Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-10, 13:58
Medlem
robotwos avatar
Sensible Soccer? ett av dom bättre i min åsyn :3 , snabbt o bra.
Citera
2009-07-10, 18:15
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Sensible Soccer? ett av dom bättre i min åsyn :3 , snabbt o bra.

Nu börjar det likna något... men inomhus som sagt, dock väldigt likt det jag letar efter.
Citera
2009-07-10, 20:00
Medlem
Jag kommer ihåg när jag var liten och hade en kompis som hade det mesta i spelväg. Kommer ihåg ett roligt spel som jag inte har kunnat släppa ur min tanke på riktigt länge.

Jag är nästan helt 100% säker på att det är ett spel till amiga. Det utspelas i typ riddar och trollkars miljö och är ett multiplayer spel. Man fick välja en färg och sedan skulle man då bygga upp och öka ut sina trupper så att man kunde slå ut de andra spelarna. Man kunde ha riddare med hästar, trollkarlar, katapulter och tror att den mäktigaste figuren var en drake. Man hade olika turns och fick gå olika långt beroende på hur stor truppen var och vad det var för sorter.

Jag kan inte komma på vad det är för spel men vill verkligen veta!
Har ni några förslag på vad det kan vara för spel?
Citera
2009-07-10, 20:51
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Söker ett fotbollsspel till snes, vad jag minns är att det gick jävligt snabbt och man spelade inomhus. Tror även det hette något med soccer?
Elite Soccer?

http://www.mobygames.com/game/snes/elite-soccer
http://www.youtube.com/watch?v=pBgbRCvXHUY&feature=related
Citera
2009-07-12, 15:30
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifthy
Jag kommer ihåg när jag var liten och hade en kompis som hade det mesta i spelväg. Kommer ihåg ett roligt spel som jag inte har kunnat släppa ur min tanke på riktigt länge.

Jag är nästan helt 100% säker på att det är ett spel till amiga. Det utspelas i typ riddar och trollkars miljö och är ett multiplayer spel. Man fick välja en färg och sedan skulle man då bygga upp och öka ut sina trupper så att man kunde slå ut de andra spelarna. Man kunde ha riddare med hästar, trollkarlar, katapulter och tror att den mäktigaste figuren var en drake. Man hade olika turns och fick gå olika långt beroende på hur stor truppen var och vad det var för sorter.

Heroes of Might & Magic kanske?
i ettan väljer man vilken "ras" man är genom att byta färg på en juvel (?), så kan ju stämma. 2an är dock mycket bättre imo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_might_and_magic
http://cdn.media.trymedia.com/images/e1efc7eb69927a398f6258825bc54127/free_game_big_2.jpg
Citera
2009-07-13, 02:53
Medlem
parskis avatar
Jag söker ett platformarspel. Jag kan tänka mig att det var något efter DOS-tiden, möjligtvis Windows 95/98. Man är en trollkarl så befriar varelser ur burar med hjälp av olika nycklar i regnbågens alla färger. Det är 2D och väldigt mörkt grafikmässigt. Nivåerna var grottor med stenar och stegar överallt som man skulle ta sig förbi för att hämta nycklar för att befria dessa varelser.

Någon som har en aning om vilket spel jag snackar om?
Citera
2009-07-13, 11:55
Medlem
landstrom740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifthy

Det skulle även kunna vara Warlords
http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.com/games/details.php%3Fid%3D1122
Citera
2009-07-13, 21:11
Medlem
horsemackas avatar
hmmm, vilket spel...?

Känner någon igen detta spel, jag spelade det några gånger men var rätt så ner rökt så minns inte namnet på det och nu vill jag spela det igen men namnet på spelet ville inte fastna i hjärnan... så det blir svårt att hitta..

Det finns på nån/några internetsidor att spela direkt över internet...
Man styr en maskin med en borr , så borrar man och hämtar diamanter och olika värdefulla saker under marken, så måste man åka upp från marken och tömma maskinen på det man hämtat under marken så får man pengar. Man har begränsat med syre och lastutrymme men det kan man köpa, både bättre och snabbare borrar och större lastutrymme och att man kan ha mer syre och därigenom gräva sig ännu längre ner.
Citera
2009-07-13, 21:25
Medlem
nach0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsemacka
Känner någon igen detta spel, jag spelade det några gånger men var rätt så ner rökt så minns inte namnet på det och nu vill jag spela det igen men namnet på spelet ville inte fastna i hjärnan... så det blir svårt att hitta..

Det finns på nån/några internetsidor att spela direkt över internet...
Man styr en maskin med en borr , så borrar man och hämtar diamanter och olika värdefulla saker under marken, så måste man åka upp från marken och tömma maskinen på det man hämtat under marken så får man pengar. Man har begränsat med syre och lastutrymme men det kan man köpa, både bättre och snabbare borrar och större lastutrymme och att man kan ha mer syre och därigenom gräva sig ännu längre ner.

Det där låter som motherlode
Senast redigerad av nach0s 2009-07-13 kl. 21:28.
Citera
2009-07-13, 21:26
Medlem
nach0ss avatar
lemmings kopia till pc

Hejsan allihopa.
JAg hoppas att ni kan hjälpa mig men en lemmings kopia jag spelade för många år sedan.

Det var små vita pixlar istället för lemmings och det var inte själva figurerna som byggde utan det gjorde man med musen.
Det var även lite modernare än lemmings då det fanns fläktar och teleportrar och sådant om det hjälper er

Förlåt för den knappa informationen men jag hoppas att någon kan säga vad det heter. det var som sagt några år sen jag spelade det.
Senast redigerad av nach0s 2009-07-13 kl. 21:28.
Citera
2009-07-13, 21:30
Medlem
horsemackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nach0s
Det där låter som motherlode

TACK!!! helt rätt!
Citera
2009-07-17, 18:07
Medlem
saftad_burks avatar
Jag letar efter ett ps1-rpg som jag aldrig spelat. Läste en recension på det för ett år sen på ett ungefär. Tyckte det verkade skittråkigt då, men nu är jag plötsligt sugen.

Det var inget klassiskt rollspel där man sprang omrking i trollskogar och liknande, utan hela spelet utspelade sig i någon sorts kloak. Man styrde en vanlig människa utan superkrafter eller drakrustningar. Verkade ganska mörkt och hade lite silent hill-stuk på det hela, rent grafiskt.

Vet att nåong nämnde det i en playstation-tråd här på forumet men kan inte hitta posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in