Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-19, 13:22
Medlem
Karl.Pilkingtons avatar
Jag letar efter ett PC spel ca 1997, man körde runt i en mini-ubåt och gjorde lite olika uppdrag.. Det var ganska fritt a la GTA och man kunde välja lite vad man ville göra.. Uppdragen var typ att bogsera skrot och grejer. Ibland fick man skjuta mot fiskar eller andra miniubåtar...

3D och tredje person view med kameran bakom ens ubåt hela tiden.

Har HELT glömt vad detta spel hette, men det var ganska kul och nyskapande när det kom.
Citera
2011-11-19, 16:32
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z00fo
Hej flashback, sitter på lan för tillfället och kom precis på att jag brukade spela ett spel när jag var yngre på min windows 95! Classic! Spelet var ett barnspel fast det var ändå strategi samt tänkande som krävdes för att klara det. Det var en spelserie och det innehöll minst 2 olika spel med samma karaktärer, ett spel tog plats på månen där man skulle bygga och forska om månlandningar osv. Problem dök upp och man behövde investera i utrustning osv. Det andra spelet tog plats under ytan där man hade en undervattensbas, samma grej där, man skulle forska och så hände saker på dess väg!

Rymdjakten/Djuphavsjakten?
Citera
2011-11-20, 01:25
Medlem
cerns avatar
Söker ett liknande spel, det är också ett pc-spel från 90-talet och man är en vanlig träbåt som ska ut på olika uppdrag. Väldigt ljust och fint spel i trevliga miljöer. Tror man ska skjuta ner andra båtar och så. Spelet är inte i 3D utan 2D (tror jag man säger) man ser alltså ner på båten som på GTA,GTA 2.

Någon som vet?
Citera
2011-11-22, 20:01
Medlem
cerns avatar
... Ingen?
Citera
2011-11-22, 21:53
Medlem
"Pirates!" kanske? Orginalet alltså... Båtfighterna är iaf 2D uppifrån som du säger.
http://www.youtube.com/watch?v=s2RigX8BVlc

EDIT: Iofs inte 90-talet :/
Senast redigerad av Lurkn 2011-11-22 kl. 21:55.
Citera
2011-11-23, 01:30
Medlem
Jag gör ett hopplöst försök!

Spelet är ett RTS och jag har tyvärr inte så många detaljer att gå på. Spelade ett spel när jag var ca 6-7 år gammal. Det enda jag kommer ihåg, var att det var stora flygande pyramider(dessa utgjorde någon form av bas). Från denna kunde du skapa trupper(tanks, flygplan whatever?).Om jag inte misstar mig kunde man även se ur dennas perspektiv.

En bana av spelet, var i en storstad vad jag kommer ihåg och i slutet av varje bana teleporterades man vidare till nästa. Eller jag tror det iaf. Det var någon form av stor blå kupol som man skulle ta sig till för att klara av banan. Det här är så diffust! Hoppas någon vet vad jag snackar om! xD

Någon som vet vad jag snackar om?
Citera
2011-11-23, 07:07
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Pilkington
Jag letar efter ett PC spel ca 1997, man körde runt i en mini-ubåt och gjorde lite olika uppdrag.. Det var ganska fritt a la GTA och man kunde välja lite vad man ville göra.. Uppdragen var typ att bogsera skrot och grejer. Ibland fick man skjuta mot fiskar eller andra miniubåtar...

3D och tredje person view med kameran bakom ens ubåt hela tiden.

Har HELT glömt vad detta spel hette, men det var ganska kul och nyskapande när det kom.
Namedroppar några ubåtsspel från 90-talet som eventuellt skulle kunna stämma in på beskrivningen.
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Söker ett liknande spel, det är också ett pc-spel från 90-talet och man är en vanlig träbåt som ska ut på olika uppdrag. Väldigt ljust och fint spel i trevliga miljöer. Tror man ska skjuta ner andra båtar och så. Spelet är inte i 3D utan 2D (tror jag man säger) man ser alltså ner på båten som på GTA,GTA 2.

Någon som vet?
Cutthroats: Terror on the High Seas kanske?
Senast redigerad av Justitiemord 2011-11-23 kl. 07:26. Anledning: tillägg
Citera
2011-11-23, 15:40
Medlem
cerns avatar
Även fast jag fått för mig att det var lite gulligare så kan det vara det spelet. Jag får ta en närmare titt helt enkelt. Tack!
Citera
2011-11-24, 01:07
Medlem
Hispans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Även fast jag fått för mig att det var lite gulligare så kan det vara det spelet. Jag får ta en närmare titt helt enkelt. Tack!

annars skulle det kunna vara Shipwreckers!
Citera
2011-11-24, 21:30
Medlem
white_rabbit_s avatar
Ett gammalt FPS spel. Hela spelet var svart och vitt, det var liknande miljöer som Doom, fast mycket sämre grafik. Man sköt sönder leksaker(fiender), så antar man var i någon leksaksfabrik eller liknande. Tror pistol, shotgun och liknande var vapnen man använde. Tror jag spelade det på en gammal Intel 386

Skulle vara bra om ni skickade pm, så jag kanske inte hittar tillbaka så lätt till denna post.

Tack på förhand!
Senast redigerad av white_rabbit_ 2011-11-24 kl. 21:36.
Citera
2011-11-24, 22:05
Medlem
Hispans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
Ett gammalt FPS spel. Hela spelet var svart och vitt, det var liknande miljöer som Doom, fast mycket sämre grafik. Man sköt sönder leksaker(fiender), så antar man var i någon leksaksfabrik eller liknande. Tror pistol, shotgun och liknande var vapnen man använde. Tror jag spelade det på en gammal Intel 386

Skulle vara bra om ni skickade pm, så jag kanske inte hittar tillbaka så lätt till denna post.

Tack på förhand!

Bad Toys
Citera
2011-11-24, 22:16
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispan
Bad Toys

Åh tackar!

Under tiden nu har jag kommit ihåg ett annat spel som jag frågat rätt många om som ingen känner igen.

Ett peka klicka äventyr, man var en kille så hade man en hund som kompanjon. Man reste i tiden och kom till dinosaurierna bland annat. Tror man är där för det mesta. Vet att jag lyckades teleportera mig till någon planet utan atmosvär och då exploderade mitt och hundens huvuden. Tror även att man började i något museum.

Inte helt hundra på detta, men tror grafiken försökte se realistisk ut på dinosaurier och omgivningar.
Senast redigerad av white_rabbit_ 2011-11-24 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in