Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-17, 10:29
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazeye
Jag har bara svaga, svaga minnen av detta spel, kan inte ha vart gammal när jag spelade det. Tyvärr så minns jag inte mer än fåtal bilder av det, jag minns att man kunde rita/bygga banor(?), det fanns olika alternativ, t.ex. tågräls, granar osv som man kunde rita med. Det fanns en gubbe med där ibland som hade stor och lång näsa, har för mig att han var lila, han knäckte ur sig kommentarer ibland.

Frågan är om det ens är ett spel eller om det är ett ritprogram. Något som vet något om detta?
Mario Paint kanske?
Citera
2010-09-17, 10:37
Medlem
Gazeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Mario Paint kanske?
Svar nej. Även om det stämde överens med min beskrivning relativt bra. Han är lång, skallig och har en lång näsa. Nästan som filuren på "Anslagstavlan" fast lila.
Citera
2010-09-17, 10:48
Medlem
RaggyMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infekterad
http://www.lovquist.com/coolstuff/games/skate.zip
Hade helt glömt bort att jag letade efter detta spel, tack för länken!
Citera
2010-09-17, 11:11
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Svar nej. Även om det stämde överens med min beskrivning relativt bra. Han är lång, skallig och har en lång näsa. Nästan som filuren på "Anslagstavlan" fast lila.
Förstod nästan det.

Känner inte igen spelet dock, även om den där figuren ger mig någon form av förnimmelse. Kan egentligen bara tipsa om att du kan kika här (Graphics / Art), om något av spelen överensstämmer.
Citera
2010-09-17, 15:16
Medlem
gisss avatar
Citat:
Jag har bara svaga, svaga minnen av detta spel, kan inte ha vart gammal när jag spelade det. Tyvärr så minns jag inte mer än fåtal bilder av det, jag minns att man kunde rita/bygga banor(?), det fanns olika alternativ, t.ex. tågräls, granar osv som man kunde rita med. Det fanns en gubbe med där ibland som hade stor och lång näsa, har för mig att han var lila, han knäckte ur sig kommentarer ibland.

Frågan är om det ens är ett spel eller om det är ett ritprogram. Något som vet något om detta?

måste väl vara Microsoft Fine Artist?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/Creative_Writer_1_screenshot.png

(bilden är från Microsoft Creative Writer, systerprogrammet som går ut på att skriva, men du borde känna igen det för det ser exakt likadant ut i "lobbyn".)
Citera
2010-09-18, 13:53
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Nej tyvärr. Dock lite åt det hållet. Har för mig det jag tänkte på bara sågs rakt uppifrån och jag har för mig man valde sin stridsvagn på en skärm med svart bakgrund. Men inte säker på det. Tack för svaret ändå..

Edit: Kom på att båda spelen var DOS-spel. kanske inte så mycket till hjälp men ändå..

Edit2: Stridsvagnsspelet var split screen när man körde två och jag har för mig att det fanns en liten "radar" i hörnet så man skulle kunna hitta den andra stridsvagnen som kompisen körde. Vill också tillägga att båda spelen kan vara mycket äldre än 94-95, har dock för mig jag spelade dom runt då. Kan vara 92 eller tidigare med men ganska säker på 90-tal i all fall.

Då måste det vara Firepower!

http://www.youtube.com/watch?v=uNeVuiqi-lQ

http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_Power_(video_game)

Testa amigaversionen istället= sjukt mkt bättre ljud och grafik.
Citera
2010-09-18, 15:20
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clogz
Då måste det vara Firepower!

http://www.youtube.com/watch?v=uNeVuiqi-lQ

http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_Power_(video_game)

Testa amigaversionen istället= sjukt mkt bättre ljud och grafik.

Jag vet att det här kanske kommer plötsligt men jag älskar dig! Tack som fan verkligen, jag och min bror höll på att bli galna av att inte hitta det! Var betydligt äldre än vad jag trodde med. Det andra spelet jag söker bör med andra ord också vara från sent 80-tal.
Senast redigerad av Vattenspann 2010-09-18 kl. 15:23.
Citera
2010-09-19, 15:35
Medlem
Något spel som hette något i stil med Heroes Might and Magic, dock inte det klassiska strategi utan det var FPS spel, jag kommer ihåg att jag var så fasans dålig, jag var rädd för grottan som gjorde att man kunde komma vidare till nästa ö

Hursomhelst, man var typ i en stad, kunde gå runt o snacka med lite NPCs, man kunde få någon eldstav också, som man dödade typ flygande maskar(?) med, i grottan var det spindlar och väldigt mörkt.

Möjligtvis hette det bara Might and Magic.

Mvh
Citera
2010-09-19, 15:41
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
Något spel som hette något i stil med Heroes Might and Magic, dock inte det klassiska strategi utan det var FPS spel, jag kommer ihåg att jag var så fasans dålig, jag var rädd för grottan som gjorde att man kunde komma vidare till nästa ö

Hursomhelst, man var typ i en stad, kunde gå runt o snacka med lite NPCs, man kunde få någon eldstav också, som man dödade typ flygande maskar(?) med, i grottan var det spindlar och väldigt mörkt.

Mvh

http://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic
Citera
2010-09-19, 17:20
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut

Mvh

Haha måste bara fråga, du skriver att det möjligtvis heter Might and Magic, varför googlar du inte på "Might and Magic" innan du skriver inlägget då?
Citera
2010-09-19, 23:37
Medlem
proxylims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
haha, vilken nostalgikick! hade exakt den skivan! minns att ett annat av indiespelen på skivan var ett lir där man gick runt som biffig rambo-typ och skjöt forskare m.m. inne på vad som såg ut som en forskningsstation eller något! man såg från sidan och det var snyggt pixlat och även ganska blodigt.

kommer nog aldrig komma på vad spelet hette är jag rädd, men har för mig att det bara var ett ord, på svenska...

ok, det var iaf lite mer "info"... du har inte slängt skivan? kommer inte riktigt ihåg "rambospelet" låter lite som en tidig version av hl fast tvärt om?
Citera
2010-09-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Haha måste bara fråga, du skriver att det möjligtvis heter Might and Magic, varför googlar du inte på "Might and Magic" innan du skriver inlägget då?
Haha, jo jag vet. insåg det precis efter jag postat, googlade på alla versioner o insåg att det var den första utgåvan, Might and magic VI som var den jag syftade på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in