Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-10, 22:13
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Rockin' Kats?

http://www.coolrom.com/screenshots/nes/Rockin%27%20Kats%20(2).gif

nej tyvärr inte rätt...
Citera
2009-08-10, 23:09
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
jag söker ett spel till nintendo 8-bit, det ända jag kommer ihåg är att man var en katt som hade en hatt på sig eller nåt :P har för mig att katten kan ha varit en detektiv :P

tack
Felix the cat?

http://www.theoldcomputer.com/Libarary%27s/Pictures/NESGameCovers/Felix%20the%20Cat.jpg
Citera
2009-08-11, 01:55
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Felix the cat?

http://www.theoldcomputer.com/Libarary%27s/Pictures/NESGameCovers/Felix%20the%20Cat.jpg

nope :P
Citera
2009-08-12, 12:28
Medlem
cerns avatar
Letar efter ett NES-spel där man är någon slags bov/skurk vid namn Mike som tar sig igenom något stort hus och jag tror man ska hitta ett kassaskåp om jag inte har helt fel. Det gäller att inte bli upptäckt utav någon. Spelade spelet när jag var yngre och har fortfarande låten i huvudet.
Citera
2009-08-12, 20:27
Medlem
Snöblinds avatar
Söker ett äventyr/actionspel till PC

Jag vill minnas att jag spelade detta spel någon gång i början av eller i mitten av 90-talet.

Det jag kommer ihåg av det var att det var sidoscrollande och att olika banor var i olika tidsepoker. Forntid, medeltid och så vidare.. Tyvärr kan jag inte vara mer specifik än så. Det kan ha hetat något med Quest, eller så inbillar jag mig bara.

Har gått runt och funderat på det här i flera år nu, hjälp mig FB
Citera
2009-08-12, 21:10
Medlem
ozcs avatar
hej.
jag söker ett spel som jag brukade spela när jag var barn. Det hette typ la cross, le cross, la kross eller något liknande. Spelet gick iaf ut på att man uppflugen på en båge skulle ta sig igenom banor. Under färden skulle man samla på sig äpplen om jag inte missminner mig. man kunde även hänga sig i fjädringen, svinga sig fram och tillbaka, över diverse ruiner och stalp. är det någon som har koll på detta spel, samt om det fungerar på mac vore jag evigt tacksam!
Citera
2009-08-12, 21:34
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Jag vill minnas att jag spelade detta spel någon gång i början av eller i mitten av 90-talet.

Det jag kommer ihåg av det var att det var sidoscrollande och att olika banor var i olika tidsepoker. Forntid, medeltid och så vidare.. Tyvärr kan jag inte vara mer specifik än så. Det kan ha hetat något med Quest, eller så inbillar jag mig bara.

Har gått runt och funderat på det här i flera år nu, hjälp mig FB

Istället för att gå runt och grubbla på sånt kunde du väl ha frågat FB på en gång.

Spelet du söker heter Time Commando.
Citera
2009-08-12, 22:03
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhoppala
PC.

Man tävlade med små racerbilar i olika färger och modeller.

Fick cash för placering 1-3 samt bästa varv.

Med cash kunde man mellan varje bana köpa bättre motor, däck, mer nitros etc.

Under racet kunde man plocka upp pengapåsar samt extra nitros.

Banorna som kördes var inte så jätte många men dem kördes i olika väder samt åt båda hållen, på så sätt kändes det som fler än vad det egentligen var.

Tror att det fanns tre modeller på bil.
Pickup i färgerna grön (Octave hette denna), svart & röd.
En modell som liknade formel-1 bilar
Samt en tredje modell som jag inte riktigt kan beskriva.

Kommer ihåg att det man kunde vara två spelare och minns även att när vi spelade tillsammans så hände det ibland att en av oss körde åt fel håll medvetet för att krocka i alla motståndare så att spelare 1 kunde vinna lättare.

Spelet var riktigt stilrent och modernt.

Skulle chansa på början av 2000-talet.
micromachines?
Nitro?
Citera
2009-08-12, 22:14
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozc
hej.
jag söker ett spel som jag brukade spela när jag var barn. Det hette typ la cross, le cross, la kross eller något liknande. Spelet gick iaf ut på att man uppflugen på en båge skulle ta sig igenom banor. Under färden skulle man samla på sig äpplen om jag inte missminner mig. man kunde även hänga sig i fjädringen, svinga sig fram och tillbaka, över diverse ruiner och stalp. är det någon som har koll på detta spel, samt om det fungerar på mac vore jag evigt tacksam!

låter som elastomania
Citera
2009-08-12, 23:01
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
låter som elastomania

Indeed. Finns dock mig veterligen inte till mac, så jag rekommenderar Xmoto istället, som fungerar på samma sätt. Tror jag..
Citera
2009-08-13, 17:33
Medlem
ozcs avatar
Citat:
låter som elastomania

tack så mycket! var precis det jag sökte. får även tacka för tipset ang. xmoto.
Citera
2009-08-13, 17:35
Medlem
jirlows avatar
letar ännu ett spel till nintendo 8-bit, man är en riddare som tappar klädesplagg varje gång man förlorar liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in