Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-30, 17:22
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Jag spelade ett demo jag fick med en Playstation-tidning en gång för länge sedan. Man flög en 'farkost' som var format som ett V och sköt skott som såg ut ungefär såhär bara -
Otroligt simpelt men väldigt roligt i multiplayer. Man kunde även plocka lite grejer som bl.a. gjorde att den andre fick omvänd kontroll och man kunde skjuta snabbare osv.
Det hela utspelades i rymdlandskap. Räknar inte med att någon ska veta vad det heter men testar

Edit: lite luddigt vad som räknas som retro men det var länge sedan, när playstation kom ut ungefär.

är det ett 2D spel vi pratar om här? för isåfall känner jag igen din beskrivning och är rätt så säker på att det är ett Net Yaroze-spel, med andra ord ett hemmagjort indiespel, vid namn Gravitation.

http://www.youtube.com/watch?v=rBKDaGd68vw
Citera
2010-10-31, 22:39
Medlem
backmeisters avatar
jag provar igen.

detta spelade jag på datorn för ca 1 år sedan men jag tror spelet i sig är rätt gammalt. man fick välja en "ras" att spela som, sen vart man ett rymdskepp, man kunde flyga omkring i rymden för att ta över olika planeter, man kunde skjuta sönder "meteors" och samlade delarna av dom(man skickade ut en arm från skeppet dom plockade upp delarna,samma gällde när man sköt sönder andra skepp, då kunde man plocka upp delarna av dom, så som deras vapen och deras upgrades.

man kunde uppgradera skeppet så man fick större inventory, bättre vapen, mer health osv osv. tror det var 6 olika raser man kunde välja mellan. man tog Hyperspace för att komma till andra planeter som man antingen kunde ta över eller bilda alliancer. bildade man alliancer med de andra raserna fick man discount när man uppgraderade saker på deras planet.

det är inget arcade spel utan ett rätt stort spel. jag gissar på att det gjordes på 2000 talet. grafiken är bra och spelet är helt överlägset, det är alltså inget pixel spel.

jag TROR att det är detta http://www.lisisoft.com/imglisi/12/StrategyandWar/55889new-1.JPG
jag minns inte att det var rutor osv, men det såg precis ut sådär. med panelen nertill. och dagar/veckor/månader/år osv

Space rangers 2!!!!!! jag hittade det till slut!
Senast redigerad av backmeister 2010-10-31 kl. 22:50.
Citera
2010-11-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
Space rangers 2!!!!!! jag hittade det till slut!
Ser javligt kul ut, kanske man ska prova.
Citera
2010-11-03, 17:16
Medlem
snelhestens avatar
söker ett spel nu igen, det var med största sannolikhet ett Arkad-spel eller Dos, då jag under samma tid brukade lira Jazz Jackrabbit 2, Shadow Warrior och Simpsons Arcade. Iaf, spelet gick ut på att man är en kinses-snubbe som går runt och slår ner folk, sidescrolling beat em up. Ska antagligen föreställa Bruce Lee, men jag har inte hittat något när jag har sökt på det namnet. Kommer ihåg att man kunde slå sönder krukor, som innehöll en pappersrulle som gav nya attacker. Banorna var typ Chinatown-aktiga om jag inte minns fel.
Citera
2010-11-03, 18:10
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
söker ett spel nu igen, det var med största sannolikhet ett Arkad-spel eller Dos, då jag under samma tid brukade lira Jazz Jackrabbit 2, Shadow Warrior och Simpsons Arcade. Iaf, spelet gick ut på att man är en kinses-snubbe som går runt och slår ner folk, sidescrolling beat em up. Ska antagligen föreställa Bruce Lee, men jag har inte hittat något när jag har sökt på det namnet. Kommer ihåg att man kunde slå sönder krukor, som innehöll en pappersrulle som gav nya attacker. Banorna var typ Chinatown-aktiga om jag inte minns fel.

"Dragon: The Bruce Lee Story"?
Citera
2010-11-03, 18:32
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
"Dragon: The Bruce Lee Story"?

Nej, det spelet är tydligen till snes. Spelet jag söker borde ha varit till arkad/dos, med en grafik som påminner om "the simpsons arcade".
Citera
2010-11-04, 04:08
Medlem
Tord_Ywels avatar
Söker ett lite äldre spel till dator, troligen från tidigare delen av 90-talet. Det var ett sidescrolling plattforms spel där man typ var inuti en dator och sköt ihjäl virus eller vad det nu skulle föreställa, har även för mig att gubben hade på sig röd/blå kläder och en röd hjälm. Någon som kan tyda min fantastiska beskrivning och har en aning vad jag pratar om?
Citera
2010-11-06, 07:08
Medlem
BePatients avatar
Jag söker ett gammalt RPG i 2D, riktigt pixlig grafik. Vid någon punkt i spelet var det en väktare som hindrade en att gå vidare, man var tvungen att svara korrekt på någon fråga han ställde. Då tog man reda på hans namn, och for iväg till ett bibliotek i en helt annan del av spelvärlden och sökte på honom som författare, så hittade man en bok där man kunde läsa svaret. Har för mig att det var samma spel där skurken använde någon magi för att dela kontinenten mitt itu, så det delades upp i öst och väst med ett stort hav mellan.

Något RPG-fan med koll?
Citera
2010-11-06, 14:10
Medlem
Kautings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Söker ett lite äldre spel till dator, troligen från tidigare delen av 90-talet. Det var ett sidescrolling plattforms spel där man typ var inuti en dator och sköt ihjäl virus eller vad det nu skulle föreställa, har även för mig att gubben hade på sig röd/blå kläder och en röd hjälm. Någon som kan tyda min fantastiska beskrivning och har en aning vad jag pratar om?

Vet vilket spel du menar, ska försöka hitta det. Svårt att komma på vad man ska söka på bara ..
Citera
2010-11-06, 15:50
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel

MicroMan (bild)

minns att jag hade det på någon skiva i stil med "100 in 1".
Senast redigerad av giss 2010-11-06 kl. 15:52.
Citera
2010-11-07, 11:33
Medlem
tjenare. jag söker ett spel som man spelade som liten. hittade mitt nes för lite sen men saknar rätt så många spel. men saknar specifikt ett gammalt spel som jag inte kommer ihåg namnet på. man va en liten snubbe som hoppade runt ibland träd o det var ugglor och grejer. man kunde hoppa in i träden med tror jag. det e va jag kommer ihåg. lite luddigt kanske men men
Citera
2010-11-07, 11:39
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wipeout_klm
tjenare. jag söker ett spel som man spelade som liten. hittade mitt nes för lite sen men saknar rätt så många spel. men saknar specifikt ett gammalt spel som jag inte kommer ihåg namnet på. man va en liten snubbe som hoppade runt ibland träd o det var ugglor och grejer. man kunde hoppa in i träden med tror jag. det e va jag kommer ihåg. lite luddigt kanske men men

Rätt vag beskrivning men jag skulle nog våga gissa på Wizards & Warriors?(Se länk).
Det är ju inga ugglor direkt men man hade rätt livlig fantasi på den tiden.

Du kan inte komma på hur den "lilla snubben" såg ut mer specifikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in