Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-06, 11:05
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Kemp
Jag letar efter ett riktigt gammalt spel som heter "Bomber och Bumlingar". Jag har försökt skitlänge nu, utan någon form av resultat

Den som vet hur jag får tag i det är guld värd!
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Googlade och fick fram Boulder Dash.
Jag letar också efter ett DOS-spel som åtminstone "i mina kretsar" hette bomber och bumlingar. Det funkade precis som de boulder dash-spel jag hittat men man spelade in som någon ekorre utan som en gubbe i röd tröja och hatt, samt att det fanns gröna, röda och lila monster på spelet som man kunde döda genom att släppa stenar och bomber på dem varpå de "förvandlades" till olika saker.
Om någon har någon aning om vad detta spelet heter eller möjligen vilket boulder dash det är skulle jag vara evigt tacksam för ett svar.
Citera
2010-10-06, 11:43
Medlem
olletheones avatar
Hejsan jag söker ett spel som jag antar klassas som retro.

Kan ha spelat det för kanske 8 år sedan. Det är hur som helst ett PC-spel där man ska bygga en stad på typ 1000 år f.k. eller liknande. Man bygger hus, skolor, badhus osv och när man bygger saker de "behöver" i staden, blir bostadshusen finare.
Man ska bygga det som behövs och på så vis förbättras staden och blir välmående och större.

Det kom även kameller per automatik och bytte varor om jag minns rätt.

Vet någon vad det kan tänkas heta?
Citera
2010-10-06, 11:44
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletheone

Kan ha spelat det för kanske 8 år sedan. Det är hur som helst ett PC-spel där man ska bygga en stad på typ 1000 år f.k. eller liknande. Man bygger hus, skolor, badhus osv och när man bygger saker de "behöver" i staden, blir bostadshusen finare.
Man ska bygga det som behövs och på så vis förbättras staden och blir välmående och större.

Jag är dålig på sånna spel men settlers kanske.
Citera
2010-10-06, 12:04
Medlem
olletheones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Jag är dålig på sånna spel men settlers kanske.

Det var absolut i den stilen men vad jag minns så stred man aldrig. Har bara minnen ifrån att man byggde skolor och badhus osv så husen blev finare, haha.

Kom på nu när jag ändå är här att jag söker ett gammalt favoritspel.
Ett SNES spel som jag spelade för kanske 10 år sedan tror man spelade långben eller liknande karaktär, tecknat spel sett uppifrån.

Det var fiender och mot slutet en boss på varie nivå eller hur man ska säga. Minns en boss som kastade eld och som man skadade men någon slags kedja med en spets på som man även kunde greppa saker med.

En annan boss var en larv som åkte runt i en ett rutnät rakt fram bara så skulle man undvika den och skada den på något vänster.
Letade igenom allgames.com men hittade inget.

Minns en plats i ett slott liknande område att det fanns jord. Där kunde man ta en spade och gräva upp liv, poäng(frukter) och sådant.

Tack på förhand

EDIT: Hittade det Goof troop. Detta spel rekommenderar jag verkilgen. Nu blir det simulator!!
Citera
2010-10-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baier
Tja jag letar efter ett riktigt gammalt spel

kanske är ett långskott, men det är inte Mega lo Mania du söker?

http://www.youtube.com/watch?v=jBVDbTT0kzU
Citera
2010-10-06, 13:41
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Det var absolut i den stilen men vad jag minns så stred man aldrig. Har bara minnen ifrån att man byggde skolor och badhus osv så husen blev finare, haha.

Det måste nästan vara "Pharaoh", det matchar helt din beskrivning får jag för mig.
Citera
2010-10-06, 14:34
Medlem
Caaladors avatar
Citat:

Det lät väldigt mycket som Caesar 3 tycker jag!
Citera
2010-10-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkitt
kanske är ett långskott, men det är inte Mega lo Mania du söker?

http://www.youtube.com/watch?v=jBVDbTT0kzU
Gick den skiten (underbart spel) att klara :/?

De tva forsta varldarna klarade jag sen var jag tvungen att fuska mig over for att kunna klara varje bana med 100 start. Omojligt att dela upp det och vinna pa nagot bra satt.
Citera
2010-10-06, 16:04
Medlem
olletheones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caalador
Det lät väldigt mycket som Caesar 3 tycker jag!

Ja! där har vi det, tack så mycket
Citera
2010-10-07, 13:32
Medlem
zedisdeads avatar
Jag söker ett väldigt simpelt pc-spel, det gick ut på att döda möss. Man såg banan rakt uppifrån (typ pac-man/labyrint) och så sprang det runt massa blå och rosa möss. De blåa var hanar och de rosa honor, sprang dom på varandra blev det en unge så det blev bara fler och fler hela tiden. Till hjälp när man skulle utrota mössen hade man bland annat rökbomber som gjorde dom sjuka Så... nån mer som har spelat detta spel? Det var på 90-talet jag spelade det sist.
Citera
2010-10-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zedisdead
Jag söker ett väldigt simpelt pc-spel, det gick ut på att döda möss. Man såg banan rakt uppifrån (typ pac-man/labyrint) och så sprang det runt massa blå och rosa möss. De blåa var hanar och de rosa honor, sprang dom på varandra blev det en unge så det blev bara fler och fler hela tiden. Till hjälp när man skulle utrota mössen hade man bland annat rökbomber som gjorde dom sjuka Så... nån mer som har spelat detta spel? Det var på 90-talet jag spelade det sist.

Rats!
Citera
2010-10-07, 16:58
Medlem
Tja letar efter namnet på ett spel jag spelade mycket förut...det är ett spel där man styr ett litet rymdskepp som man upgraderar vapen till osv...va någon gång under windows 98 tiden detta spel kom, saknar det som fan Någon som har en aning om vad jag pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in