spel som jag har letat i åratal!

Tja!

Det första ordentliga spelet som jag har spelat på PC.
Det är ett gammalt DOS-spel.

Det går ut på att man är en privat detektiv och ska avslöja otrogna män genom att finna och filma dem. Under tiden slåss man med massa punksters och knullar brudar för att få liv eller vapen.

Någon?

P.S. Försökte på en annan tråd men fick inget svar. Vet inte riktigt var jag ska posta...

"Cobra Mission" kanske?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cobra_Mission:_Panic_in_Cobra_City
Citera
2010-11-17, 16:48
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Söker äventyrsspel till 16-bitars konsolerna (Sega och SNES).

(text)

Mottager gärna tips

Mystical Ninja kanske kan vara något.
Citera
2010-11-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarioForPresident
Mystical Ninja kanske kan vara något.
Det ar underbart samt pocky & rocky (helst med en polare: galler bada spelen)
Citera
2010-11-17, 18:47
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Labyrintspel till GameBoy (svartvitt): Man gled runt i "3D"-labyrinter och aktade sig för klot (eventuellt med ansikten på?).
Vet inte riktigt vad du menar med 3D, men två labyrintliknande GameBoy-spel som dyker upp i huvudet är Hyper Lode Runner och Boulder Dash.

EDIT:
Fortress of Fear har lite "3D-aktig" grafik förresten.
Senast redigerad av Dr. Wily 2010-11-17 kl. 18:50.
Citera
2010-11-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Vet inte riktigt vad du menar med 3D, men två labyrintliknande GameBoy-spel som dyker upp i huvudet är Hyper Lode Runner och Boulder Dash.

EDIT:
Fortress of Fear har lite "3D-aktig" grafik förresten.
Hittade spelet nyligen! Faceball 2000 hette det visst. Men tack ändå
Citera
2010-11-17, 19:31
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Hursomehelst, finns det några äventyrsspel öht till dessa maskiner, dvs. lite mer stilistiska och med story (och gärna puzzel/mysterier blandat med action etc)? Har kikat på another world och flashback till Sega Mega Drive, och båda ser rätt balla ut. Även Shadowrun och backhawk till SNES kanske kan vara något, någon som spelat dem (verkar dock vara svåra och dyra att få tag på)?

Shadowrun är klart bäst av de där spelen, tycker jag själv. De övriga tre tröttnade jag snabbt på och brydde mej aldrig om att spela klart.
Citera
2010-11-17, 21:15
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Hittade spelet nyligen! Faceball 2000 hette det visst. Men tack ändå
Ett spel i första-personsperspektiv med stöd för upp till 16 spelare...

...på GameBoy!
Citera
2010-11-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Ett spel i första-personsperspektiv med stöd för upp till 16 spelare...

...på GameBoy!
Åfan, det hade jag helt missat! Häftigt.
Citera
2010-11-17, 22:32
Medlem
snelhestens avatar
spelet är till ps1, fps. Minns inte vad det handlade om, tror att man typ skulle döda robotar och monster. Kommer ihåg en speciell del där man möter en boss på taket av ett åkande tåg. Bossen är stor och enögd, och han försöker typ krypa närmare och närmare gubben med sina enorma händer. Man skulle väj skjuta honom i ögat eller nått för att han ska dö tillslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in