Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-12, 08:12
Medlem
ojala77s avatar
Hej söker ett rollspel till PC som jag spela för så länge sen kommer ihåg att jag inte kunde komma så långt in i spelet för jag fastna på en del där en massa monster satt fast i en stor cell jaja inte mkt info för er och gå på förutom att när man vilade sina gubbar så gick de in i en REM sömn de kommer jag tydligast ihåg
Citera
2010-12-14, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojala77
Hej söker ett rollspel till PC som jag spela för så länge sen kommer ihåg att jag inte kunde komma så långt in i spelet för jag fastna på en del där en massa monster satt fast i en stor cell jaja inte mkt info för er och gå på förutom att när man vilade sina gubbar så gick de in i en REM sömn de kommer jag tydligast ihåg
Vilken liten detalj till som du kommer ihag hjalper otroligt mycket. Jag anar dock att nagon skum javel kommer lyckas luska ut det ando
Citera
2010-12-14, 17:33
Medlem
ojala77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Vilken liten detalj till som du kommer ihag hjalper otroligt mycket. Jag anar dock att nagon skum javel kommer lyckas luska ut det ando

haha ja förlåt men kollat igenom abandonware sidor men ej funnit nått men spelet kan vara från 94-96 ungefär inte senare det ser ut som dungeon master 2
Citera
2010-12-15, 13:16
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
haha ja förlåt men kollat igenom abandonware sidor men ej funnit nått men spelet kan vara från 94-96 ungefär inte senare det ser ut som dungeon master 2
Är inte så bekant med denna genre, men en vild gissning: http://www.mobygames.com/game/stonekeep/screenshots
Citera
2010-12-15, 14:04
Medlem
ojala77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Är inte så bekant med denna genre, men en vild gissning: http://www.mobygames.com/game/stonekeep/screenshots
Nej tyvärr inte man var inte ensam utan 3-4 st gubbar plus grafiken liknade mkt mer dugeon master men tack ändå
Citera
2010-12-15, 16:35
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Citat:
Nej tyvärr inte man var inte ensam utan 3-4 st gubbar plus grafiken liknade mkt mer dugeon master men tack ändå
Något av Might and Magic-spelen kanske?
Citera
2010-12-15, 16:44
Medlem
danneohs avatar
Söker ett gammalt "flyg-simulator" spel.
Man styr ett litet modellplan och flyger omkring inuti ett hus, i olika rum osv. Tänk de_rats banorna på cs så förstår ni ungefär vilket stuk det är på spelet.
Inte den blekaste om vilket år spelet kommer ifrån, men tror inte det är SÅ gammalt, gammalt nog att eftersökas i retro delen dock.

Mvh

Edit: Det är/var till PC
Senast redigerad av danneoh 2010-12-15 kl. 17:12.
Citera
2010-12-15, 16:49
Medlem
ljung_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Söker ett gammalt "flyg-simulator" spel.
Man styr ett litet modellplan och flyger omkring inuti ett hus, i olika rum osv. Tänk de_rats banorna på cs så förstår ni ungefär vilket stuk det är på spelet.
Inte den blekaste om vilket år spelet kommer ifrån, men tror inte det är SÅ gammalt, gammalt nog att eftersökas i retro delen dock.

Mvh

Nått av Micro Machines spelen?
Citera
2010-12-15, 17:15
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljung_
Nått av Micro Machines spelen?

Hittar inget micro machines som har med flygplan att göra. Men det verkar inte som det, har för mig att det att det var bättre grafik än på de Micro Machines spelen jag hittade iaf
Citera
2010-12-15, 20:09
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Hittar inget micro machines som har med flygplan att göra. Men det verkar inte som det, har för mig att det att det var bättre grafik än på de Micro Machines spelen jag hittade iaf

skulle kunna vara Airfix Dogfighter. Finns även ett spel med liknande upplägg till Dreamcast som heter Toy Commander, vet ej om det fanns som PC-version dock.

men det är med största sannolikhet Airfix Dogfighter.
Citera
2010-12-15, 21:19
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
skulle kunna vara Airfix Dogfighter. Finns även ett spel med liknande upplägg till Dreamcast som heter Toy Commander, vet ej om det fanns som PC-version dock.

men det är med största sannolikhet Airfix Dogfighter.

Fyfan vad grymt! Nu jävlar blir det nostalgisk gejming!
Tack som fan
Citera
2010-12-15, 22:56
Medlem
knatchs avatar
Jag söker ett skitgammalt spel som jag kommer ihåg att jag lirade på min gamla mac för typ 15-20 år sedan. Jag TROR att det hette kakfabriken, men är inte helt säker.
Jag kommer även ihåg att man kunde lira något slags memory där dom i början sa "låt oss spela, jag börjar!"
hade varit gött om någon kunde bekräfta detta o kanske vet var det går att få tag i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in