Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 00:33
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judge.Pasperton
Låter precis som ett Jackie Chan spel jag brukade lira lite smått på GBA emulator. Om du nu inte spelat i det formatet så är det inte omöjligt att det fanns på annan konsol. Tror det är baserat på en teckand serie.

Jackie Chan Adventures heter det du har spelat, och det ser fan ut som det jag spelade förut!
Jag vet dock inte ang grafiken, minns att det jag spelade hade en grafik som är ungefär som "the simpsons arcade". Skulle nog kunna vara till ett annat format, fast jag hittar dock ingen info om det.
Citera
2010-11-12, 01:14
Medlem
Lieutenants avatar
Jag söker efter ett spel jag hade till ps1.

Spelet var ett fighting spel likt tekken, dock så var det mycket råare och utspelade sig på ett mentalsjukhus.

Du kunde spela som olika patienter tex en vid mimare, en kannibal som hade ett ben i handen, en kille med tvångströja på sig osv.

Någon som känner igen det?.
Citera
2010-11-12, 02:22
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Jag söker efter ett spel jag hade till ps1.

Spelet var ett fighting spel likt tekken, dock så var det mycket råare och utspelade sig på ett mentalsjukhus.

Du kunde spela som olika patienter tex en vid mimare, en kannibal som hade ett ben i handen, en kille med tvångströja på sig osv.

Någon som känner igen det?.

Thrill Kill ... kan inte vara mycket annat
Citera
2010-11-12, 09:24
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingler
Vet någon vart jag kan ladda ner detta spelet så jag kan spela på min dator? Jag måste ha detta spelet!!!
http://www.megaupload.com/?d=QOL9QVB1
Citera
2010-11-12, 09:55
Medlem
Kisengues avatar
Letar efter ett spel till PC som bör ha varit populärt runt 1993-5. Spelaren styr ett litet (blått?) rymdskepp som åker på en bana av färgade klossar som skrollar mot spelaren. Det är inte riktig 3d-grafik, utan 2d. Spelaren kan endast hoppa, gasa eller bromsa och inga fiender eller skjutande förekommer. Vi kallade det "kosmos" men det betyder inte alls att det hette så.
Citera
2010-11-12, 14:27
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kisengue
Letar efter ett spel till PC som bör ha varit populärt runt 1993-5. Spelaren styr ett litet (blått?) rymdskepp som åker på en bana av färgade klossar som skrollar mot spelaren. Det är inte riktig 3d-grafik, utan 2d. Spelaren kan endast hoppa, gasa eller bromsa och inga fiender eller skjutande förekommer. Vi kallade det "kosmos" men det betyder inte alls att det hette så.
Skyroads.
Enjoy : http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/index.html (kräver DOSBox)
Här har du en klon till Windows: http://www.tastystatic.com/
Citera
2010-11-12, 14:51
Medlem
Lieutenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Thrill Kill ... kan inte vara mycket annat

Jajamen så hette det , tackar.
Citera
2010-11-12, 17:40
Medlem
Kisengues avatar
Tack attan!
Citera
2010-11-12, 19:17
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag skulle vilja ha tips på schyssta plattformsspel till Super Nintendo, helst spel som inte är för korta och spel i stil med Mickey Mouse Magical Quest, Super Mario etc. Tackar på förhand!
Citera
2010-11-12, 20:20
Medlem
Tord_Ywels avatar
Någon som kan tipsa om lite real-time äventyr RPGs till GBA? Spel som liknar Sword of Mana, Shining Soul, Zelda o.s.v.
Citera
2010-11-12, 21:18
Medlem
Sobofieds avatar
Jag söker ett gammalt spel, och jag har ingen aning om vad det gick ut på. Jag är säker på två saker: det var ett krigsspel, och efter/innan varje bana såg man en väldig massa kors, som en kyrkogård alltså, och korsen ökade i takt med att du dödade/dog.

Ingen aning om det var bra, känt eller vad det handlade om förutom att det var krig. Tack på förhand!
Citera
2010-11-12, 21:57
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag söker ett gammalt spel, och jag har ingen aning om vad det gick ut på. Jag är säker på två saker: det var ett krigsspel, och efter/innan varje bana såg man en väldig massa kors, som en kyrkogård alltså, och korsen ökade i takt med att du dödade/dog.

Ingen aning om det var bra, känt eller vad det handlade om förutom att det var krig. Tack på förhand!

Cannon Fodder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in