Citat:
Ursprungligen postat av deadlock
Minns nästan ingenting av detta spel men det som kommer fram är att man var någon sorts guldgrävare som reste mellan en stad och sin gruva, man kunde köpa en häst och säkert något nytt verktyg för att lättare kunna gräva guld.
Spelet vaar nooog till Amiga, om jag minns rätt.
Någon som vet vad det här kan vara?
Låter som Lost Dutchman:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lost_Dutchman_Mine_%28computer_game%29
http://www.mobygames.com/game/lost-dutchman-mine
Citat:
Ursprungligen postat av proxylim
Har febrilt sökt efter ett spel och hoppas att FB kan hjälpa mig i min quest!
Äldre PC-spel (en liten chans att det var för Mac?)
Året jag spelade det var omkring 1996-1998?
Det var ett demo kommer jag ihåg, det kom i cd-format tillsammans med "PC för alla" eller "PCgamer" (om jag inte minns fel?)
Beskrivning
Strategi liknande spelplan med landområde till vänster och havsområde till höger. Point and click, mycket C&C (tiberium dawn) vibbar, fast i mycket enklare format där fokus låg på att bygga enheter/byggnader.
Spelet gick ut på att till en början skövla skog och där igenom tjäna pengar för att bygga kraftverk i.e. kolkraft, vindkraft, vattenkraft etc. målet var att under en bestämd tidsram uppnå en viss summa pengar 10,000,000:- lr liknande?
Det var även ett fokus på energinivå vad jag minns?
Spelet var utvecklat av en svensk som även hade gjort musiken, vilken var riktigt bra!
Intro-bilden eller själva startupen visade en bild på en skogsarbetare med motorsåg (in action)
Någon inbiten FB:are som har någon aning om vilket spel jag precis beskrivit?
Citat:
Ursprungligen postat av giss
haha, vilken nostalgikick! hade exakt den skivan! minns att ett annat av indiespelen på skivan var ett lir där man gick runt som biffig rambo-typ och skjöt forskare m.m. inne på vad som såg ut som en forskningsstation eller något! man såg från sidan och det var snyggt pixlat och även ganska blodigt.
kommer nog aldrig komma på vad spelet hette är jag rädd, men har för mig att det bara var ett ord, på svenska...
Hehe, känner mycket väl till båda spelen.

Actionspelet ni söker hette
Urban om jag inte minns fel. Förbannat välgjort och kul.
Det andra spelet Hette
Resource. Har en kompis som av någon anledning tycker det är ett mästerverk och ännu spelar detta simpla skitspel.

Resource funkar iaf. i Vista fortfarande, så om intresse finns kan jag rota fram skivan, men det blir enklare om jag vet ungefär när den är ifrån. Har för mig 1999, kan det stämma?