Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-28, 15:21
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banan-mannen
söker ett gammalt spel där man är en snubbe med en hatt(har jag för mig) och en piska. man är i djungeln och i början så vet jag att man ska ta grepp om en lian för att komma över nån sorts gyttjepöl sen så har jag för mig att man studsar på spindelnät.

på andra eller tredje banan så är man i en gruva och kan åka(eller akta sig för?) sådana gruvvagnar.

det är allt jag kommer ihåg

kanske något gammalt indiana jones spel?
Citera
2009-08-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
kanske något gammalt indiana jones spel?
nä indiana jones e det inte

btw, jag spelade det på datorn och tror det är ett dos spel, inte säker dock
Citera
2009-08-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballz

:P

Det ska ju va helt vardelost enligt screwattack.

Att bestämma sig för vilket spel man ska köpa genom att kolla på screwattack känns inte så smart. Nu har jag dock inte spelat just det spelet men en sak som är säkert är att det inte går att lita på screwattack då det är allt för många bra spel som har blivit dissade.

Citat:
nä indiana jones e det inte

btw, jag spelade det på datorn och tror det är ett dos spel, inte säker dock

Ren gissning och säkert fel då jag inte har något minne av en piska och knappt en hatt heller men Pitfall kanske? :P
Citera
2009-08-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Att bestämma sig för vilket spel man ska köpa genom att kolla på screwattack känns inte så smart. Nu har jag dock inte spelat just det spelet men en sak som är säkert är att det inte går att lita på screwattack då det är allt för många bra spel som har blivit dissade.
Nej de ar ju inte precis nagon review-site. Men om du kollar pa just det klippet sa forstar du nog vad jag menar :P
Citera
2009-08-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ren gissning och säkert fel då jag inte har något minne av en piska och knappt en hatt heller men Pitfall kanske? :P
jackpot!!

tackar
Citera
2009-08-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Nej de ar ju inte precis nagon review-site. Men om du kollar pa just det klippet sa forstar du nog vad jag menar :P

Ok hehe får kanske göra det. (:

Citat:
jackpot!!

tackar

Hehe var som fan, spelet finns även till SNES om jag inte minns fel så fixa en emulator om du inte redan har, lite smidigare än att hålla på med dos. (:
Senast redigerad av kr0owe 2009-08-28 kl. 20:21.
Citera
2009-08-28, 20:22
Medlem
Citat:
Hehe var som fan, spelet finns även till SNES om jag inte minns fel så fixa en emulator om du inte redan har, lite smidigare än att hålla på med dos. (:
Jag har nåt program som heter dosbox på datan som löser det

Har spelet på skiva, men hittar inte skivan nu

iallafall, det var "Pitfall: The Mayan Adventure" jag sökte! tack för hjälpen
Citera
2009-08-29, 02:01
Bannlyst
Ett SNES spel jag hade som ung, man var en räv liknande figur som dödade typ krabbor i en ökenvärld och senare mötte man en stor grön maskin, spelet var ett plattformspel. Snälla hjälp måste ha det i min samling igen.
Citera
2009-08-29, 02:55
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Ett SNES spel jag hade som ung, man var en räv liknande figur som dödade typ krabbor i en ökenvärld och senare mötte man en stor grön maskin, spelet var ett plattformspel. Snälla hjälp måste ha det i min samling igen.

Zero The Kamikaze Squirrel?
http://www.youtube.com/watch?v=SxP-cEsvt14
Senast redigerad av KraftSheriffen 2009-08-29 kl. 02:58.
Citera
2009-08-29, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Zero The Kamikaze Squirrel?
http://www.youtube.com/watch?v=SxP-cEsvt14
Tack till 100!
Har sökt efter detta i många,många år
Citera
2009-08-29, 14:52
Bannlyst
Söker ett gammalt lärospel till PC, DOS var det tror jag. Man kunde vara en dinosaurie som skulle rädda andra dinosaurier innan solen utplånade dem tror jag, det spelades i 3d har jag för mig, fanns andra spelsätt också så tror det var lärospel.
Citera
2009-08-30, 11:16
Medlem
Nanings avatar
Okej. Här får ni en riktig nöt att knäcka. Jag spelade spelet i fråga någon gång kring år 2000, men det kan vara några år äldre än så. Det var på pc och man spelar som 3e person

I början kommer man in i något som jag tror är ett museum. I första rummet kan man iaf gå åt höger eller vänster. Till höger har jag för mig att det fanns några japaner eller liknande, och inte så mycket mer. Tror rummet var avspärrat eller någonting. Går man i stället till vänster finns det en del saker man kan titta på. Bland annat finns där en dator som berättar någon typ av historia. När man gjort något en bit in i museet går larmet igång och laserstrålar visar sig. Gubben i fråga hukar sig då och man kan försöka undvika dem.

Det är allt jag vet om spelet. Jag minns att jag som yngre aldrig ens klarade förbi denna början, och vill därför prova igen. Kommer även posta i vanliga tråden då jag inte riktigt vet hur gammalt spelet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in