jag provar igen.
detta spelade jag på datorn för ca 1 år sedan men jag tror spelet i sig är rätt gammalt. man fick välja en "ras" att spela som, sen vart man ett rymdskepp, man kunde flyga omkring i rymden för att ta över olika planeter, man kunde skjuta sönder "meteors" och samlade delarna av dom(man skickade ut en arm från skeppet dom plockade upp delarna,samma gällde när man sköt sönder andra skepp, då kunde man plocka upp delarna av dom, så som deras vapen och deras upgrades.
man kunde uppgradera skeppet så man fick större inventory, bättre vapen, mer health osv osv. tror det var 6 olika raser man kunde välja mellan. man tog Hyperspace för att komma till andra planeter som man antingen kunde ta över eller bilda alliancer. bildade man alliancer med de andra raserna fick man discount när man uppgraderade saker på deras planet.
det är inget arcade spel utan ett rätt stort spel. jag gissar på att det gjordes på 2000 talet. grafiken är bra och spelet är helt överlägset, det är alltså inget pixel spel.
jag TROR att det är detta
http://www.lisisoft.com/imglisi/12/StrategyandWar/55889new-1.JPG
jag minns inte att det var rutor osv, men det såg precis ut sådär. med panelen nertill. och dagar/veckor/månader/år osv
Space rangers 2!!!!!! jag hittade det till slut!