Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-25, 22:30
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsel
Det är inte det, tyvärr! Men dom är väldigt lika, det spelet jag söker är nog äldre.
i Leisure Suit Larry 2 hoppar man fallskärm från ett passagerarflygplan, och i trean blir man kidnappade av lesbiska kannibaler, kan det vara det? dom är både text och klickbaserade iaf.
Citera
2010-03-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Är det ett bra spel?

Oni är ett fruktansvärt bra spel!
Tror jag ska ta och installera nu igen faktiskt

Söker ett fighting (beat em up) spel som jag har för mig att jag spelade på sega mega drive när jag var liten.

det enda jag kommer ihåg från spelet är att jag alltid brukade spela som en köttätande växt. lite att gå på men all hjälp uppskattas.
Senast redigerad av Towlie 2010-03-26 kl. 18:16.
Citera
2010-03-26, 18:27
Medlem
Jag har svaga minnen av ett spel som jag tror var till Amiga.
Man styrde ett hårkors med musen och skulle skjuta ner skurkar som dök upp från olika fönster i ett hus.
Har för mig att det också kom en kille med skateboard som kastade dynamit.
Någon som känner igen detta?
Citera
2010-03-26, 18:28
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsel
Jag söker ett spel som jag kommer ihåg att min mor spelade när jag var liten, har för mig att det låg på någon skiva som hette något i stil med "50 games for windows 95" från någon tidning.

Det handlar altså om ett DOSspel, något slags adventure i 3dje-person där man fick prata med folk genom att skriva meningar själv, förutom det point-and-click.
Det började med att ens flygplan hade krashat i jungeln, och att man skulle ta sig därifrån.
Kommer också ihåg att man stötte på kannibaler, och att man skulle ta sig över någon flod med hjälp av lianer, mycket mer än så kommer jag inte ihåg.

Hugo 3: Jungle of Doom?

http://www.mobygames.com/game/dos/hugo-iii-jungle-of-doom/screenshots/gameShotId,18955/
Citera
2010-03-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Hugo 3: Jungle of Doom?

http://www.mobygames.com/game/dos/hugo-iii-jungle-of-doom/screenshots/gameShotId,18955/

Tack som fan! Spot on!
Citera
2010-03-27, 15:53
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicko
Jag söker ett spel som heter "Skate", man såg det ifrån sidan och det var typ bara en sträckgubbe. Det är ett DOS spel, enklaste animeringen genom tiderna. Enklare än Skate or Die.
Citat:
Ursprungligen postat av RaggyMuffin
Söker också efter detta.

Skate of the art är "från sidan". Bättre än streckgubbs-grafik, men minnet kan bedra:
http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.com/games/details.php%3Fid%3D969
Citera
2010-03-27, 19:18
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnk
Jag har svaga minnen av ett spel som jag tror var till Amiga.
Man styrde ett hårkors med musen och skulle skjuta ner skurkar som dök upp från olika fönster i ett hus.
Har för mig att det också kom en kille med skateboard som kastade dynamit.

Nån kille på skateboard minns jag inte, annars låter det som http://www.mobygames.com/game/amiga/take-em-out
Citera
2010-03-28, 00:34
Medlem
TinQulions avatar
söker ett ps1 spel, man spelar som en slags maskin som är röd (ser ut som en nyckelpiga) som kan gå på typ tak och väggar och går ut på att skjuta ner andra maskiner med missiler.
Citera
2010-03-28, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinQulion
söker ett ps1 spel, man spelar som en slags maskin som är röd (ser ut som en nyckelpiga) som kan gå på typ tak och väggar och går ut på att skjuta ner andra maskiner med missiler.

Hej TinQulion!

Ghost in the Shell (1997) (Video)

Hälsningar
Pärlplattan
Citera
2010-03-28, 14:06
Medlem
TinQulions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parlplattan
Hej TinQulion!

Ghost in the Shell (1997) (Video)

Hälsningar
Pärlplattan

Spot On!
Citera
2010-03-29, 00:14
Medlem
Råkade göra en egen tråd innan jag kände till den här... Det var det här jag undrade!

Citat:
Ursprungligen postat av kingeling
Letar efter ett spel jag spelade för väldigt länge sen... Minns inte så mycket av det, man hade en spelare var och såg det från sidan och det fungerade ungefär som fotboll. Tog upp mycket av rasterna på högstadiet!

Någon som har nån idé? Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Bambul
Ungefär vilket år var detta?

Citat:
Tja, jag gick i högstadiet från 2004 - 2006 så någon gång då måste det ha varit.
Citera
2010-03-29, 00:15
Medlem
Bambuls avatar
Citat:
Råkade göra en egen tråd innan jag kände till den här... Det var det här jag undrade!

Okej. Du vet inte när spelet var gjort då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in