Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-24, 14:06
Medlem
Röbbesnöbbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Claw aka Captain Claw

http://en.wikipedia.org/wiki/Claw_(video_game)

Räknade inte med ett så snabbt svar, tack så mycket!

Nu ere gamingtime
Citera
2010-10-24, 14:18
Medlem
bolt-of-fears avatar
Söker ett spel där man var en människa och bodde i något slott eller så. så fanns det dinosaurer som kunde prata och sånt skumt. man var polare med en flygande ödla (pterosaur) tror jag spelade det på en 486. minns dock inte. ja det var allt jag kom ihåg.
det var lite rollspel liknade, om jag minns rätt
Senast redigerad av bolt-of-fear 2010-10-24 kl. 14:35.
Citera
2010-10-24, 22:08
Medlem
Red-XIIIs avatar
Söker ett spel som jag spelade för ungefär tio år sen, tror jag. Det var ett third person-spel där man spelade som 3-5 olika aliens som man kunde skifta mellan. Alla var bra på olika saker, om jag kommer ihåg rätt.

Ursäkta om det är en jävligt luddig beskrivning men det är de enda jag kommer ihåg från spelet. Allting är väldigt blurry.

Platform: PC
Citera
2010-10-26, 10:21
Medlem
Jag lirade detta spel på en gammal pc jag hade för läänge länge sendan. tänk mitten på 90 talet typ. men spelet är säkert ännu äldre. Och jag kommer inte ihåg vad det hette!?

Det handlade om en gul anka som gled runt och rökte cigarr, söp och knullade och var någon sorts detektiv typ. Upplägget var lite som monkey Island men mycket fulare. Minns speciellt ett ställe där man slaktade teddybjörnar på innovativa sätt (de såg ut som happy tree friends), man kunde dränka dem i piraya akvarie, hugga dem i takfläkten, mixa dem i matmixern mm.

Gaaalet kul, och det vore nice att lira det igen men när man googlar tänkbara sökord får man ju bara upp det där förbannade "Duck hunt", crap!

Hoppas någon av er vet vad jag pratar om och kan sprida lite ljus i mitt mörker ^^
Citera
2010-10-26, 10:28
Medlem
Weaverworlds avatar
Kan vara Howard the Duck : Adventure on volcano island
Citera
2010-10-26, 16:42
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissemusmus
Jag lirade detta spel på en gammal pc jag hade för läänge länge sendan. tänk mitten på 90 talet typ. men spelet är säkert ännu äldre. Och jag kommer inte ihåg vad det hette!?

Det handlade om en gul anka som gled runt och rökte cigarr, söp och knullade och var någon sorts detektiv typ. Upplägget var lite som monkey Island men mycket fulare. Minns speciellt ett ställe där man slaktade teddybjörnar på innovativa sätt (de såg ut som happy tree friends), man kunde dränka dem i piraya akvarie, hugga dem i takfläkten, mixa dem i matmixern mm.

Gaaalet kul, och det vore nice att lira det igen men när man googlar tänkbara sökord får man ju bara upp det där förbannade "Duck hunt", crap!

Hoppas någon av er vet vad jag pratar om och kan sprida lite ljus i mitt mörker ^^

Duckman: The Legend Of The Fall?
http://www.youtube.com/watch?v=dEPZcYgZKnU
Citera
2010-10-26, 18:28
Medlem
YES DelGriffith det var det! haha underbart! Tack som fanken för svar på tal du! ^^ Nu j*vlar ska här gottas i nostalgi..
Citera
2010-10-26, 18:36
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassefar
Letar efter ett spel jag lirade på en fattig PC typ runt 97-98. Det är ett first-person spel där man är en människa med vapen och trolldrycker till hands som kan typ anta formen av bl.a en björn och slåss med klorna med hjälp av en trolldryck

Stör mig på att jag inte kan hitta vilket det är
kanske att namnet som innehåller typ "shadow" eller "gate" det är dock ej "shadowgate"

Du kanske tänker på shadow warrior? Även om din beskrivning påminner mer om Hexen eller Heretic.

Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
tjena!

jag söker ett bilspel som jag spelade för många många många år sedan. det var på Playstation 1

det är inte Carmageddon men det är rätt likt det.

Det måste nästan vara Twisted metal du tänker på. PSX, vapen, bilar och tid. Kommer inte ihåg så mycket av det men minns speciellt en galen clown med nån grön skåpbil.
Senast redigerad av Forzo 2010-10-26 kl. 18:41.
Citera
2010-10-26, 23:27
Medlem
Okey nu har jag äntligen lyckats ladda ner Duckman! (tog "bara" 5 timmar pga typ noll seeders). Men då säger min kära dator att *You can not play Duckman under Windows NT*. Måste jag ha en emulator eller är det i dos jag måste pilla., känner mig lite vilsen ensam och ledsen :/

vore ju förjäkla synd om jag inte kunde få igång denna uuunderbara retropärla ^^ Hilfe!
Citera
2010-10-26, 23:36
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissemusmus
Okey nu har jag äntligen lyckats ladda ner Duckman! (tog "bara" 5 timmar pga typ noll seeders). Men då säger min kära dator att *You can not play Duckman under Windows NT*. Måste jag ha en emulator eller är det i dos jag måste pilla., känner mig lite vilsen ensam och ledsen :/

vore ju förjäkla synd om jag inte kunde få igång denna uuunderbara retropärla ^^ Hilfe!
prova detta: http://www.dosbox.com/
Citera
2010-10-27, 00:02
Medlem
theLoonyBins avatar
Hej, söker en speciell version av Snake.

Vet inte så mycket om det då det var längesen jag spelade det, men det spelades i alla fall på windows 95, eller om det var 98.

Det var ett ganska normalt Snake-spel, ät (i detta fallet röda tomater) så att du blir längre, men i detta specifika snake-spelet fanns det även blå väggar, eller hinder, lite här och var på banan, och tomaterna var utspridda allihopa på en gång istället för att de kom en i taget. När man väl hade tagit alla dessa tomater så uppstod det ett hål i övre delen av banan och man kunde åka ut, så hade man klarat leveln.

Vore jättetrevligt om någon hygglig kunde komma på vad detta Snake-spelet hette exakt.
Citera
2010-10-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
prova detta: http://www.dosbox.com/

Tja det verkar ju som om det skulle kunna fungera, men det var riktigt invecklat :/ Satt och meckade med det ett bra tag men fick det inte riktigt att fungera. Finns det något mer användarvänligt program eller en alternativ lösning? Grämer mig lite för att jag inte lyckades med DosBox för jag ser mig inte som en novis inom datorer direkt..... men nu blev jag ägd. Följde till och med manualen men det blev pannkaka av alltihop :,(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in