2010-08-09, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Söker ett spel nu!

Spelade det för ungefär 5-6 år sen, man är två lag, poliser och några till. I början köper man vapen och sen ska man kriga mot varandra. Har för mig att det fanns någon bana som var ett stort hus och ett lag började inne i huset medans det andra började utanför
Här har du: SWAT 1 heter det.
http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/6/198316/swat2_screen003.jpg
Citera
2010-08-10, 03:20
Medlem
Hej!

Nu letar jag ett spel som jag har starka minnen av, men som jag inte minns vad det hette.
Jag har googlat på termer som passar in i spelet men har ej hittat något.

Spelet kan ha kommit ut alltifrån 1996-99 och fanns på en pc för alla demoskiva.
Man var en karaktär som man såg strax bakifrån, antar att det är tredjepersonsvy. Spelet går ut på att "flyta" runt ovanpå fyrkantiga rutor som man ska "vända" på så att de blir till sin egen färg. Man spelade mot 3 st AI's och det gick ut på att ha flest rutor i sin färg om jag minns rätt.
Första banan tror jag hade västerntema och andra banan rymdtema (tror man var på en rymdstation).
Man kunde få power-ups under rutorna, minns bomber och revolvrar som några.

Vore kul att hitta spelet. Tack på förhand.
Citera
2010-08-10, 04:30
Medlem
crapfaces avatar
Söker ett spel som jag lirade hos en polare för en jäkla massa år sedan. Minns inte särskilt mycket, förutom att spelet var till Nintendo 64 och att det var ett bilspel. Bilarna hade "ögon" istället för lampor och allting var väldigt färgglatt. Väldigt "barnslig" i stilen. Inte mycket att gå på, jag vet, men det är allt jag minns. Hoppas någon känner igen vad jag menar.
Citera
2010-08-10, 07:53
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Söker ett spel som jag lirade hos en polare för en jäkla massa år sedan. Minns inte särskilt mycket, förutom att spelet var till Nintendo 64 och att det var ett bilspel. Bilarna hade "ögon" istället för lampor och allting var väldigt färgglatt. Väldigt "barnslig" i stilen. Inte mycket att gå på, jag vet, men det är allt jag minns. Hoppas någon känner igen vad jag menar.
Låter som Stunt Race FX.
Citera
2010-08-10, 10:50
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Låter som Stunt Race FX.

Tyvärr inte det. Är helt hundra på att det var till Nintendo 64. Kom på att man kunde plocka upp olika saker på vägen (likt Mario Kart).
Citera
2010-08-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Tyvärr inte det. Är helt hundra på att det var till Nintendo 64. Kom på att man kunde plocka upp olika saker på vägen (likt Mario Kart).
http://us.gamespot.com/games.html?type=games&category=Racing&platform=4&m ode=all&sort=views&dlx_type=all&sortdir=asc&offici al=all

s.c.a.r.s kanske? javligt kul spel.
Citera
2010-08-10, 21:54
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
http://us.gamespot.com/games.html?type=games&category=Racing&platform=4&m ode=all&sort=views&dlx_type=all&sortdir=asc&offici al=all

s.c.a.r.s kanske? javligt kul spel.

Inte det heller, tyvärr. :/
Citera
2010-08-11, 20:01
Medlem
juha_s avatar
Söker ett spel till NES ev. SNES där man startar på en hangar och det regnar ganska kraftigt.
Jag har för mig att gubbarna man kan spela är antingen röd eller blå och till en början har man en piska till vapen.
Citera
2010-08-11, 20:27
Medlem
HALLÅ!!! Ett bilspel..
Top-down view. Bilarna ser ut som små leksaksbilar/radiobilar. Man kan plocka upp "vapen" från marken, spruta ut oljefläckar, ha maskingevär i framlyktorna, frysa andra motståndare och spränga dom..
Ett väldigt simpelt spel..
Man fick med en demo på det från "PC för alla" för många år sedan.
Anyone?!

Det är inte DeathRally..
Citera
2010-08-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jossse
HALLÅ!!! Ett bilspel..
Top-down view. Bilarna ser ut som små leksaksbilar/radiobilar. Man kan plocka upp "vapen" från marken, spruta ut oljefläckar, ha maskingevär i framlyktorna, frysa andra motståndare och spränga dom..
Ett väldigt simpelt spel..
Man fick med en demo på det från "PC för alla" för många år sedan.
Anyone?!

Det är inte DeathRally..

Excessive speed?

Låter som en klockren beskrivning och jag minns det från pc för alla jag med.

Bild: http://www.deafgamers.com/excessivespeed4.jpg
Citera
2010-08-11, 22:43
Medlem
Jag älskar dig <3
Jag har letat efter det här i flera år!
TACK! Du gjorde verkligen min dag.
Citera
2010-08-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha_
Söker ett spel till NES ev. SNES där man startar på en hangar och det regnar ganska kraftigt.
Jag har för mig att gubbarna man kan spela är antingen röd eller blå och till en början har man en piska till vapen.
blue shadow? http://www.emunova.net/img/tests/823.jpg

Fagelmannen pa lvl 4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in