Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-17, 11:33
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojala77
Nej tyvärr inte man var inte ensam utan 3-4 st gubbar plus grafiken liknade mkt mer dugeon master men tack ändå
Might and Magic som Justitiemord sa låter troligt:
http://www.youtube.com/watch?v=j6tLKDySets
(Snes-versionen, men ändå)
Citera
2010-12-17, 14:51
Medlem
ojala77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Might and Magic som Justitiemord sa låter troligt:
http://www.youtube.com/watch?v=j6tLKDySets
(Snes-versionen, men ändå)
Haha den va bra :P nää inte might and magic heller hmm kommer aldrig få veta det kanske :/
Citera
2010-12-17, 14:57
Medlem
Söker ett (ganska känt?) spel till SNES, ett bilspel där det spelas hårdrock typ black sabbath i bakrunden. Har för mig att man skulle "levla" upp bilen och köpa bättre och bättre delar till den.
Någon?
Citera
2010-12-17, 16:02
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosarusaru
Söker ett (ganska känt?) spel till SNES, ett bilspel där det spelas hårdrock typ black sabbath i bakrunden. Har för mig att man skulle "levla" upp bilen och köpa bättre och bättre delar till den.
Någon?
Rock 'n' Roll Racing
Citera
2010-12-18, 01:36
Medlem
MarioForPresidents avatar
Söker ett gammalt svenskutvecklat äventyrsspel, DOS-baserat peka-klicka-äventyr om jag inte minns fel.. Har för mig att det hette "Viby på 1700-talet" eller något liknande, men Google genererar ingen träff på det... nån som känner igen spelet?
Citera
2010-12-18, 15:34
Bannlyst
N64, ett spel där man har bilar och hittar vapen på vägen, ex flygplanskyrkogårdar. Lite som rock'nroll racing. Hjälp oss förfan, vi e desperata och fulla!
2010-12-18, 22:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Söker ett spel som jag spelade på windows 97. Man var en gubbe där man skulle klara banor, man kunde inte skjuta eller något. Bana 4 tror jag handlade om att man skulle ta sig ur en labyrint. Bana 5 var man i rymden. Väldigt simpelt spel. Skulle vara evigt tacksam om något vet vad detta heter.
Citera
2010-12-19, 16:21
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totteKUKEN
N64, ett spel där man har bilar och hittar vapen på vägen, ex flygplanskyrkogårdar. Lite som rock'nroll racing. Hjälp oss förfan, vi e desperata och fulla!

nu har väl förhoppningsvis spriten gått ur, men spelet du söker är Vigilante 8
Citera
2010-12-19, 18:18
Medlem
Garnetts avatar
Halloj!

Jag söker ett spel som är till Amiga eller eventuellt Commodore 64. Detta låter vagt som fan men man skuttar runt i en bana platformstyle till musiken från Benny Hill eller något jävligt likt iaf. Släng hit alla tips ni har, jag blir galen!
Citera
2010-12-20, 03:27
Medlem
Klobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knatch
Jag söker ett skitgammalt spel som jag kommer ihåg att jag lirade på min gamla mac för typ 15-20 år sedan. Jag TROR att det hette kakfabriken, men är inte helt säker.
Jag kommer även ihåg att man kunde lira något slags memory där dom i början sa "låt oss spela, jag börjar!"
hade varit gött om någon kunde bekräfta detta o kanske vet var det går att få tag i?

Mias mattehus!
Citera
2010-12-20, 12:42
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klobb
Mias mattehus!
TACK! Jag vet inte hur länge jag själv har undrat över det där (även om det inte var jag som frågade). Det är så man blir tårögd!

För att vara lite ont så söker jag ett spel som fanns på en av demoskivorna till PS1. Har för mig att det var ett helt spel men kan ha varit ett demo också. Man såg i.a.f. uppifrån där man gick och dödade massa folk eller det kan hända att det var insekter\djur man dödade. Jag kommer ihåg att det var ganska blodigt. Möjligt att det blev en blodfläck kvar av dem man dödade. Vet att det fanns ett typiskt hagelgevär och en kulspruta och att man kunde spela två. Möjligt att det fanns eldkastare också. Det är ju några år sen så minnet sviker lite men jag har funderat på detta ett tag nu.
Citera
2010-12-20, 12:47
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
TACK! Jag vet inte hur länge jag själv har undrat över det där (även om det inte var jag som frågade). Det är så man blir tårögd!

För att vara lite ont så söker jag ett spel som fanns på en av demoskivorna till PS1. Har för mig att det var ett helt spel men kan ha varit ett demo också. Man såg i.a.f. uppifrån där man gick och dödade massa folk eller det kan hända att det var insekter\djur man dödade. Jag kommer ihåg att det var ganska blodigt. Möjligt att det blev en blodfläck kvar av dem man dödade. Vet att det fanns ett typiskt hagelgevär och en kulspruta och att man kunde spela två. Möjligt att det fanns eldkastare också. Det är ju några år sen så minnet sviker lite men jag har funderat på detta ett tag nu.

Kan det ha varit "Load"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in